BMW K1200GT bouwjaar 2002 t/m 2006

JJ75

MF veteraan
17 jan 2010
3.980
0
Venlo
howdy iedereen,

ben sinds 17.01.2010 geregistreerd als lid van MF. was echter al een tijd zwervende binnen MF op zoek naar een topic over de BMW K1200GT.
Staan er enkele op maar zijn voornamelijk voor de modellen vanaf 2006.

Ben helaas niet zo kapitaalkrachtig dus ik doe het met ingang van komende zaterdag met een blauwe K1200GT uit 2004.

Nu ben ik benieuwd of er medebewonderaars zijn die ook in het bezit zijn van een K1200GT model 2002 t/m 2006 en die hun ervaringen hierover willen delen met mij en anderen.

Laat van je zien en horen. Zaterdag zal mijn eerste echte foto in dit topic verschijnen.

JJ75

Kawasaki GPZ 500S
Suzuki GSX750F
BMW K1200GT
 
Ik heb 120.000 km op een 2003 GT afgelegd alvorens hem in te ruilen voor een nieuw type.
Geen enkel probleem gehad met de oude, en ik vind het in veel opzichten nog steeds een betere motorfiets dan het latere model. Met name het motorkarakter was veel prettiger. Vooral bij lagere toerentallen/snelheden (bijvoorbeeld in dorpsstraatjes en op woonerven) gaat de 'nieuwe' letterlijk met horten en stoten waar het oude model soepeltjes reed. Deze heeft het beproefde 'flying brick' blok terwijl het nieuwere type voorzien is van een krachtbron welke gericht is op 'sportiever' gebruik. Voor die sportiviteit (lees: veel vermogen waar je weinig aan hebt) is het aangename motorkarakter opgeofferd. Verder moet ik nog zien dat ik met deze net zo probleemloos de 120.000 haal.
 
Howdy mambo,

mijn GT is een 2004 met 28k op de teller, betreft een import uit UK
bekende van mij heeft eigen motorzaak en importeert momenteel veel vanuit UK
Heb reeds proefgereden op andere GT, ook uit 2004, GEWELDIG!
Is heel wat anders dan mijn eerdere Kawa en Suzuki.

Mijne is uitgerust met Heat- en safety-package, extra topkoffer en standaard electrische ruit.
Tijdens proeftrit stuk autosnelweg gereden en vond dat ik toch redelijk veel wind meepikte
Heb jij dit ook zo ervaren of heb jij een andere en hogere ruit erop gezet?

Kawasaki GPZ 500S
Suzuki GSX750F
BMW K1200GT
 
Howdy Beemert,

sorry, misschien beetje raar verwoord, maar heb maar 1 topkoffer
Zat er niet standaard op, wel twee zijkoffers.
Scherp!

JJ75

Kawasaki GPZ 500S
Suzuki GSX750F
BMW K1200GT
 
Nog een dag, dan behoor ik ook tot de BMW-clan
Verzekerig geregeld, speciale schroef voor mijn Zumo
Cardo is opgeladen en gekoppeld
Weersverwachting is droog met 4 - 6 graden........

dus ben er helemaal klaar voor

JJ

Kawasaki GPZ 500S
Suzuki GSX750F
BMW K1200GT
 
Eindelijk is hij er, mijn GT.
Vrijdagmiddag kon ik hem al gaan halen, proefrit was top.
Zaterdag eerst rit en meteen schade Go?*%$X#!
Draaide stoep op, had ruimte zat om langs enkele fietsen in een fietsenrek te rijden,
alleen er niet bij stil gestaan dat koffers aantal centimeters buiten de spiegels uitsteken.

Resultaat = vette kras op mijn nieuw gespoten koffer...............

zuur heel zuur
 
Ik heb sinds 20 januari een K1200GT uit 2005, hiervoor had ik een K1100LT.
Ik heb er nu 300 km mee gereden. fijne motorfiets, alleen de bescherming tegen de wind is een drama. Ik heb vanmiddag bij Schurgers een verhoogde ruit laten monteren, in 1 woord geweldig.
Ik kan nu weer met 120 km per uur met een open vizier rijden, ook de herrie is verdwenen.
De ruit wordt speciaal op je lengte gemaakt door Jos Schurgers. Een aanrader......

Groet Appie
 
Hallo Appie,

tijdens proefrit op K 1200 GT vond ik inderdaad dat ik wel veel wind mee pikte, maar het is nieuw blablabla, tijdens eerste rit vorige week viel het wel mee, maar heb geen autoweg gereden.
Heb het in meerdere topics al gelezen dat hogere ruit ideaal is.

Dus op voorhand, waar ligt Schurgers en wat gaat het me ongeveer kosten?

Heb jij een topkoffer op je GT? Heb ik namelijk ook een vraagje over

JJ
 
Ik ben zelf een k1200rs / gt met schurgers ombouw aan het opknappen (ex politie). ik kan tot ver boven de 120 met open helm rijden... :)

Op deze foto's zijn nog niet alle delen gespoten. Hij is inmiddels bijna helemaal blauw zoals de grote kuipdelen.

Foto-7REUFAPT.jpg
 
Laatst bewerkt:
Foto-AZ6VZG6I.jpg


Het raam staat hier op z'n hoogste stand waarbij je eigenlijk een ruitenwisser nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gerard,

hoe veel groter is jouw Schurgersruit in vergelijking met de standaard ruit?
Zat deze Schurgersruit er al op of heb jij net als Appie ook de ruit laten aanpassen aan je lengte?

JJ
 
Was iets te snel met verzenden. Heb jij ook een topkoffer op je K?
Zie het overigens niet op je foto's. Is volgens mij ook dezelfde kleur als mijn GT.

JJ
 
Deze ruit zat er al op en is volgens mij geen schurgers, er staat namelijk een bmw logo op.
Of hebben schurgers ruiten ook een bmw logo?

Ik heb ook een topkoffer geen orginele maar een klein model van Givi.


Binnenkort zal ik eens nieuwe foto's maken zodra alles in de juiste kleur is.
 
Denk niet dat Schurgers het Beamer-logo er in stanced.
Maar daar kan Appie uitsluitsel over geven.

Heb dus mijn GT, maar heb via internet een topkoffer gekocht van BMW maar die oorspronkelijk op een F650 hoort. Echter ik heb zelf proefgereden op een GT met hetzelfde koffer bij Jenssen in Nijmegen.

Koffer gekocht, alles erbij, bodemplaat, sleutels, koffer laten spuiten en nu past hij niet! tenminste ik kan hem niet op een normale manier bevestigen.
Heb gezocht op internet, zowel in Duitsland en Nederland 4 exemplaren gevonden met hetzelfde koffer alleen geen foto's van hoe het topkoffer is bevestigd.

Zelfs bij bmw-specialist konden ze mij niet technisch verder helpen behalve dat ik zelf voor een oplossing moet zorgen. Ben dus op zoek naar info.

Zal een van de komende dagen ook eens wat foto's op de site zetten.

JJ
 
Ik heb eind september een K1200GT gekocht uit 2003. Hij heeft pas 6600 km gereden aangezien hij van iemand is geweest die een aantal jaren niet kon rijden vanwege ziekte enzo. De dealer waar hij in onderhoud was bevestigde de km stand.

Omdat ik mijn motor gebruik om toertochten mee te rijden (meestal met Vrijuit) staat hij nu stil en ga ik ermee rijden als het weer beter weer wordt. Ik ben ook zeker van plan om naar Schurgers te gaan voor een andere ruit. Ik heb namelijk ontzettend veel last van herrie rondom m'n helm. Ik ben dan ook blij om te lezen dat zo'n Schurgers ruit goed helpt. Ik hoop daarna ook het geluid van de 1200GT te horen want dat lukt nu ook niet.

Het verheugt me dat er nu een forum is special voor de oudere K1200GT. Ik wil :] nog een aantal accessoires aanschaffen zoals een (top)Softcase, Zumo + bevestigingssteun waarbij ik wellicht wat adviezen via dit forum kan krijgen.

R65K75K1200GT
 
Howdy R65K75K1200GT

Bijna alle overige topics gingen over de nieuwe K1200GT, derhalve een nieuw voor de liefhebbers van het vorige model, WELKOM
Heb de mijne laten importeren uit Engeland. GT was al voorzien van een Zumo 550, had zelf al een Cardo headset, werkt prima samen.

Zumo was nog compleet in de doos, alles erbij behalve het speciale schroevendraaiertje. Heb zelf via Marco Boelis een nieuwe schroef besteld voor de Zumo (echte aanrader!)
Heb je foto's van je GT?

JJ
 
Hallo JJ,

Hierbij de gegevens Schurgers Design:

Bennebroekerdijk 214B
2142 LD Cruquius
T: 023 – 5283367
F: 023 – 5475771
E: info@schurgersdesign.com

De ruit is op mijn lengte ingemeten (1.85 mtr.) en is 15 cm hoger dan de standaard (hoge) ruit,
tevens is hij iets breder. De ruit kostte inclusief montage (= incl. rvs montage set) 265,- euro.
Dit is gezien de prijzen van andere ruiten (wunderlich etc. 200 euri) geen geld omdat hij voor jou op maat wordt gemaakt door Jos Schurgers zelf. Op de ruit staat geen logo. Jos heeft wel stickers met de naam Schurgers erop, alhoewel het geen opvallende sticker is heb deze niet laten plaatsen. Wat het rijgedrag betreft; ik heb er afgelopen zaterdag nog even 170 km mee gereden en het blijft top! Wanneer je met de standaard ruit met een grote topkoffer gaat rijden wordt dit al snel irritant omdat bij circa 130 km. de achterkant begint te schudden, ook dit is bij de hoge ruit verleden tijd! Mijn topkoffer is een Hepco & Becker (zat er al op bij de aanschaf) type TC 40 of 50 Journey (59 euri bij MDI online) zie ook http://www.mdi-online.nl je hebt dan nog wel een rekje nodig om de koffer te kunnen bevestigen (afneembaar) deze kost 155 euri bij Motolife, zie ook
http://www.motolife.nl/contents/nl/d2824.html, dit rekje is speciaal voor de K1200GT tot 2005. Wellicht ook te koop bij MDI maar dit kon ik zo snel niet vinden. Als extra's heb ik dan nog de passende binnentas (heel makkelijk, in 1x je koffer leeg) ruggesteuntje en rekje op de koffer. Nu nog een paar stuurverlengers om de "zit" te verbeteren en hij is helemaal naar mijn zin. Overigens vind ik het een geweldig motorblok, de 1100LT was al soepel, maar valt in het niet bij de GT, en dan hebben we het nog niet eens over het accelereren gehad, gewelllllldig. (ook wel dorstig) dat tankje had wel wat groter mogen zijn.......
Wanneer je wilt kan ik er wel een paar foto's van maken komend weekend.........
Dat was het wel weer even, ik hoop dat je hier mee verder kunt....

Groet Appie
 
Howdy mambo,

mijn GT is een 2004 met 28k op de teller, betreft een import uit UK
bekende van mij heeft eigen motorzaak en importeert momenteel veel vanuit UK
Heb reeds proefgereden op andere GT, ook uit 2004, GEWELDIG!
Is heel wat anders dan mijn eerdere Kawa en Suzuki.

Mijne is uitgerust met Heat- en safety-package, extra topkoffer en standaard electrische ruit.
Tijdens proeftrit stuk autosnelweg gereden en vond dat ik toch redelijk veel wind meepikte
Heb jij dit ook zo ervaren of heb jij een andere en hogere ruit erop gezet?

Kawasaki GPZ 500S
Suzuki GSX750F
BMW K1200GT

Hoi JJ, sorry van de late reactie, ik kom soms een tijd niet op dit forum (druk, buitenland etc.).
Ik vind de standaard ruiten meestal te laag, ook op alle GT modellen, en laat dus altijd direct een hogere monteren. Ik heb een normaal postuur, en geen buitensporig lang bovenlijf. De hogere BMW ruiten zijn beter maar nog steeds niet zo dat je helemaal achter zit. Er zijn alternatieven maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Howdy iedereen,

ook sorry voor late reactie, veel dingetjes die even tussendoor moesten, waaronder extra sporten
Heb afgelopen jaar 16 weken ziektewet gehad met mijn rug en met sporten erover heen gekomen. Echter laatste maanden weiig tijd gehad vanwege werk en sporten schoot er bij in.
Nu begon mijn rug weer op te spelen, dus toch maar weer extra sporten om rug te versterken
Dus mambo, ook mijn excuses en geen verplichtingen hier!
Gerard, ik zal morgen wat foto's plaatsen, heb een vrije dag dus eindelijk de tijd om wat foto's te gaan plaatsen van mijn GT en mijn probleem-koffer.
Hebben jullie allemaal gereden afgelopen weekend? Zaterdag was een geweldige ochtend/begin van de middag, maar heb zelf het idee dat er bij ons in limburg nog een portie pekel ligt waarmee je het Ijsselmeer nog zout krijgt!

GRoet JJ75
 
hier in ieder geval al vast een foto van het in dit topic geliefde model.
Niet mijn huidige motor, maar wel mijn kleur........

full
 
Is Amerikaanse versie, foto langs Coastway Number 1 in Californië
Zal zondag als ik nuchter ben na de carnaval foto plaatsen van mijn topkoffer Gerard
kun je eindelijk zien wat mijn probleem is met mijn koffer
 
Heb even zitten zoeken en wat foto's gevonden van een GT met hetzelfde koffer welke ik heb gekcoht maar officieel niet op een GT past
Maar zoals je ziet, het kan dus wel!

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan