BMW K1200GT - 2007 met zijspan Hannegan

Wat een kleine kutglaasjes....
Valt wel mee toch?
81760%20Stapelglas%20Groot%2028%20cl..jpg

28cl zegt de leverancier.
 
ik heb nu ook weer iets anders aan de hand , de laatste keer dat ik het span uitgehaald heb had ik hem eens goed op zijn donder gegeven , en bij het thuiskomen ondervonden dat het stationair draaien redelijk hoog zat , ergens tussen 1500 en 1800 t/min .
Bij opzoekingen ondervonden dat het ook weer een kwaaltje van de k1200 is , de airbox kan gaan scheeftrekken door de hitte en trekt dan valse lucht waardoor het toerental niet goed zakt .... ga dit weekend naar Frankrijk met span en we zien wel wat we er aan gaan doen mocht het nog voorkomen ..

Ik denk als alle kwaaltjes verholpen zijn en er een motor suzuki inzit ik een goed zijspan ga hebben hahahah
 
zo , terug in mijn topic lol

zoals ik zie zijn er heel wat die ( misschien uit onwetendheid ) mijn speciale baar niet mooi vinden en dat is hun volste recht , en raakt eerlijk
gezegd mijn koude kleren niet ...
maar voor degene die het wel interessant vinden geef ik wel een beetje uitleg.
Choda vertelde bij het ophalen van het span dat het chassis van de hannegan wel degelijk in mekaar zit maar daar het toch een breed span is , er toch
wat flex opzit , ook omdat ik zelf aangegeven had dat ik het span graag korter bij de motor aangebouwd had gehad , het is niet mijn eerste rodeo dus ik begin
stilletjes aan te weten wat ik wil. De schoor door de bak ( gere dilligence ) wou ik niet .
Internet is iets heel mooi lol dit stond als voorbeeld voor mijn baar ..img_2108.jpgimg_2109.jpg

dit is het chassis van mijn hannegan $_57.jpg

het idee van de lichtbalk komt van ditimg_2012.jpg
 
Ik zou beginnen met een diagonaal van rechtsachter bij de swing arm naar linksvoor er in lassen. Nu is het wel een heel open vierkant. En verder denk ik dat de bevestiging van de schoren ook wel wat stabieler kan.
 
Gewoon zo laten ,hij deed het er zonder zal nu zeker gaan die Fransman zal ook wel weten waarmee hij bezig is zeker het is tenslotte zijn beroep en moest het niet stevig genoeg zijn zullen ze het in de keuring wel zeggen
 
voila , terug van een week Italië , 3500 km en ongeveer 400 km regen bij het opgaan vanaf voor de "Gotthard tunnel " was zelf
geen regen , was meer gieten ... rest van de week tropische temperaturen ... Venetië gezien zonder op de koppen te moeten lopen ,
goed ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan