Bmw k1100rs comfortabeler maken

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Hallo allen.

, ik wil de motor aanpassen zodat hij wat comfortabeler word.
Dit dmv een groter windscherm, hier ben ik al wat voorbeelden van tegengekomen dus dit word geen probleem denk ik.
Ik heb gezien dat sommige het hebben opgelost door een groter scherm op het originele scherm te monteren.
Uiteraard is het zoeken wat voor mij het prettigste zal zijn.
Nog belangrijker is de zithouding, deze vind ik te veel voorover gebogen.
Iets wat voor mij absoluut niet prettig is, heeft oa met het breken van mijn rug vorig jaar te maken(motorongeluk).
Hier kan ik helaas niet echt voorbeelden of oplossingen voor vinden.
Dus mijn vraag, wat is de beste manier om op dit type motor een houding te creëren waarbij ik meer rechtop zit?
Alvast bedankt.
 
He rubbere ronnie,

Als je een stuur monteert van een BMW k75 naked uitvoering van komt de zithouding goed voor jou want dan zit je mooi recht op. Je moet dan wel nieuwe gaskabels en remleidingen monteren i.v.m. het iets hogere stuur. Ik had zelf stuurverhogers op mijn K1100rs maar dan komt het stuur maar 3 cm omhoog en ik weet niet of dat genoeg is voor je.

Groet Vlegel ;)
 
Laatst bewerkt:
He rubbere ronnie,

Als je een stuur monteert van een BMW k75 naked uitvoering van komt de zithouding goed voor jou want dan zit je mooi recht op. Je moet dan wel nieuwe gaskabels en remleidingen monteren i.v.m. het iets hogere stuur. Ik had zelf stuurverhogers op mijn K1100rs maar dan komt het stuur maar 3 cm omhoog en ik weet net of dat genoeg is voor je.

Groet Vlegel ;)
Ik ga gelijk even googelen ;)
Past dat 1 op 1? Kabels even niet meegerekend.
 
Ja dat is dezelfde stuurdiameter, en je hoeft de kuip ook niet aan te passen.

Groet Vlegel
Kijk, goed om te weten bedankt.
Hebben we het dan trouwens gewoon over 22mm zoals een standaard chopper stuur of zijn het stuurhelften(of iets anders speciaals ofzo).
Als het een standaard 22mm stuur is kan ik er natuurlijk elk willekeurig stuur op zetten met dezelfde diameter.
Uiterlijk is in dit geval namelijk ondergeschikt aan functionaliteit lol
Ik ben hoe dan ook al prima geholpen ;)
 
Hier een foto maar ik bedoelde een maatje kleiner of is dit precies zoals jij in gedachten had?

vwv1ic.jpg


Groet Vlegel
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto maar ik bedoelde een maatje kleiner of is dit precies zoals jij in gedachten had?

[afbeelding]

Groet Vlegel
Is dit met zo'n k75 stuur?
Ziet er iig goed uit.
Maar als ik de motor overneem dan zal ik het eerst het scherm vervangen.
Onderste op de volgende website lijkt me echt ideaal maar dat blijft ben ik bang toch een gok.
http://parabellum.com/stores/showdetl.cfm?&DID=22&Product_ID=6&CATID=3

En dan als 2e zal ik moeten kijken wat voor stuur het word.
Fijn om te weten dat het een standaard stuur is, in het uiterste geval kan ik er gewoon een laten lassen.
Dan kan hij perfect op maat worden gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan