BMW K1200GT bouwjaar 2002 t/m 2006

Zal me ff voorstellen ,ben Jan en een maand in bezit van een k1200rs 2004 ,heb hier voor een pan st1100 1996 gereden ,ook niets mis mee ,ben overstag gegaan voor deze , en rijd prima en lekker veel vermogen ,maar ik vind het wat lawaaerig,,stationeer rammelt die wat ,als je de handrem intrekt wordt het erger, wat is jullie ervaring met dit ?
Heb deze topic gelezen , kon daar niet van vinden,
full
 
Hi EwaldL,

Bedankt voor de reactie. geeft me toch wel een iets geruster gevoel dat ik weet dat niet alleen mijn motor het zwaar heeft bij warmte :).
De schokjes voel ik inderdaad als ik mijn rem ingeknepen hou.
Ik voel geen verschil met de remkracht deze blijft verbazend goed :)
Zal mijn accu eens nakijken.

groet,
Stefan
 
Hi Maximjan,
Ook ik ben een newbe on de K1200. De "herrie"die je hoort als je je rem inknijpt is de servo van de rembekrachtiger. Dat is inderdaad ff wennen als je het niet gewend ben ( mij vorige fiets was een triumph).
Ook ik ervaar wat "gerammel"als de K1200 koud is.

succes met het rijden.

Groet,
Stefan
 
Hi Iedereen,

hierbij een poging om mijn aanwinst te laten zien.

zoals je kan zien zit achterop nog het kastje voor de radio en op het stuur zitten nog steeds de schakelaars voor de toeters en bellen. misschien zijn deze schakelaars kandig voor toekomstige plannen.zoals versstralers of zo.


groet
stefan
full

full

full
 
Welkom Stefan!

Duidelijk een overheids-bakkie!
maar inderdaad krijgen deze alle beurten en goed onderhoud en ja, krijgen het zwaarder te voorduren dan een gewone K-1200.

groet JJ
 
Beste K1200-rijders.
Ik heb vandaag mijn mooie K1200GT verkocht en ga met ingang van zaterdag a.s. over naar een R1200GS Adventure, uit 2008 met 13.000 KM.
Ben overgestapt omdat ik graag de Col de Sommeiller wil gaan bedwingen maar dat doe ik liever met een GS dan met de GT.

Ik wens jullie veel veilige plezier-kilometers toe en rij voorzichtig!

JJ75
 
Hi iedereen,

Afgelopen week voor het eerst alle olien vervangen ( Cardan, Versnellingsbak en motor). Verder geen vreemde dingen gezien aan de motor :) .
Al die olie is wel een investering zeg maar. Was ik met mijn triumph voor ca 65 Euro klaar Olie en filter nu was ik meer dan 100 euro kwijt ( 55 euro motor olie, 20 euro oliefilter, 19 euro versnellingsbak olie en 17 euro voor de cardan olie.)
Ook maar gelijk een radio/mp3 speller ingebouwd en aangesloten op de al aanwezige speaker. :z
Zal er binnenkort wel ff een foto van maken.

groet Stefan
 
Hoi......

Ik ben voornemens om een aparte site op te zetten voor dit model van BMW. Zijn er mensen die denken daar iets aan te hebben?

Het moet zeker geen concurrent worden van het bmwk forum maar het moet iets worden waar we dagjes plannen en andere zaken bespreken.

Ik hoor graag jullie reacties.

Met vriendelijke groet.

Serge
 
Nou ik ben in ieder geval voor :)
En zal dan ook zeker mee gaan..
Benieuwd of t inderdaad van de grond komt.

Groet,
McSilver ;)
 
Voor degenen die net als ik op zoek zijn naar een oplossing om hun Garmin navigatie op een K1200GT (2003) te bevestigen... *D
Eerst de boel in papier gemaakt en daarna in steviger karton.
Het uiteindelijke model overgezet naar metaal.

Wel even de vrouw om boodschappen gestuurd want t was snel een flinke bende in de keuken met alle stukken papier en karton die rondslingerden... ;)


Het eerste ontwerp heb ik simpel in papier en karton gemaakt.

full

full

full

full


het kartonnen model is overgezet op metaal, ik kwam er achter dat het middenstuk wat hoger moest worden om de houder er op te kunnen plaatsen. En dat zag er dus zo uit:

full

full

full



helaas bleek toen ik wilde gaan monteren dat er te weinig ruimte zat tussen de gaten voor de vorkpoten en de eerst opgaande vouw. daardoor kon ik de stuurgrepen niet monteren, dus moest de boel weer even plat gemaakt worden en moesten de vouwlijnen verzet worden. Deze zijn in t rood uitgezet.

full


De rode lijnen zijn de nieuwe vouwlijnen en ook het afgeronde gedeelte wat er nog afgehaald moest worden.

na een kleine aanpassing kwam ie er zo uit te zien.

full

full

full

full



Het bevalt me prima, goed zicht op de meters en waarschuwingslampjes, contactsleutel normaal te bedienen en t zicht door de vooruit onbelemmerd.
De hoek van het scherm kan, indien nodig, nog wat aangepast worden door bijv rvs, fiber of kunststof ringetjes tussen de houder en de metalen beugel te plaatsen

Duurde even voor ik door had hoe t met de afbeeldingen werk... excuses daarvoor..
Gewoon ff de FAQ goed doorlezen.
 
Laatst bewerkt:
Hi McSilver,

Knap stukje huisvlijt _O- . Het ziet er mooi en functioneel uit.

groet,
stefan
 
Beste K rijders!

topic is alweer een beetje dood, daarom maar weer een vraag. zijn er voor het 2003-2004 model k 1200 rs /gt nog speciale aandachtspunten waar je op moet letten?
 
Hi Arcath,

Het topic is inderdaad niet super actief. Neem aan dat dit komt doordat het zo'n probleemloze fiets is :).
Ook ik ben nog maar sinds kort eigenaar van een K1200. Ik gebruik hem dagelijks voor woon-werk verkeer en heb er in 5 maanden bijna 10000 mee gereden. Ik heb recentelijk de accu moeten vervangen omdat deze niet goed meer was. (kan gebeuren)
Wat mij betreft is het een redelijk probleemloze motor. Wat alleen schreeuwend duur is is het onderhoud. Ik heb zelf alle olien vervangen en was bijna 120 euro kwijt aan materialen.
Waar je ook op moet letten is het mogelijke olie verbruik. Bij mij is het verbruik marginaal ( nog geen 100 ml op de 1000km. ).
Hoop dat dit je iets verder helpt.
groet stefan
 
Hoi Luitjes,

De dikke blauwe staat alweer twee weekjes in de schuur voor de aankomende winter. Groot onderhoud moment...hahaha. Alle delen worden weer gepoetst (6 stappen plan...zie site van carclean.nl) en kleine elektronische delen worden gemaakt en gesoldeerd.
Ik ben voornemens een plaatje te maken dat naast mijn TomTom tussen de stuurhelfden komt waar ook mijn GSM komt te zitten...het past precies. Tevens wordt er een dikke plaat gemaakt voor op het bagagerek zodat ik er een mooie rol kan bevestigen voor de lange rit.
Ook heb ik twee aluminium blokjes op mijn oliereservoirs gemaakt waar allerlei schakelaars inkomen en in de andere zit een breidenbach plug voor de autocom.

Foto's komen er tzt aan.

Iemand nog andere plannen voor de winter? Een leuke nachtrit organiseren?

Groetjes

Doc
 
De dikke blauwe stond bij mij ook al weer redelijk ingepakt maar kon t vanmorgen toch niet laten en heb m er weer onder vandaan gehaald om er mee naar t werk te fietsen...
Overigens heb ik recent voor de leut ook nog een Honda CBR600F2 aangeschaft... LoL... wat een wereld van verschil... en toch op een heel andere manier ook weer leuk.. Hij was eigenlijk bedoeld als soort knutselproject maar voor ik t wist was ie al weer zover dat je er mee de weg op kon en ook dit speeltje heeft een hoog glimlachgehalte... dus ik heb nog niet echt haast om m weer te verkopen..

Maar even terugkomend op de Beemer... die moet denk ik toch eerstdaags eens geserviced worden want ik merk dat ie momenteel een slechte gasrespons heeft en zo zijn er nog wel wat dingetjes niet gewoon ff niet helemaal lekker draaien of werken en dat verdient t om eens nagekeken te worden.
Zeker omdat ik juist op de Beemer flinke ritten maak, dus binnenkort maar eens een afspraak maken om m na te laten kijken en oliën verversen etc...
 
Even in aanvulling op mijn vorige post...
De blauwe Beemer staat intussen onder zijn winterdekje..
Heeft nog een grote beurt gehad voor ingepakt werd.... was toch weer ff een aderlating van 580 Euri... Maar goed daar zaten natuurlijk de oliën en filters bij en een setje achterremblokjes. Het was overigens wel te merken dat ie zn beurtje gehad.
Het inhouden cq de trage gasrespons uit het vorig topic lijkt een heel eind over te zijn..
 
Herstellende na dat een of andere onverlaat mijn trouwe k12rs TL heeft gereden..

Wat het herstel bevorderd (tromgeroffel) is de prachtige k12gt uit 2003!!! Nu tijd voor beurtje denk ik, kan niet wachten op de eerste rit
 
Herstellende na dat een of andere onverlaat mijn trouwe k12rs TL heeft gereden..

Wat het herstel bevorderd (tromgeroffel) is de prachtige k12gt uit 2003!!! Nu tijd voor beurtje denk ik, kan niet wachten op de eerste rit


Hoi,

zwaar klote dat je fiets kaduuk is. De GT maakt het dan weer goed denk ik. Ik ben zelf ondertussen al 4 jaar verder met modificeren en moet zeggen dat alles wel een beetje samenkomt nu. Net nieuwe MPR4 standaard eronder gelegd en in combo met de hyperpro's stuur dat ding nu waanzinnig.....bocht zijn een makkie nu en retesnel....aanrader dus.

Ik zal tzt even een paar pica's plaatsen hier of een filmpje ofzo.

Groetjes

Doc
 
Zeker zwaar klote! Maar shit happens zeggen ze dan. Gelukkig wel weer een mooie k12. En de luxe van een gt heeft ook wel wat.

Goed om te zien dat we de zelfde banden keus hebben. Ben benieuwd naar de plaatjes. Mijn gt is nog helemaal standaard Gaandeweg zal er vast het een en ander aangepast worden.
 
Laatst bewerkt:
Zekers....er is zat aan te passen. Internet geeft vele opties....de belangrijkste is wel de vering...bij mij hyperpro en een banden keuze. Duur maar is het meer dan waard. Daarna komt de power commander.

Groetjes

Doc
 
Hoi....

Ik heb de complete set...shock en veer. Het overige is alleen maar een goedkope oplossing en zal nooit de complete set evenaren. Het kost wat maar de fiets is formidabel daarna.
De keuze om te investeren is voor iedereen anders maar aangezien ik de motor nooit ga verkopen was het voor mij meer dan waard.

Wellicht zijn er meer mensen hier die met de rs rijden of de GT. We kunnen een keer een zondagje plannen?

Groet

Doc
 
Terug
Bovenaan Onderaan