BMW K1200 RS EML

20190810_174716.jpg

Mijn Speedohealer was een universeel model. Het programmeren bleek het meest lastige deel van de klus te zijn!

Ik denk dat je nu de SH-V4-2W kit als vergelijkbaar kunt zien.

Zie: SH-V4-2W kit
 
Laatst bewerkt:
dus inderdaad een speedohealer ipv Yellowbox. Ik heb ze nagevraagd of dit ook leverbaar is voor een BMW K1200RS maar ze zijn tot morgen op vakantie daar.

Mijn model is een Yellowbox. Heb helaas nog geen tijd gehad om te testen, er moest 4 m3 aan puin en twee aanhangers met hout uit de tuin en dat krijgt helaas voorrang hier. Morgen misschien even tijd vinden..

Benno
 
Nou, het is even rustig geweest met Ursula, niet omdat ze het niet doet maar gewoon omdat alles gewoon werkt. Helaas toch 1 probleempje inmiddels. Als ze wat langer stil staat wordt ze incontinent en wel uit de overloop van de extra tank. wat er hoort te gebeuren is dat er in de benzinepomp een terugslagklepje zit die moet voorkomen dat de brandstof vanuit de hoofdtank terug loopt naar het span maar daar lijkt iets niet helemaal fris mee te zijn. waarschijnlijk is door de jaren heen er toch wat afzetting komen te zitten waardoor het klepje niet helemaal meer afdicht. Als het span wat langer stil staat loopt de hoofdtank leeg in de spantank tot die overvol zit en gaat lozen naar buiten toe.

y4mHUUrVOJlzz0OkbhSIdrvktGSIV7gELIE1CHDgJYKzzCrTWyxNIcI-WiaLDE-iFIwbf8MCoVLPUGXPyIcTUC2pCLaeIBUTE2CzRjsRZ5YVXXYbW_DxiaWuKUDfLUfnta80EaBL3G0owxYzgtYvhnPbmX0xhLmmsvMVFxVutCbaM4SqScBJhcSrtBAI9QnNhiKmvmkINyNw2Tur5behDvjaQ


Omdat het systeem verder goed werkt begin ik maar eerst met een klein een-wegklepje in de brandstofslang erbij te pluggen. dat is de gemakkelijkste oplossing. Een knipje, klepje ertussen en twee slangklemmen en het zou opgelost moeten zijn. Die pomp zit nl. net op een rot plekje ingebouwd en zonder de bak zelf te verwijderen kom je er niet gemakkelijk bij.

y4mMROYcaiUZFZnS5k1SOoz7ZaeehvmtMcJYY9L77ssvAJqo_JwQg4IUIurxfoXu3CRG-gbb493mMPRKO4RoxfVHmqcO2tKRd9ba96AxMcC9ULBuflnZzedsKBoVV9q8MiIEtzlJ9q4ha4NiS3pkWKwss4c5YAWIP7DjhbEZzP6d6w5aZArjWl4cFcDWWtDvnnVZe1fe2l0Q1XtJpF1NrUKMg


Verder, nu er wat meer tijd is toch maar eens een beurtje geven, olie wisselen in blok en bak en een irritant puntje oppikken. Op een slechtere weg hoor je wel eens wat gekletter, dit komt van de stuurstang die vanaf het balhoofd naar de overbrenging gaat. die stang zit wel spelingsvrij maar toch behoorlijk los in de kogels en daardoor kan hij tegen de framebuis kletteren. Eens kijken of we dit wat netter kunnen maken. Verder nog wat kleine verfplekjes bijwerken en dan is mevrouw weer fris en fruitig.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zojuist nog door je dorpje gereden. Ik zei nog tegen Lies (die zat achterop) dat hier die gele zijspan met die finishvlag woont.
 
Screenshot_20200717-231048_Marktplaats.jpg
mocht je nog koffers zoeken. De rechter past waarschijnlijk tussen je bak en de motor
 
Nou, het heeft weer even geduurd voor er wat te schrijven viel. Eigenlijk doet Ursula het gewoon ondamesachtig. Alles doet het, ze luistert braaf en heeft eigenlijk geen kuren.

vorig jaar najaar heb ik nog een zonnepaneeltje opgenomen in het oplaadcircuit zodat er A altijd een usblader in de buurt ligt en B ik in het weekeinde op een treffen de accu, telefoon etc. kan opladen. dat werkt prima voorzover getest in het afgelopen jaar. Hopelijk is er dit jaar meer te testen..

y4m47_tUZYG5asgSLxyn6QrTaw1BClrW19lzc4AYzTzw_KHseRqVZg3WxjAyfFSTgvk-reBku54FqDU2TqW-vR9cuBkrLn6UlmB9Eid3qnpUTq5npFaAcNO5i0zlzdgbuBoc3C3HOPq_pemIplzEFEyFQBg5ptgzpcyTGNWT4GxEiIHPwDfGISD8ao6TsKWKdq6



Dit weekeinde eens een ouder klusje opgepakt dat al langer op de kaart stond. Bij de oude EML naven van het span wil het nog wel eens gebeuren dat de wielbouten oprekken, los gaan of de draad strippen uit het aluminium. De nieuwe naven doen dit niet meer omdat daar voor een oplossing gekozen is met een draadeinde met een losse ring en moer. Veel beter natuurlijk maar ook best prijzig als eml product. @robm84 had hier al iets voor bedacht maar er was nog niet aan toegekomen om het op te pakken. Vanochtend dan toch maar eens gedaan.

Naafje en schijfje gedemonteerd en met het naafje op pad naar Rob, daar in de werkplaats is de achterkant op de plaats van de boutgaten ingefreesd zodat er een bout ingedraaid kan worden zonder dat deze de remklauw gaat raken daarna. Het klusje is niet zo moeilijk als je de spullen ervoor hebt.

Ingespannen
y4mqMkq8JM2XPRmvl7Y1ezIlm_iqIt_fcyGSXiC94dSZbBXCclEiYh9d136wZ6d1F8i8ursgN1x0IcGr8Vapg8p8lGkniLI1qX_E5uoenU-QFE9Kp3oT7mwrjhRPw354hjjo78raul6NsdxUHi10rA3RiUXVLudYO1NAfiQaM5Uh4W_l2YcpZe_HfFnY1G-5Ase


Voor en Na
y4mtA2C-pwvYwGGtVQyt5-4zFHWU8t4j1Ox994-0N6bvjn94ktF2KsTUIl5DZtJuT48jLArn80W68y7uD6uPZmzuYecyyfMF_8r7qPCeJOmRApSkbFS9YUOheleCQVb8wh0yCQRB1WhFM-gxhYo6U2b_YAbuBg4EzbYf3bXync1mD7h_VUJRK5gicX5MgYoaxO0


Met bouten

y4mzeNTWfqhGBiOm5Ccw4zChkLzdJCueRA0_Bj21nnT86u9T4zVx5QpW-rrrsGh7Z8TNJ916OdoJavIVJBIypl-nJQqkEpr7xsXha6JJLuWhxSt9o4cYGIafLvR1kcOH2xTAw9YRKc_STBBU4aAzx1_gTSEKIju856lZQztjlV-7B6RMU3muDKaHgubU3TH6OcK


En zoiets wordt het dan.
y4mJMm1v6UQkKJvg4JpdyEeA8aNMuARsGO_oYnbt2Bl2fM7w5-qGrTCHUP8RwiWaRkPSmt2P11li6mGbjxRxMwSrtz1y1HL44PblAfAc3XuKy6P_chhx8QKb0Jiqak-dHQoMOiG2Hor15K1wDYBi78mlggRraTII7bV4jX9SP3bmykMRwts8RVBGKabo0Ozub3y



dat naafje ziet er nu een stuk beter uit en met de losse moeren en ringen (ook uit Rob's voorraad) ziet het er netjes uit. Ik ben er weer blij mee. nu eerst maar eens dat schijfje goed gaan schoonremmen want heel mooi is hij niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Zijn de bouten nu ook geborgd?
Anders kun je toch hebben dat hij eruit draait als de moer op de bout zwaarder gaat dan de bout in het gat?
 
Maar natuurlijk. Strak vast en een licht borgmiddel er tussen. Eerst dacht ik nog zonder omdat er bij mij helicoils in het alu zitten maar toch maar gedaan
 
Valt mee hoor, is feitelijk een ronde buis die ze gebruiken. Je moet alleen even haaks uitmeten hoe schuin hij gezaagd is. Daarna doet cad de rest
 
Ik zie steeds vaker hele leuke dingen van een 3D printer langskomen. Het is jammer dat de input via een pc moet. Daar zit ik al de hele week achter. Maar anders zou ik er ook eentje aanschaffen
 
Je kunt er ook gewoon een SD kaartje in stoppen hoor.

Ik maak best veel kleine dingen voor de motoren en auto's met de printer, wel altijd licht belastte of niet belastte onderdelen. Dat bevalt me prima. Met de goede materialen (filamenten) kun je heel leuke dingen doen. Ik print meestal in PLA, ABS (lego) maar er is veel mogelijk. heb weleens met een flexibel materiaal (PETG) een zadelbus gemaakt voor een zweefzadel die niet meer te koop was. werkt na 5 jaar nog prima. Ook dashboardknopjes die niet meer te koop zijn in ABS printen werkt goed. Even in de aceton om ze mooi glad te krijgen na het printen. Filament met hout, carbon of metaal deeltjes erin om een andere look te krijgen.

Bijna alles is mogelijk alleen onderdelen die belast worden durf ik er niet mee te maken, daar is het niet sterk genoeg voor.

Benno
 
Het ontwerpen gaat toch vanachter je computer scherm?
Daar probeer ik in mijn vrije tijd weg te blijven.
Maar dat de mogelijkheden steeds groter worden is me wel duidelijk
 
Fillament met carbon of foodgrade fillament print wel veel moeilijker, even voor de duidelijkheid. Het klinkt leuk maar is niet altijd plug and play maar je kunt hele leuke dingen maken. Let wel...de meeste fillamenten kunnen slecht tegen uv licht....
 
Fillament met carbon of foodgrade fillament print wel veel moeilijker, even voor de duidelijkheid. Het klinkt leuk maar is niet altijd plug and play maar je kunt hele leuke dingen maken. Let wel...de meeste fillamenten kunnen slecht tegen uv licht....

Klopt, alhoewel abs prima gaat. Lego verduurt ook amper. Print wel wat lastiger. Je kunt er ook nog een blanke uv-werende lak overheen gooien natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan