BMW K1200GT bouwjaar 2002 t/m 2006

Dag mede GT rijders.
Nog iemand problemen gehad met de dichtingen van de ABS module?
Ik ben zelf in het bezit van een K1200GT van 2005.
Leuk dat de K hier leeft!
 
Ken het bij de rs. Door verouderde remvloeistof(lees: te lang niet vervangen) kan de module gaan lekken. Heb het zelf niet gehad. Regelmatig abs testen ververst de vloeistof in de module.. maar heb je nu nx aan.


Ps: stukkie rijden in k12 optocht lijkt me leuk!
 
Ik ben inmiddels ook al weer een paar weken de weg op met de dikke blauwe...
Welliswaar nog wat fris en aangezien de accu het toch wat zwaar heeft heb ik de zadel en handvatverwarming voorlopig maar gelaten voor wat ie is, ook omdat ik nu voornamelijk woonwerk rij en dat is niet zo ver.
Mijn eerder genoemde HONDA CBR600 F2 die ik als knutselproject aangeschaft had is pakweg een maand geleden verkocht... Maar hij beviel zo goed dat ik inmiddels weer een andere heb staan waar ik ook weer wat aan kan knutselen..

Ja wat een K1200 toertje betreft... ben ik zeker voor in.

En @ Hormet, ik ken het probleem van de dichtingen van de ABS module ook niet. (K1200 GT 2006)
Ik weet wel zoals Arcath al zei dat het belangrijk is om regelmatig (bij onderhoud) de ABS te laten testen, waarbij als het goed is de vloeistof standaard vervangen wordt.
 
Ik ben inmiddels ook al weer een paar weken de weg op met de dikke blauwe...
Welliswaar nog wat fris en aangezien de accu het toch wat zwaar heeft heb ik de zadel en handvatverwarming voorlopig maar gelaten voor wat ie is, ook omdat ik nu voornamelijk woonwerk rij en dat is niet zo ver.
Mijn eerder genoemde HONDA CBR600 F2 die ik als knutselproject aangeschaft had is pakweg een maand geleden verkocht... Maar hij beviel zo goed dat ik inmiddels weer een andere heb staan waar ik ook weer wat aan kan knutselen..

Ja wat een K1200 toertje betreft... ben ik zeker voor in.

En @ Hormet, ik ken het probleem van de dichtingen van de ABS module ook niet. (K1200 GT 2006)
Ik weet wel zoals Arcath al zei dat het belangrijk is om regelmatig (bij onderhoud) de ABS te laten testen, waarbij als het goed is de vloeistof standaard vervangen wordt.
 
Hoi.....ben vandaag weer aan het solderen gegaan......schakelaar gemaakt voor extra verlichting aan de voorkant...sterke ledlampen. Van de week even monteren en een pic maken.

Groet

Doc
 
De reacties die ik ook van andere mensen krijg is dezelfde betreffende het niet verversen van de olie. Is echter bij dealer binnen geweest maar na zelf te controleren bijzonder vuile (niet vervangen) olie teruggevonden. Is nu bij iemand binnengestoken om nieuwe dichtingen te plaatsen. Hopelijk is hij snel de oude want heb voor de rest niet te klagen over de fiets! Hopelijk snel meer hierover!
 
De reacties die ik ook van andere mensen krijg is dezelfde betreffende het niet verversen van de olie. Is echter bij dealer binnen geweest maar na zelf te controleren bijzonder vuile (niet vervangen) olie teruggevonden. Is nu bij iemand binnengestoken om nieuwe dichtingen te plaatsen. Hopelijk is hij snel de oude want heb voor de rest niet te klagen over de fiets! Hopelijk snel meer hierover!


Hoi.....

Ik kom geregeld dit soort verhalen tegen...auto en motor. Ik ben zelf maar aan de slag gegaan om het allemaal te leren. Toevallig heb ik een goede vriend die het doet zoals ik wil....en een monteur die hier menig maal op het forum besproken is...MWS te Almere. Zodoende is mijn motor in top staat en zal hij dat nog lang blijven.

Vertrouwen is goed....controle is beter....😁

Groet

Doc
 
Hoi,

Aankomende zondag heb ik een dag toer uitgezet in Sauerland...wil er iemand mee?

Wij vertrekken vanuit Almere naar Iserlohn...260km...07.00 uur... Daar hebben we een rondrit van 250km tot een uurtje of 17.00 met een lunch....en dan weer naar huis...250km.

Verzamelplaats kan in Duitsland zelf zijn om 10.00 in de ochtend....hoef je niet eerst naar Almere te komen en/of ergens te stoppen.

Wil je mee stuur me dan ff een mailtje..... docshot11@gmail.com

Ik heb een garmin of TT file voor je.

Groet

Doc
 
Jammer Doc. je bericht te laat gezien.
Ik ben wel benieuwd hoe je Sauerland toer geweest is...

@ Hormet. Wel balen dat je je motor bij een dealer geweest is en dat dan die vloeistof niet vervangen is..

Ik heb mijn fiets bij www.boxersteen.nl in onderhoud en daar ben ik ook zeer tevreden over. Daar heb ik hem overigens ook gekocht.
Net voor ik hem daar de laatste keer bracht kreeg ik overigens ook een mailing van BMW nederlan juist over dit verversen, inclusief nieuwe stickers voor wat het bekrachtigde remsysteem betreft. Dit onderhoud kon 1 malig gratis bij een BMW dealer gedaan worden, maar ik heb het in de laatste grote beurt mee laten nemen.
 
Jammer Doc. je bericht te laat gezien.
Ik ben wel benieuwd hoe je Sauerland toer geweest is...

@ Hormet. Wel balen dat je je motor bij een dealer geweest is en dat dan die vloeistof niet vervangen is..

Ik heb mijn fiets bij www.boxersteen.nl in onderhoud en daar ben ik ook zeer tevreden over. Daar heb ik hem overigens ook gekocht.
Net voor ik hem daar de laatste keer bracht kreeg ik overigens ook een mailing van BMW nederlan juist over dit verversen, inclusief nieuwe stickers voor wat het bekrachtigde remsysteem betreft. Dit onderhoud kon 1 malig gratis bij een BMW dealer gedaan worden, maar ik heb het in de laatste grote beurt mee laten nemen.

Hoi,

Volgende keer misschien een keertje toeren met de K1200 RS/GT rijders hier....dagje.
Iemand interesse om dit op te zetten?

Groet

Doc
 
voor de specialisten onder jullie, wat is het verschil (buiten dat het een 4 pitter is) tussen de gt 1200 en de r 1200 rt, meer bepaald qua rijcomfort, prestaties , enz ?
ben er nl ernstig over aan't nadenken om me een bmw aan te schaffen.....
 
Ai jammer tourtje gemist, maar moest weer eens werken:(
leuke tocht gehad? zal haast wel daar in het duitse land^^

geen specialist.. ook geen fruitboer.. maar dat is appels met peren vergelijken..
 
voor de specialisten onder jullie, wat is het verschil (buiten dat het een 4 pitter is) tussen de gt 1200 en de r 1200 rt, meer bepaald qua rijcomfort, prestaties , enz ?
ben er nl ernstig over aan't nadenken om me een bmw aan te schaffen.....

Hoi,

Er zijn behoorlijk veel verschillen tussen de twee....de rt stuurt beter en heeft een andere geometrie. De GT / RS rijd mooier op hogere snelheid en heeft meer vermogen wat lekker is met twee personen. Mijn GT is zwaar aangepast en stuurt nu veel beter dan een originele versie.
Voor jou is het wellicht beter om allebei uit te proberen.

Succes

Doc
 
Bedankt voor de reactie, een recenter model is de 1300 gt, heeft die dan betere stuureigenschappen ? ik heb wel eens van problemen met de koppeling gehoord dat ernstige schade aan het blok kan veroorzaken ....
Omdat ik voor 95% alleen rijd, dan beter voor de rt gaan ?
 
Bedankt voor de reactie, een recenter model is de 1300 gt, heeft die dan betere stuureigenschappen ? ik heb wel eens van problemen met de koppeling gehoord dat ernstige schade aan het blok kan veroorzaken ....
Omdat ik voor 95% alleen rijd, dan beter voor de rt gaan ?


Hoi,

Tja, welke je moet kiezen hangt af van je eigen proefrit. Of de recentere modellen van de k beter zijn zou ik niet zeggen. Ik heb de flying brick (k1200GT eerste model) en die heb ik behoorlijk aangepast en is nu een heerlijke fiets om te rijden. De K1300gt heb ik ook eens meegenomen en is ook lekker om te rijden maar is een andere fiets...kan zijn dat die iets beter stuurt t.o.v. het eerdere STANDAARD model maar dat voel je bij mijn fiets niet meer. Alle toerfietsen sturen zwaarder omdat het simpelweg zwaardere fietsen zijn met langere wielbasis en een schuinere voorvork. Rijd je alleen veel in Nederland dan kun je ook voor andere modellen kiezen. Ik heb er ook nog een Yamaha Tracer naast staan welke subliem stuurt maar wel weer de mooie wegligging mist op hogere snelheid.

Ga proefrijden is het advies. Een k1200gt heb je voor weinig maar heeft behoorlijke investeringen nodig om top te zijn...de fiets is het absoluut waard als je hem lang wilt behouden.

groet

Doc
 
@ P.P.
Ik denk ook dat het heel erg aan je zelf is om die keuze te bepalen.
Zelf rij ik ook op het 1e model K1200GT. De mijne is voor zover ik weet nog volledig standaard.
Omdat mijn vorige motor een K1100RS was ben ik er flink wat mee vooruit gegaan, maar zoals Doc als zei er is aan het standaard model best een en ander te verbeteren.
Voor wat ik er van weet is dat de stuureigenschappen van de K1300 wel verbeterd zouden zijn t.o.v. de K1200 verder kan ik er weinig van zeggen omdat ik zelf de 1300 nooit gereden heb. het is natuurlijk al wel een compleet ander blok dan de 1e serie K1200.
De R1200 voelt gewoon heel anders aan, maar dat heeft te maken met het volledig andere motorconcept, ander blok, andere wielbasis, andere zithouding etc...
Daarom denk ik dat het maken van een flinke proefrit op beide modellen wellicht veel meer zegt dan wij hier kunnen schrijven... Het blijft toch een kwestie van voelen/proberen.. Kortom wat past qua karakteristiek heb best bij jouzelf...
We zijn benieuwd naar je bevindingen dus laat nog eens wat horen...

@ Doc,
Goed voorstel om een K1200 dagtochtje op te zetten..
Ik beloof nog niets maar k zal eens gaan kijken in de agenda... nadeel is wel wel dat ik in t Zeeuwse zit en dat is niet echt centraal gelegen zeg maar... ;)
Mochten er mensen zijn die dat geen probleem vinden om eerst richting Heinkenszand te komen dan kunnen we vast wel wat op poten zetten...
 
BMW K1200 GT
Bouwjaar: 06-2004
Kilometers:64.500
Prijs: €6995,-


Hierbij bied ik mijn BMW aan ter verkoop. Na jaren van plezier met deze fiets is het tijd om op zoek te gaan naar een andere eigenaar.
De motor is door ons als toerfiets gebruikt. Vele kilometers hebben we samen doorgebracht over de prachtige weggetjes in Duitsland, Belgie en Frankrijk. Het is een echte toermotor bij uitstek.
Als standaard motor voldoet het model echter niet. Daarom heb ik jaren gesleuteld om er een echte toermotor van te maken. Heden ten dage komt deze motor mee met de beste nieuwe modellen op
de markt maar dan voor de fractie van de prijs.

Het verkopen gaat mij dan ook aan mijn hart zoals velen van jullie vast ook wel eens hebben meegemaakt. Ik ben dan ook op zoek naar iemand die met net zoveel aandacht door wil gaan met het vertroetelen van de motor.

Eigenschappen:
-Zware motor (1171cc)
-Trillings vrij (zowel stuur als blok)
-Zeer soepel motorverloop (trekt lekker en soepel op)
-Geeft veel vertrouwen op de weg (voelt als een zware Mercedes)
-Lekkere comfortabele zit (mede door het aangepaste zadel)
-Rechtuit gedrag is ronduit formidabel (beide handjes los bij 150km +)
-Looiige bochten (kan sportief maar dan moet je wel goed kunnen sturen)
-Veel bepakking mogelijkheden (twee zijkoffers + tanktas + topkoffer)
-Remkracht bij dit model is legendarisch (rembekrachtiging + ferodo blokken)
-Hoge verstelbare ruit dus lekker uit de wind (ik ben 1,75m lang)
-Absolute kilometer vreter (rondje Spanje is geen uitdaging voor deze machine)


Bij vragen kun je me bellen op bijgaand nummer 06-29527484
Dit is een motor waar je geen aanpassingen meer op hoeft te doen.

Lijst met opties:

Drivinglights LED
HyperPro vering VOOR EN ACHTER
Stuurverhogers van Wunderlich (betere zitpositie voor toeren)
Autocom 200 intercom
Breidenbach breekplug op het stuur (tbv helm microfoon en speakers)
12V + 2x USB op het dashbord
Navigatie beugel boven de klokken (TomTom of Garmin of dergelijke)
Flip up ruitje
GPS steun van Revy Trading (zit nu een mobiel tasje op)
Travel lock (cruise control + stuurgewichten)
Handvat verwarming
Buddysit verwarming
Topkoffer
Originele BMW tanktas
Zijkoffer met binnentassen
PTT knop op het stuur tbv de autocom
Chromen ringen op de tellers
Kentekenplaat antenne houder
Chromen pluggen op die lelijke openingen aan de zijkant
Chromen rooster bij de inlaat aan de voorkant
Remsysteem is volledig gereviseerd
Nieuwe olie + filter
Nieuwe koelvloeistof
Nieuwe bougies (iridium)
VOLLEDIGE BEURT gehad (03-2016)
Banden zijn in goede staat (nauwelijks mee gereden…zie foto’s)

Link naar een filmpje over de motor

 
Hallo allemaal,

Ik ga zaterdag mijn Guzzi inruilen voor een K1200 GT uit 2003 met 100946 km. Op de teller.

Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere rijders en waar ik evt mort opletten.

Alle reacties zijn welkom :)
 
Maar goed, ik heb de onderhoudshistorie, koppeling is onlangs vervangen, brandstofpomp ook.
En elke 10000 km netjes zijn onderhoud gehad.
Verder was er niks op de motor aan te merken.
 
Mijn K1200RS uit 2002 heeft inmiddels 115000 km gereden (70.000 km door mij) en voelt als net ingereden.
De volgende dure reparaties heb ik de laatste 20.000 km gehad:
- koppeling
- keerring tussen versnellingsbak en motorblok (E 1500)
- keerring bij cardanklok bij het achterwiel (E 600)

Verder heb ik geen kosten aan deze motor gehad, behoudens de normale beurten en banden.
 
Hoi....

Het wordt weer een kanllend motorjaar in 2018. Ik hoop jullie allen weer te zien op de weg. Eerst de beurs in februari en dannnn...

Groet.

Doc
 
Terug
Bovenaan Onderaan