BMW K1200 RS EML

Vind spuitwerk sowieso netjes. Bij mijn combinatie is de motor bestickerd (origineel) en op de bak is het gespoten. Of het zit onder zo'n dikke laag blanke lak.. maar volgens mij gespoten.
 
Mag ws. wat eerder aan mijn remmenklusje gaan beginnen. vandaag is mijn achterremcilinder er zo goed als mee gestopt. Kan bijna geen druk meer opbouwen. Even op zoek naar een vervanger, dit is volgens mij de standaard BMW pomp die erop zit. Ik kan de EML versie natuurlijk kopen (16 mm) , die kost me 160 euro ongeveer. Is vast een ander alternatief te vinden. 45 mm hartafstand van de gaten.

y4mk1ZUtkcQagvkbEVZErumLYuKneQC0ilv81ceQJp5TZ21bbVWv0PuWg6KLJ-Teq8fOmcSQMGi8jh9cYR2fL3jIqaO9xnSyaGTuunstADWefoTiYFFgpYAWTzxndXzGlCwFTGQqwazVBiPShBVE73T1-g6QL8BFMSsgf4-61TUx4WSV2BwaEy82ZDZF0y5EKVTmqzPgt9qBe3lrdBgxNePuQ
 
Laatst bewerkt:
Klopt, dit type Zat op mijn andere k1100 ook, zit te twijfelen of ik hem vervang door hetzelfde type. Heb niet zo,n goede ervaring met reviseren en voor rond de 100 euro koop je hem volgens mij nieuw
 
Ik heb ook al mensen gelezen die zeer tevreden waren over Aliexpres pompjes. Het hangt denk ik voornamelijk van je geduld af.
 
Even opletten kan Magura 12 of 16mm zijn. Is beide gebruikt . Nieuw voor €100 gaat niet lukken denk ik, eerder richting het dubbele. Revisie set afhankelijk van het type €30- 65.
 
Laatst bewerkt:
Even opletten kan Magura 12 of 16mm zijn. Is beide gebruikt . Nieuw voor €100 gaat niet lukken denk ik, eerder richting het dubbele. Revisie set afhankelijk van het type tussen €50-65.
Pepe, bedankt voor de input. er zit nu een standaard 12 mm op heb ik gezien. die is gebruikt voor 25-50 euro te koop, revisiesetje is idd. ca. 50 euro en een nieuwe via motorworks in UK is ongeveer 120 euro.

de 16 mm magura zit hier niet op helaas.
 
Prijs hier €180-195 . Zou gewoon reviseren. Als de cylinder niet ingevreten is werkt dat prima. Denk dat je een pomp van een Honda CBR er ook wel op kan zetten.
Je kan natuurlijk ook gewoon een auto rempompje nemen en de bevestiging veranderen. Koop je nieuw voor rond €60
 
Laatst bewerkt:
Beste Benno123, mocht je ondanks de kosten toch op een Magura 16mm over willen stappen, dan kan dat voor €118.02 op het volgende adres: magura-0131411-700 .

Deze 16mm Magura werd door EML, ter vervanging van de standaard 12mm Magura remcylinder, op mijn K1100 combinatie gezet, bij de ombouw naar zijspan.
 
grom, remcilinder vervangen door een nieuwe Magura. Dat was zo gebeurd maar ik krijg de lucht er met geen mogelijkheid. als ontlucht met vacuum, met de spuit langs de klauwen naar boven, via de banjos proberen te ontluchten maar het wil me niet lukken om het kreng luchtvrij te krijgen. Iemand nog een gouden tip hoe ik die ontlucht krijg.

Helpt de constructie niet aan mee. Na de remcilinder komt een banjo en een rechtdoorgaande leiding naar achterrem. die is het gemakkelijkste denk ik. De banjo gaat onder de bak door naar een splitsing en vanuit daar naar de zijkant en de voorkant. Vooral de voorkant waar de leiding eerst helemaal omhoog komt en dan de onluchting van de klauw onderop heeft is een uitdaging. Ik heb geprobeerd vanad voor naar achteren door te spoelen met een spuit. er komt wel een hoop lucht uit maar druk opbouwen ho maar.

Iemand nog tips ...

Benno
 
De boel uitbouwen en ophangen. Als je ontluchtings nippel lager zit dan een deel van een leiding, krijg je de lucht er nooit uit. Lucht laat zich niet spoelen, daar is het te dun voor.:X
Dit is natuurlijk niet het antwoord wat je horen wilt............
 
De boel uitbouwen en ophangen. Als je ontluchtings nippel lager zit dan een deel van een leiding, krijg je de lucht er nooit uit. Lucht laat zich niet spoelen, daar is het te dun voor.:X
Dit is natuurlijk niet het antwoord wat je horen wilt............
Helaas wel wat ik in mijn achterhoofd had maar hoopte te kunnen vermijden
 
Nou, het was nog een uitdaging. Ik kwam er niet uit en vanochtend even naar Ad van Gils gereden om te kijken. daar kostte het nog geruime tijd en werk voor het gekke ding weer aan het remmen was. Nu weer lekker rijden, is het span in ieder geval rijdbaar volgend weekeinde.

Benno

y4mAmL3_MON1Oe95juGwLwGUa699dS8OsY7GlNCkCBgqXbhQjQ9PuO-y6UzTNnf9oH25qXbLrxlWlpIVw8hgW0iCmJblUfYmvBtnpdaqhfpseHQtVGXMlKibikXLgtgz5IagK47sDEdBKIrn8iMFNycXPo8U7rtRFSei8MbaRhmUHjoIlOg1nDcAGfqgCCWeAktczuuuIuVIiZhB_HPz3ziiw
 
Nou, het was nog een uitdaging. Ik kwam er niet uit en vanochtend even naar Ad van Gils gereden om te kijken. daar kostte het nog geruime tijd en werk voor het gekke ding weer aan het remmen was. Nu weer lekker rijden, is het span in ieder geval rijdbaar volgend weekeinde.

Benno

y4mAmL3_MON1Oe95juGwLwGUa699dS8OsY7GlNCkCBgqXbhQjQ9PuO-y6UzTNnf9oH25qXbLrxlWlpIVw8hgW0iCmJblUfYmvBtnpdaqhfpseHQtVGXMlKibikXLgtgz5IagK47sDEdBKIrn8iMFNycXPo8U7rtRFSei8MbaRhmUHjoIlOg1nDcAGfqgCCWeAktczuuuIuVIiZhB_HPz3ziiw
Hoe heeft Ad het nu ontlucht?
 
Eigenlijk op dezelfde manier maar nogmaals alles uit elkaar gehad. Klauwen los zodat de nippels echt zo hoog mogelijk liggen, veel vacuum spoelen en met de hand pompen. Aanhouders winnen zegt men.. ik heb in ieder geval weer remmen
 
Nee, wil eerst rijden met dat ding. Als de veren vervangen zijn ga ik kijken naar de aanpassingnen, als ik het dan nodig vind
 
was weer een goed bestede ochtend in Werkendam. Ursula is voorzien van verse veertjes en dempers voor en zij, aan de achterkant is de Wilbers getest, goedgekeurd en voorzien van een verse progressieve veer, het niet meer zo frisse zijspanklauwtje heb ik vervangen door een nieuwe Brembo zoals Guzzi hem ook gebruikt (links voor).

Heb er een heel nieuwe motor door gekregen, veel soepeler en gladder over de weg en ook op slechter wegdek iets wat op comfort lijkt. Mooi hoor. Benieuwd of mijn bakkeniste nu weer mee wil met het ding.

y4mi5BFiUDCoY6-yu6ppao2pCWD_dzYB7M2Vyrikhskbv4pcrqjOOVkIjNx3Ggscz2CGytpaQs8yYtYgnz_S00e6Sh2OrtYGj7DRcuCyvPeO7jwBbQF_sBDhZgS3UYezarJUbIjFW40xev-P7T81-K4Qo4NA48nBKuSKVv5M151AdVt91I6Etn9g9VAi6qVbLyL7VUXvePgu8is6AJpc7QPHQ


y4maLX6EpntdpBKGZNHdFYRfpSkfRxAAhvKF8DdUHXhose5F3hYqndjeTA4rsz-QYA4DNkPFCa23gFemAO8TqIF6CZpjjMyTCnfedhEYtVrJ_d5FNLrf74IeoZaMU43wmdHTyWo5ssJF3_gKTBnLDTCFRhNXx4wQ9MWz2diBakgyl6JfStH8SVNqyw-vkvG1Z1IFKCZ2sFn3KIjgUK7Ppl16w



y4mn4yP3rxcHjU9n2xydR079KHeG75Rsl_Cr4QVAPwL1z5hWYO4waKDeQpzStM2qUN03nDRESbYyJqCtb8OKhonUWAkNT6X1uYf2ZDnfpFbaZ6wK6iLYgoYQd_HQrjLqCUPSkAXgZZtkJ1uyEphsR0dVnhaCqWFBsbgJmp3W5kdy9ri42iB7rf6DtSWx3qKdyAaLVkdUtcPoQ7b8UF0ZA0D7Q


y4mhwkJ6vlgqZf615IpPjq4TbDLwSDppjP_38gM9q74gZ2rTOGnc2xcOJ221c4YK7CXJBDVzbB2VTt0wkappMGRSrFevnGzXRMym1kDsCZzTBrkplj4m6cLOyv9wXQLcJmli2wwmUbv4sme-XTn95qU5NBhqj6SCEFKbGnFuu2-BwZWJiXgB4bkUOnv3AcaOIlyVTYHDmfofR053zUXajrthg
 
Is dat het klauwtje in 2de foto? Heb je daar meer info van? Volgens mij heb ik zo één op m'n k1100 en zou wel willen weten wat voor blokjes daarin zitten.
 
Dat is gewoon van brembo, zat op mijn zijspan ook, verkopen ze gewoon bij Motorini aan het station kruiningen.
Is de kleine brembo, thuis heb ik nog wel een setje hangen dat weg mag.
Ik woon niet zo ver van Vlissingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan