BMW K100rs ombouw projectje

NielsWz

Rookie
2 mei 2018
4
0
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een BMW K100rs uit 1990 gekocht. De bedoeling is dat ik deze om ga bouwen tot scrambler. Dit project is voor mij nieuw (ik heb dit nog nooit eerder gedaan) en ik heb veel zin om dit te gaan doen.
Voordat ik kan beginnen moet ik eerst de motor rijdend zien te krijgen... De vorige eigenaar zegt dat de benzinepomp kapot is, dus hier ga ik eerst naar kijken. Vandaag kwam ik er achter dat de accu op is en heb dus een nieuwe gekocht. Accu aangesloten en de startmotor draait, maar motor loopt niet, toch de benzine pomp waarschijnlijk. Bij het installeren van de accu kwam ik een los draadje tegen... Deze is afgebroken en is onderdeel van een stekker aan de rechterkant van de motor. Ik heb een foto van de stekker als bijlage toegevoegd.
Heeft iemand een idee wat voor stekker dit is en hoe ik deze kan vervangen?

Alvast super bedankt!

Gr Niels
full
 
Dus je gaat zelf een scrambler bouwen en bij het eerste losse draadje loop je vast en stel je hier een vraag?
Oei, dit wordt een heel lang topic.

Als ik het goed zie is dit het stekkertje naar de zijstandaard schakelaar. Of de snelheidsensor.
 
Is het stekkertje van de jiffybeveiliging.
Het onderste deel op de foto gaat naar een schakelaartje bij de jiffy standaart
Als je de draadjes van het bovenste deel bij elkaar bind dan draait je brandstofpomp weer.
 
Misschien raar maar begin eens een werkplaatshandboek op ta zoeken. Geeft namelijk veel info over deze fiets. Inclusief een elektrisch schema. Kan je namelijk achterhalen waar welke draadjes voor zijn.


Succes


Zorg eerst dat het brik goed en lekker rijdt voor je gaat verknoeien/verbouwen
 
Bedankt voor je reactie Arie!
Gaat mij waarschijnlijk een nieuwe brandstofpomp kosten. Heb in het handboek gekeken, maar kon het zo snel niet vinden.

p.s. Heb deze motor uit 1990 voor €250,- gekocht. Het is hoog tijd dat deze verwaarloosde motor een nieuw leven krijgt (in welke vorm dan ook).
 
Je kan zoals aangegeven is heel veel schema's op internet vinden. Vooral als je een beetje Duits kent kan je er alles over vinden.

Je brandstofpomp kan je natuurlijk even los testen door er stroom op te zetten, kan bijv. ook een simpele zekering zijn van een brandstof pomp.

Tip: Als je die nog niet hebt, koop een multimeter!
 
De draaitjes zijn verbonden en de motor loop als een zonnetje! Ik ga vanmiddag een nieuwe waterdichte stekker kopen en monteren.
Bedankt voor de hulp iedereen!
 
Zo, dat de vorige eigenaar dit niet heeft opgemerkt.. Me dunkt dat je ee goede koop hebt gedaan.. Rijwielgedeelte verder in orde?
 
Terug
Bovenaan Onderaan