BMW K1200 RS EML

Ok geen probleem, wilde alleen maar wat extra info geven maar ik zou mijn zijspan ook graag in orde willen hebben, als bmw liefhebber vind ik bovenstaand span errug mooi vooral het spuitwerk, ik heb die combinatie een een ver verleden nog op de motor beurs in Utrecht gezien.
Maar eens gegraven maar helaas niet kunnen vinden maar wel een andere EML K1200 combinatie. Oja dit was in 2008.
IMG_1850.JPG
 
Dat is wel een volgende generatie K1200.
Die heeft het blok in de dwarsrichting staan zoals de meeste japanners.
 
Dat is een andere, lijkt er wel op maar kijk naar het plaatwerk van de motor en een heel ander model zijspanbak, die eerste is het span wat Enigma gebouwd heeft volgens mij.

Bij Enigma in produktie

Maar blijkbaar is dat spuitwerk geel met theedoek motief iconisch genoeg om op meer combis gebruikt te zijn..

En naar Aircooled, het wat niet kattig maar ik rijd al meer dan 5 jaar met dit span en gebruik bijna nooit een navi voor snelheid, wil gewoon een teller die ik kan vertrouwen. Liever een aanpassing maken zodat de originele teller goed werkt.
Zit er niet net als bij de oudere K's een potmeter in het dashboard waarmee je de teller kunt afstellen?
 
Dat is een andere, lijkt er wel op maar kijk naar het plaatwerk van de motor en een heel ander model zijspanbak, die eerste is het span wat Enigma gebouwd heeft volgens mij.

Bij Enigma in produktie

Maar blijkbaar is dat spuitwerk geel met theedoek motief iconisch genoeg om op meer combis gebruikt te zijn..

En naar Aircooled, het wat niet kattig maar ik rijd al meer dan 5 jaar met dit span en gebruik bijna nooit een navi voor snelheid, wil gewoon een teller die ik kan vertrouwen. Liever een aanpassing maken zodat de originele teller goed werkt.
Die eerste is inderdaad bij Enigma gebouwd, ik was de eerste eigenaar. Nu rijdt er een van de sidecar brothers mee rond. Nu rij ik een FJR 1300 met EML, ook heel fijne combinatie enkel de extenso dive zat vast toen ik hem kocht. Nu is hij los maar ik denk dat er nieuwe glijbussen in gaan komen. En dat theedoekmotief is gewoon een sticker die je bij de knalpot kunt kopen....Bijna alle zijspancombinaties met een K1200RS hebben daarvoor gekozen. Er zijn K1200RS combinatie van EML die volledig Geel zijn.....dat zijn er weinig omdat het er zo massief geel uitziet.
 
Dat theedoekmotief was toendertijd toen de K1200RS uitkwam een voor BMW revolutionaire styling. Hadden ze nog nooit gedaan fabrieksaf. Ik vind het wel wat hebben en begrijp dat veel eigenaren er voor kiezen. De EML Speed folder gebruikt zelfs zo'n uitvoering in de folder omdat ze hem blijkbaar ook geslaagd vonden.
 
uRSula is weer thuis, laten we zeggen dat je qua kosten ook een leuke gezinsvakantie had kunnen maken..

Koppeling en drukgroep gewisseld, paar verrotte bouten vervangen, stuurdemper vervangen en een paar lagers in de versnellingsbak. Mevrouw kan er de komende jaren weer tegen hoop ik. Koppeling is weer lekker licht en soepel, verder moeten we weer even aan elkaar wennen.

IMG_20240131_162440499.jpg
IMG_20240131_162430968.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan