BMW K1100LT of HONDA PC

fedor

MF'er
24 mrt 2004
38
0
zutphen
Hallo hallo,

sinds een tijdje ben ik trots BMW rijder.
Ik begon met een K100RT en rijd inmiddels een K1100LT.
Een fijne motor met veel vermogen die ook nog eens lekker veel bagageruimte heeft. :]

Toch denk ik er over om deze motor te verkopen. :?
Hij heeft inmiddeld 52000 gelopen en is volgens het boekje onderhouden.
De motor vind ik namelijk net iets te zwaar en ik heb hem door zijn gewicht al eens zacht moeten neerleggen omdat ik hem niet kon houden. |(

Ik denk erover om voor minder geld een Honda PC 800 te kopen. :Y
Maar,,,,, wie o wie heeft er ervaring mee ????????????
Is hij net zo sterk,,, is ie net zo degelijk (hoor wel vreemde dingen over de achterbrug) en kan ik er ook de hele winter mee doorrijden ???? :o

:W

full
 
Hallo hallo,

sinds een tijdje ben ik trots BMW rijder.
Ik begon met een K100RT en rijd inmiddels een K1100LT.
Een fijne motor met veel vermogen die ook nog eens lekker veel bagageruimte heeft. :]

Toch denk ik er over om deze motor te verkopen. :?
Hij heeft inmiddeld 52000 gelopen en is volgens het boekje onderhouden.
De motor vind ik namelijk net iets te zwaar en ik heb hem door zijn gewicht al eens zacht moeten neerleggen omdat ik hem niet kon houden. |(

Ik denk erover om voor minder geld een Honda PC 800 te kopen. :Y
Maar,,,,, wie o wie heeft er ervaring mee ????????????
Is hij net zo sterk,,, is ie net zo degelijk (hoor wel vreemde dingen over de achterbrug) en kan ik er ook de hele winter mee doorrijden ???? :o

:W

[afbeelding]


Even afgezien van de techniek.... heb je zo'n PC800 wel eens bekeken... :? O-) :X




52.000 is voor een K1100 helemaal niets trouwens.
Ik heb een K1100 met 142.000 op de teller en hij rijdt alsof ie net pas is ingelopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou investeren in een VRO1 en een VRO2. Je zult verstelt staan van de mogelijkheden van zo'n ogenschijnlijk lompe K. Gewicht is minder lastig als je weet hoe je er mee om kunt gaan. En die K? Die loopt nog wel 2 ton. Met 52K zijn de hoonsporen nog niet eens uit de cilinders :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een K100RT van '85. Heb nadat ik deze motor had gekocht een proefrit gemaakt op een PC800, wat een ****hok. Zit echt geen vermogen in als je een heerlijke K1100 bent gewent
 
Laatst bewerkt:
Guy, ga je schamen!

En Fedor, ga eerst eens rijden op zo'n ding, ik denk dat je dan gauw terug komt op je beslissing.
Je levert namelijk een berg vermogen maar vooral koppel in en die mis je heel snel (eerste haakse bochtje waar je hem ff vlot op het koppel uit wilt trekken bijvoorbeeld)
En ik weet niet of je zelf onderhoud doet? Alles zit verstopt onder bergen plastic dus have fun, dealer vind het wel best, die schrijft zijn uurtjes wel (kijk dus ook even hoever weg de bodem van je portemonee is)

Tot zover waarom ik zeg niet doen.

Aan de andere kant bekeken: zuinig, makkelijk schoon te houden, handige kofferbak, cardan, volle kuip, stil (vinden de buren ook fijn).
Als commuterbike wel een perfect apparaat (om de hoek parkeren, zwart vizier kopen :-))

Ben zelf na een GTR1000 op een GL500 Silverwing terecht gekomen, uit financiele gronden helaas.
Mis de power nogsteeds en hoewel de Honda een prima, zuinig en goedkoop apparaatje is wat ook nog eens best lekker stuurt is de kans heel groot dat over niet al te lange tijd er toch weer eeen GTR komt.

Doe wat goed voor je voelt, maar ga zeker eerst eens een flinke proefrit maken met de motor van je keuze voor je hem koopt.

Vind het idee van een VRO trouwens ook een hele goeie, wil ik ook nog eens doen. Denk dat ik daar (heel) veel van kan leren.

Groetjes Dennis
 
Terug
Bovenaan Onderaan