BMW k100rs

cosobee

MF'er
10 dec 2002
180
0
Hallo, ik heb een k100rs gekocht voor de vele km, die ik met dit ding hoop te gaan rijden.
Heb m'n 2e tankbeurt gemaakt nadat 1 van de 2 reserve lampjes ging branden. Just in case, hij is nogal zwaar om naar huis te duwen. Gaat dat andere lampje na een bepaalde inhoud verslonden te hebben ook branden of kan ik dan echt gaan duwen? Hoeveel liter kan er eigenlijk in deze tank?
En is 1 op 14 normaal voor deze buffel of moet ie echt zuiniger lopen. Viel mij nog wel wat tegen eerlijk gezegd, maar hij verdiend zowieso een afstel rondje.
Ik heb echt geen flauw benul van BMW en wellicht heb een wp-handboek nodig.
Rammelen bij de koude start is ook zoiets, waarschijnlijk toch de nokkenasketting? Hoewel dat koelmetaal op de uitlaat en de rest wat hier tegen aan hangt de boel wat overstemt met het gerammel.
En het stuur is dat te verstellen?
Voor de liefhebbers kan ik zeggen dat het een heerlijke fiets is om te rijden, no offence!
:]
 
Hallo, ik heb een k100rs gekocht voor de vele km, die ik met dit ding hoop te gaan rijden.
Heb m'n 2e tankbeurt gemaakt nadat 1 van de 2 reserve lampjes ging branden. Just in case, hij is nogal zwaar om naar huis te duwen. Gaat dat andere lampje na een bepaalde inhoud verslonden te hebben ook branden of kan ik dan echt gaan duwen? Hoeveel liter kan er eigenlijk in deze tank?
En is 1 op 14 normaal voor deze buffel of moet ie echt zuiniger lopen. Viel mij nog wel wat tegen eerlijk gezegd, maar hij verdiend zowieso een afstel rondje.
Ik heb echt geen flauw benul van BMW en wellicht heb een wp-handboek nodig.
Rammelen bij de koude start is ook zoiets, waarschijnlijk toch de nokkenasketting? Hoewel dat koelmetaal op de uitlaat en de rest wat hier tegen aan hangt de boel wat overstemt met het gerammel.
En het stuur is dat te verstellen?
Voor de liefhebbers kan ik zeggen dat het een heerlijke fiets is om te rijden, no offence!
:]

2 reserve lampjes.... :? :X



Laat ik het zo zeggen.... ik moest mijn K100RT duwen nadat er 1 een tijdje brande... en idd, na 3 kilometer heb je t echt wel gehad... :X -O-



Er is dus maar 1 reservelampje, die andere is voor de eventuele ABS ;)
 
Laatst bewerkt:
Thanks.
1:20 nog een eind te gaan dus. Een kwaal wat 1:14 veroorzaakt? Of gewoon een algeheel afstel rondje?
Tja 't is BMW hè, dus ik verwacht twee reservelampjes. 1 voor rechts en een voor links :)
Die tank is ook zo groot dat ik schrok toen het lampje ging branden na 182 km.
Duwen was ik niet van plan, die koffers zitten er niet voor niets op...Ik zet er zo een extra tankdop bij :)
 
1:17 is normaal.
Die lampjes willen wel eens vreemd doen. Komt door vocht in de stekkers en evt. het contact slot.
 
2 reserve lampjes.... :? :X



Laat ik het zo zeggen.... ik moest mijn K100RT duwen nadat er 1 een tijdje brande... en idd, na 3 kilometer heb je t echt wel gehad... :X -O-



Er is dus maar 1 reservelampje, die andere is voor de eventuele ABS ;)

volgens mij heeft de k100 (1986) van mijn vader toch echt 2 lampjes.
een oranje en een rode waar allebei een symbooltje van een pomp bij staat getekend.

ik ga het vanavond nakijken want nu heb je mij aan het twijfelen gebracht :)
 
vanaf een bepaald bouwjaar, ik geloof '89 heeft hij maar één lampje.
dat komt omdat toen de vlotter in de tank veranderd is.
in de cockpit zitten nog steeds 2 glaasjes, die is niet veranderd.
als je het bouwjaar van je K100 post kan ik even voor je zoeken.


mijn K75 is van '91 en heeft op zeker maar 1 lampje.

Het koude weer werkt niet mee aan het benzinegebruik.
als je alleen maar korte stukjes rijdt is 1:14 goed mogelijk.
normaal is tussen de 1:15 en 1:20
 
Bedankt allemaal. Het bouwjaar is '87.
Filtertjes moet ik zeker gaan vervangen. Synchroniseren is ook een goed idee. Al met al de simpele dingetjes dus. Niets groots en daar ben ik blij om :)
 
nieuwe band alweer even in gebruik, een dunlop gt, erg fijn. Die metzeler-meuk eraf! Nu achter maar snel oprijden, kan daar ook dunlop op.
 
2 reserve lampjes.... :? :X



Laat ik het zo zeggen.... ik moest mijn K100RT duwen nadat er 1 een tijdje brande... en idd, na 3 kilometer heb je t echt wel gehad... :X -O-



Er is dus maar 1 reservelampje, die andere is voor de eventuele ABS ;)


Sorry Baksteen er zijn echt 2 reserve lampjes. 1 gaat aan op het moment dat er nog 7 liter in de tank zit en de 2e gaat aan op het moment dat er nog 3 liter inzit.
Echter bij de modelen waarbij ABS op zit is de 7 liter indicator vervangen voor de ABS indicator. Het 2e reserve lampje is ook meestal stuk en niemand die dat ooit vervangt, want het is natuurlijk ook best redelijk overdreven.

Duwen van een K is inderdaad geen pretje, is me met zowel de K100 als met de K1100 toch stiekem wel eens gebeurd. (K1100 heeft overigens geen 2e reserve lampje, op dienst fietsen had die ook een andere functie.

Die rammel klinkt me bekend in de oren, ik zou in 1e instantie eens kijken naar het hitte schild (bij koude niet lopende motor even op tikken) of daar niet 1 of andere scheur in zit. Nokkenas ketting, lijkt me niet heel waarschijnlijk, die heb ik nog nooit versleten en ik heb toch ruim 2,4 k op K's rond gereden. Maar die is overigens wel goed te bereiken. Kan wel eens even zoeken of ik ergens nog een WPB digitaal heb liggen, volgens mij heb ik het namelijk wel voor je
 
Er zijn verschillende type metzelers ;)

Mijn pa krijgt binnenkort een set lasertecs, heb een tijdje met een lasertec voor op mijn honda gereden en dat beviel prima.
 
Mijne K100 rijdt heerlijk op BT45's (om ook maar es een duit in een zakje te doen)
Verschrikkelijk goeie motor, alleen niet de leukste.
De mijne verbruikte standaard 1 op 16, zat heel weinig spreiding in. Tot ik super ging tanken. Vpower, Exillium, die zut. Verbruik gezakt tot 1 op 17.5 a 1 op 18. De moeite dus, verschil in gebruik is voor mij in ieder geval groter dan het prijsverschil.

en inderdaad, langzamerhand wel een klassieker aan het worden ! Brik is moeilijker voor een K ;)
 
Laatst bewerkt:
ow ja, bij mijn weten is het stuur niet te verstellen. Ik heb trouwens het wpb digitaal voor je. Laat maar weten als je het wilt hebben
 
Ik ben ook op zoek naar het werkplaatshandboek voor deze motor

Zou iemand mij een pb bericht kunnen sturen waar ik deze kan vinden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan