BMW K1200GT bouwjaar 2002 t/m 2006

Hallo Gerard sorry voor mijn late reactie,
heb een zeer droevige week achter de rug, zojuist je persoonlijke mail gelezen
ik bel je komende week even

JJ
 
Hoi JJ,

Ik vond / vind de koffer ook erg groot. Maar hij is wel erg praktisch. Mijn tas kan erin en als ik bij een klant ben kan mijn helm en jas erin.
Zijkoffers gebruik is slechts af en toe. Zonder voel ik mij in / tussen de file meer op mijn gemak.

Ik ben benieuwd naar je ervaring met een grotere ruit.
Met de standaard GT ruit zit ik met mijn hoofd precies in de turbulentie.
Wellicht dat een flip-up ruitje of zo'n opzetstukje nog wat scheelt.

En ja, nu het zout nog even weg ....

Howdy Ewaldl,

groot koffer is inderdaad erg praktisch maar vond het gewoon afbreuk doen an het lijnenspel van de GT.
Wat betreft de koffers in de file kan ik je gelijk geven.
Moet ook nog wennen aan de breedte van de GT in vergelijking met mijn GSXF750
Had mijn GT nog geen 24 urtjes en toen had ik al de eerste kras op mijn vers gespoten koffer omdat ik net te dicht langs een fiets reed, dat was zuur.

En dat zout moet bij ons in limburg wel al bijna weg zijn met al die regen van de afgelopen dagen. Kunnen we ons eindelijk weer aan onze gezamelijke hobby geven

:]
 
Hallo K1200GT rijders,Ik ben een aankomende "collega" Ik ben na lang zoeken (Yamaha FJR1300, 1150RT, 1200LT enz enz) tot de conclusie gekomen dat een K1200GT de beste keuze is voor mij. Maar nu lees ik op diverse forums dat er bij elk bouwjaar nieuwe (veiligheids) items zijn toegevoegd.
Bij de dealer krijg ik hier geen duidelijk antwoord op en ga liever af op ervaringen van rijders.
Met mijn budget kan ik een fiets kopen van +/- b.j. 2002 tot 2005.
Wie kan mij helpen?
Verder zoek ik nog een goed keurings station, als ik ga proefrijden wil ik hem laten nakijken. Ik heb zelf (nog) niet genoeg verstand van het technische gedeelte.
Ik woon zelf in het Noorden van het land, maar de fiets zal waarschijnlijk in het Westen of het Zuiden van het land gekocht worden.

B.v.d.
Herman

hallo Herman,

welkom op dit topic en de beste keuze heb je al gemaakt!!!
Ben zelf onder andere gaan kijken bij Jensen in Nijmegen, BMW-zaak, uiteindelijk daar niet gekocht maar wel heel goed geholpen.
Deden ook zaken met Erik van Lent en Erik was ook te spreken over Jensen, dus doe daar vooral je kennis op en ga eens kijken daar.

JJ75
 
hallo, ik ben nieuw op dit forum en ben blij dat er eindelijk een forum is voor de oudere versie K1200RS/GT .
Ik ben bezig om mijn motor om te bouwen naar een schurgers model.
Eerst heb ik gereden met een verhoogde schurgers ruit en stuurverhogers van mv motorrad. Deze zijn traploos verstelbaar in hoogte tot 8 cm. Met deze ruit zit je prima uit de wind en met de verhogers heb je een prettige zit. De ruit en de verhogers hou ik over na de ombouw.
tevens ben ik benieuwd of er ook forumleden zijn die rijden met een schurgers opbouw en daarbij de eigengemaakte stuurverhoogers van schurgers op hebben zitten. Misschien kun je dan foto's plaatsen hoe deze er precies uit zien.

Howdy Wilsch

ook jij welkom om dit topic. Er is volgens mij iemand op dit topic die de schurgersopbouw heeft, maar moet je even kijken op de andere twee pagina's.
Langszaam begint het topic te groeien, zegt het voort zegt het voort.
Maar plaats eens een foto van je GT

JJ75
 
Ik ben een ex politie fiets aan het ombouwen en deze heeft ook een schurges kuip.
Bij mijn motor is heel de kroonplaat en het stuur vervangen zie foto :

Foto-ORDUJ4QG.jpg
 
Hallo GerardFJR,

Bedankt voor de duidelijke foto, maar dit stuur heeft schurgers niet meer. Hij heeft zelf een nieuw stuur ontwerpen met stuursteunen en verlengers, het voordeel hiervan is dat je de kroonplaat niet meer hoeft te vervangen.
De bedoeling is dat ik volgende week zo'n stuur ga halen. Als het klaar is zal ik foto's plaatsen.

Groet Henk
 
Gereard, hoe ben je eigenlijk aan die ex-fiets gekomen?
was zelf eerst helemaal weg van een Pan 1300, en daar kwam je af en toe eens een witte Pan tegen maar die kwam dan uit Engeland. Een witte Nederlandse ex-politiefiets ben ik nog nooit tegengekomen. Met uitzondering van een witte, Pan 1100, maar die wilde ik niet
 
Ik kwam hem toevallig met wat schade tegen bij een handelaar.
Je komt ze regelmatig tegen op marktplaats, speurders of sites voor schademotoren.
Of bij de veiling van de domeinen natuurlijk.
 
schademotoren zij helaas niet voor mij weggelegd met mijn a-technisch verstand en alles gaan uitbesteden gaat ook in de papieren lopen.
Ga gewoon lekker genieten van mijn GT met mijn topkoffer erop (zo snel mogelijk)
Hoop zondag mijn eerste rit te kunnen maken als het weer een beetje mee zit
 
Henk,

Ik ben heel benieuwd, ik wil ook nog wat aan het stuur gaan doen....
Misschien de Gilles Variobar, hier zijn duidelijke foto's van.
Wellicht is de set van Schurgers ook wel ok, de ruit die ik daar heb
gekocht is overigens super........

Groet Appie
 
Hallo Appie,

Ik heb ook een ruit van Jos Schurgers, bevalt erg goed. Deze had ik in combinatie met de MV motorrad verhogers. Erg fijne verhogers, alleen deze passen niet met de schurgers kuip, anders zou ik ze niet weg doen. De verhogers heb ik trouwens op marktplaats staan.
Ik heb de motor nu bij klaar, wacht nog op de gespoten onderdelen, als de motor af is zal ik wat foto's plaatsen.
Als je de mv motarrad verhogers wilt zien, kijk dan even op motorrad.de
 
Hallo Appie,

Ik heb ook een ruit van Jos Schurgers, bevalt erg goed. Deze had ik in combinatie met de MV motorrad verhogers. Erg fijne verhogers, alleen deze passen niet met de schurgers kuip, anders zou ik ze niet weg doen. De verhogers heb ik trouwens op marktplaats staan.
Ik heb de motor nu bij klaar, wacht nog op de gespoten onderdelen, als de motor af is zal ik wat foto's plaatsen.
Als je de mv motarrad verhogers wilt zien, kijk dan even op motorrad.de
tussendoor foto's plaatsen mag natuurlijk altijd!
 
@JJ75 is het nog gelukt met je topkoffer?
Howdy Gerard,
door mijn prive-sores nog niet naar de dealer geweest
vandaag pas voor de eerste keer op mijn GT gereden, wel een heerlijk gevoel trouwens
even 50 mls gereden welke zeer soepel zijn verlopen
Heb volgende week donderdagmiddag vrij e rij dan langs bij motor venray
als ik nieuws heb hoor jij van mij

JJ
 
Dag iedereen,

Ik heb een K1200RS en dan de politie uitvoering. Vorig jaar als nieuw (0km) gekocht, met Schurgers opbouw. Prima fiets, al is ie wat kopzwaar natuurlijk.
Wat het me nu nog het meeste opvalt is dat ik er niet met losse handen op kan rijden. Hij trekt wat naar rechts.
Herkent iemand dit? Is dit normaal (dat hoor ik nl. toch van verschillende kanten)?
 
Dag iedereen,

Ik heb een K1200RS en dan de politie uitvoering. Vorig jaar als nieuw (0km) gekocht, met Schurgers opbouw. Prima fiets, al is ie wat kopzwaar natuurlijk.
Wat het me nu nog het meeste opvalt is dat ik er niet met losse handen op kan rijden. Hij trekt wat naar rechts.
Herkent iemand dit? Is dit normaal (dat hoor ik nl. toch van verschillende kanten)?
Howdy Strikwerd, herken het wel maar kan ook aan mijn rijkwaliteiten liggen.
Vandaag 70 heerlijke MLS gemaakt, vervolgens een pauze van 2 uurtjes.
Vervolgens stap ik om weer weg te rijden, begint die te roken als een gek
(witte rook is volgens mij niet zo heel goed)
Compressie was ook weg, toch die 5 laatste km naar huis gereden.
Morgen meteen naar de leverancier want ik zit nog in de garantietijd
 
vandaag gebeld met de dealer, probleem uitgelegd (rook + wegvallen compressie)
Zij meteen komen kijken met de bus.
Zelf getest door dealer en (godzijdank) viel compressie ook weg
Volgens dealer probleem in de brandstoftoevoer, in ieder geval, motor ingeladen en naar de werkplaats. Nu maar eens afwachten.
 
Beste mede K-rijders.
Vandaag is mijn GT naar BMW zaak gebracht voor verdere inspectie.
Is kennelijk een probleem met de brandstoftoevoer, computer zal nadere duidelijkheid moeten verschaffen omtrent echte probleem.
Nu vertelde de BMW-god mij dat het een bekend probleem is van de K-serie dat als je de K op de jiffy zet, er een druppel olie op de kop van de cilinder kan vallen.
Vervolgens bij het starten kan er veel "witte" rook uit de uitlaat komen.

Hebben jullie hier ook al eens last van gehad?
 
Wat de witte rook betreft tot nu toe niet opgemerkt. Van de 'oude' K75,K100 en K1100 serie weet ik het wel, dat klopt inderdaad. Aangezien onze K's een doorontwikkeling van die serie is zou het dus zomaar kunnen.

Over het naar rechts trekken, ben ik wat verder gekomen. Door steeds de voorspanning van de achterveer een streepje strakker te zetten, heb ik het verschijnsel kwijt kunnen raken, ergo met een streepje te veel ging hij zelfs naar links trekken (met losse handjes).
Dus gewoon gaan spelen met die voorspanning. Het is mij nu wel duidelijk dat de standaard veren gewoon te slap zijn. Volgende week heb ik een afspraak met een vering specialist. Eens zien wat dat oplevert.
 
ik heb me givi koffer aangepast zodat hij meer bij de motor past :

Foto-FCUZEARL.jpg


ik heb de reflector in Orient Blue gespoten, dezelfde kleur als de motor.
Heb nu alleen geen reflector meer in me koffer :)
ik ga er nog een led balkje onder maken voor het remlicht.
 
ik heb me givi koffer aangepast zodat hij meer bij de motor past :

[afbeelding]

ik heb de reflector in Orient Blue gespoten, dezelfde kleur als de motor.
Heb nu alleen geen reflector meer in me koffer :)
ik ga er nog een led balkje onder maken voor het remlicht.
Mooie kleur, lijkt op mij GT
 
Vandaag de motor weer in elkaar gezet, resultaat mag er zijn vind ik zelf :

Foto-S8N3A3GZ.jpg


Oja, het is de blauwe.....
 
Het is hier een beetje stil in deze topic.

ik heb nog wat geknutseld, 12v moet ik nog aansluiten.

Foto-ONF4SMCN.jpg


Foto-FGYTWMS6.jpg


buisje en afdekplaatjes ga ik nog zwart maken.
 
knap dat je het allemaal zelf kunt doen
vind je die navi daar niet te hoog zitten? zou het zelf niet doen maar voor het klokkenspel
is ook geen optie
 
Terug
Bovenaan Onderaan