BMW K1200GT koplamp doet het niet meer, zekeringen en lampjes zijn ok.

Boonenf

Rookie
18 jul 2021
18
1
Straffen toebak.
Ik arriveer bij m'n schoonzoon, zet de motor stil, wil na een uurtje vertrekken en zie op het dashboard meteen dat het lichtblauwe lampje van het grootlicht constant brandt.
M'n schoonzoon weet me te vertellen dat m'n koplamp niet werkt. Ook het grootlicht doet het niet. Alle zekeringen onder het zadel getest, zijn ok. Lampjes getest, zijn ok.
Nadeel is dat ik geen handleiding heb/vind, misschien zit er ergens nog iets verborgen dat ik kan nakijken? :t
 
Je moet ergens zoeken toch? Als je lamp geen stroom krijgt, zou ik kijken of er bij je zekeringhouder nog stroom is en anders wellicht je schakelaar open peuteren.
 
K41? (t/m 2005) Bij deze fiets heb ik hetzelfde gehad. Bleek een slecht contact bij de steker op de bulb in het koplamphuis.
 
Stroom komt bij de lamp terecht.
Maar nu zie ik aan de bedrading dat de ene lamp niet zonder de ander kan.
Er zit er eentje frontaal van voor (die is misschien stuk maar krijg ze er niet uit) en eentje verstopt achteraan (die is nog goed).
Effe opzoeken via dit filmpje hoe ik die frontale er kan uit prutsen.

"www.youtube.com/watch?v=riNaQnAHM5s"
 
Laatst bewerkt:
Allee lap, probleem met koplamp is opgelost, val ik stil terwijl ik rijd. 60km/u in vijfde versnelling en hopla, gedaan er mee. Daarna niet meer te starten. 🙄🙄
 
aaaiii , dat is niet goed dat , en weet je al wat en hoe ?
Zekering doorgebrand.
Nieuwe zekering er in, starten (met een prop/knal in buis) 🤔 meteen daarna valt ie weer stil, dezelfde zekering doorgebrand.
Lastig dat ik nergens een overzicht kan vinden van de zekeringen.
 
Nog ne keer ne test gedaan.
Nieuwe zekering er in.
Contact opzetten, ik hoor de benzinepomp ronken.
Starten zonder probleem.
Ik blijf overal af en laat em stationair draaien tot seconde 42, pats, zekering er door en valt stil.
 
EUREKA!
Bij het uiteenhalen van de rechter zijkant zag ik dat één van de brandstofconnecties wat los zat. (zonder lekkage, vreemd)
Terug in elkaar geklikt en 100KM gereden zonder enig mankement!
Mij een raadsel waarom die zekering er om die reden telkens uit ging maar 't is opgelost.


1628482224292.png
 
Laatst bewerkt:
EUREKA!
Bij het uiteenhalen van de rechter zijkant zag ik dat één van de brandstofconnecties wat los zat. (zonder lekkage, vreemd)
Mij een raadsel waarom die zekering er om die reden telkens uit ging maar 't is opgelost.


Wellicht omdat de brandstofpomp zo de brandstof niet kan rondpompen (drukt tegen een dichte koppeling) en daardoor meer stroom trekt en de zekering laap ploffen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan