BMW K1200 RS EML

robm84

MF veteraan
5 aug 2010
1.010
20
34
Nieuwegein
Is dat het klauwtje in 2de foto? Heb je daar meer info van? Volgens mij heb ik zo één op m'n k1100 en zou wel willen weten wat voor blokjes daarin zitten.

Dit is het klauwtje waar ik er laatst ook nieuw op gezet heb.

Samen met deze blokken werkt het setje bij mij heel goed.

 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Benno123 en GSlandrover

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
1.073
32
50
Langeweg (N-br)
Dat is inderdaad het setje dat ik ook gebruikt heb Rob, ik heb alleen andere blokken gebruikt van TRW die ik nog had liggen, ook de gesinterde variant. Lijkt idd prima te werken zo.

benno
 

jozzi

Die hard MF'er
21 feb 2009
824
5
46
Deze zijn vergelijkbaar, verschillende uitvoeringen op mijn gt2000 bak gehad. Geen problemen gehad in 50000 km
 

vankaam

Rookie
27 apr 2012
16
1
29
den ham
1403028
Volgens mij hebben wij precies dezelfde tank onder de bak.
Ik heb de ontluchtingslang die bij de vulopening uitkomt terug gebracht en op de vulslang gemonteerd.
Dan ben je in het euvel kwijt dat de benzine eruit spuit over je handen heen.
Verder ook bij deze gewoon heel veel geduld en iets heen en weer duwen van de bak wil soms helpen.
Met veel geduld krijg ik er 30 liter in.
Mvg ben
 

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
1.073
32
50
Langeweg (N-br)
Bekijk bijlage 1403028
Volgens mij hebben wij precies dezelfde tank onder de bak.
Ik heb de ontluchtingslang die bij de vulopening uitkomt terug gebracht en op de vulslang gemonteerd.
Dan ben je in het euvel kwijt dat de benzine eruit spuit over je handen heen.
Verder ook bij deze gewoon heel veel geduld en iets heen en weer duwen van de bak wil soms helpen.
Met veel geduld krijg ik er 30 liter in.
Mvg ben
klopt, zo te zien dezelfde constructie. met een beetje engelengeduld kom je een heel eind maar gemakkelijk vullen is idd. anders.

benno
 

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
1.073
32
50
Langeweg (N-br)
Afgelopen weekeinde met wat warmer weer en langere ritten gaan mijn knieen toch een klein beetje protesteren, zo dat ik eigenlijk na een uurtje of twee wel even een bakkie wil gaan doen, zelfs met de steunen laag gemonteerd nog iets te hoog naar mijn zin. Dat moet beter kunnen en na een beetje kijken zie ik verdorie dat de K1200RS en GT na 2000 een lagere voetsteun hebben dan daarvoor.

Wat naspeuren op internet levert idd twee verschillende partnummers op en bij een sloperij vond ik een linkse lage steun. Die is ruim 2,5 cm lager dan de oude. Nu zoek ik natuurlijk ook nog een rechts exemplaar. heeft iemand er toevallig een rondslingeren of staan dan houd ik me aanbevolen. Anders wordt het een beetje rondzoeken op een sloperij denk ik.

zie het verschil. Ruim 2,5 cm dus.



verder heb ik nog een klein kuurtje met een voorklauw. Zelfs na revisie met verse vloeistoffen, zuigertjes en seals gaat de klauw na wat meer remwerk voor een heel klein beetje piepen als ik een linkerbocht neem, alleen bij lage snelheden en zodra ik een vingertje op de rem leg is het weg. Ik denk dat de zuigertjes net niet ver genoeg teruggaan en wat gaan slepen. Doet hij trouwens niet na een lange snelwegrit maar enkel bij kort werk.

Benno
 

robm84

MF veteraan
5 aug 2010
1.010
20
34
Nieuwegein
Die koffie pauze had er van mij ook wel in gemogen tijdens die rit van 2 uur 8-)

Het viel mij in Etten leur wel op dat je toen al met je voet akelig dicht langs de stoep randen ging. Zal nu nog wel erger worden. Niks meer zadels te rommelen? Of wordt dan je zit naar je stuur te veel beïnvloed?
 

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
1.073
32
50
Langeweg (N-br)
Hogere zit kan idd, maar dat vind ik niet prettig zitten. De zithoogte, stuurafstand is zo prima voor me, die knieen mogen iets rechter. Lnks is nu al een stuk fijner, die paar cm. Schelen behoorlijk veel
 

bert111

MF veteraan
21 feb 2002
4.858
37
Lendelede West -Vlaanderen
heb ook al enkele motoren gehad waar een voetpegs verlaging op gekomen is , en langs de kant van het schakelsysteem is dat goed te doen , kan je makkelijk het mekanisme wat lager zetten , langs de remkant is het iets moeilijker om het te doen zakken , anders bij elk remmaneuver moet je je voet enkele cm lichten
 

EHE

3StateS
1 feb 2010
5.763
193
43
Twente
Ik heb van t voorjaar weer treeplanken op de GL gezet, die zitten wat lager en je kan de voeten wat verder naar voren plaatsen, dat maakt echt een wereld van verschil.
Vooral fijn dat je af en toe je voeten kan verplaatsen
 

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
1.073
32
50
Langeweg (N-br)
heb ook al enkele motoren gehad waar een voetpegs verlaging op gekomen is , en langs de kant van het schakelsysteem is dat goed te doen , kan je makkelijk het mekanisme wat lager zetten , langs de remkant is het iets moeilijker om het te doen zakken , anders bij elk remmaneuver moet je je voet enkele cm lichten
Heb dit al op meerdere fietsen moeten doen. Soms met reguliere verlagingssetjes maar op de 1100S gewoon met een zelfgemaakt beugeltje waar de gaten 2,5 cm lager zitten (heb ik nog wat grondspeling over tenminste). Ik zal er uiteindelijk ook wel uitkomen maar een standaard steun die al 2,5 cm lager is doet voor mij al heel veel.

benno
 

EHE

3StateS
1 feb 2010
5.763
193
43
Twente
Uhm...
Goed punt... O-)

Op de een of andere manier zit er in mijn hoofd een starre koppeling tussen Benno en Ural achtige motorfietsen....

Maar neemt niet weg dat iets meer beenruimte en spelingsruimte voor de voetjes een erg fijne aanvulling kan zijn
 

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
1.073
32
50
Langeweg (N-br)
Ik zie meer aanhangers dan Urals of Dneprs...
nog erger, toen ik eind van de middag binnenrolde met mrs. Chiquita dacht ik even op een treffen van de Kampeerautoclub aan te komen. uiteindelijk kwam het nog enigszins goed met ca. de helft van de motoren een Rus.

dit plaatje was bij de start van de toerrit, Rob en ik mochten achtervang spelen, de rest staat ergens voor ons klaar voor vertrek.