BMW K1200GT of Yamaha FJR1300

Omega

MF veteraan
17 sep 2003
12.332
3
De Meern
Hoi,

Met belangstelling heb ik de verschillende bijdragen gelezen op deze vraag (van een ander).
Ik zelf rijd een BMW K100RS 16v, dagelijks en bijna uitsluitend voor woon/werk verkeer. Ik haat nl files. Ik rijd winter en zomer. Mijn volgende motor (binnen nu en een half jaar) wordt waarschijnlijk een van de bovenvermelde. Belangrijk voor mij zijn uiteraard een combinatie van goede bescherming, goede handelbaarheid, goede remmen (in iedergeval ABS), een goede zit (niet teveel op de polsen) en toch ook sportief kunnen rijden. Voor wat betreft de remmen had ik begrepen dat de Yamaha hier steken laat vallen volgens remtests (of inmiddels opgelost?). Wellicht het nadeel van de BMW is het fysieke gewicht (handelbaarheid) hoewel ik geen problemen heb met toch niet echt lichte K100 die toch ook niet meer de jongste is, ten tweede de toch wel forse prijs van de BMW.
Uitgebreide proefritten ga ik nog maken, maar als jullie mij alvast met wat raad en daad bij kunnen staan dan graag. Overigens mijn lengte is 1.77 en ik weeg rond de 70KG.
 
Hé Omega!
Kijk eens op WWW.FJR-CLUB.NL, daar vind je ALLES over deze fantastische fiets (ook de minpunten, al zal die opsomming wat minder lang zijn dan die van de K1200GT ;) )
 
Ettepet,

Ik heb even die site ge-checked maar kon de gewilde info niet vinden. moet ik daarvoor inloggen??
 
Ettepet,

Ik heb even die site ge-checked maar kon de gewilde info niet vinden. moet ik daarvoor inloggen??
Omega,
Allereerst welkom!

Als het goed is moet je deze info gewoon kunnen bekijken, staat in het forum. Als je kopietjes wilt van testen, Duits en NL, heb ik die ook nog wel voor je. Zal vast een klein tipje van de sluier oplichten: FJR Rulez :}
 
waaarom niet de nieuwe zzr1200?? die tenminste nog een beetje snel, maar toch een tourmotor!
Mooie bak, ook overwogen maar.......
- Ketting (smeren en velg vies)
- Moet om de 6000KM voor een beurt, bij 30.000KM per jaar hakt dat er behoorlijk in
- Geen ABS mogelijk
- Spuuglelijke koffers

Trouwens de 1200GT en de FJR zijn snel zat ;)
 
Cyclops, thanx. Als je mij die toe wilt sturen dan graag.

Orpheus, dank voor je aanbod, maar nee, wel mooie plaatsjes
 
Ja, op de FJR-site moet je wel aanmelden en inloggen, dus nickname (doe maar Omega, dan kan ik je terugvinden op het forum ;) ) maken en password ingeven. ;)
Don't worry...kost niks en je wordt niet per email lastiggevallen ofzo...maar je vind wel ALLES over dé fiets! :}
 
Hmmm, was ik ook weer effe.
Ik ben, met het oog op de zéér binnenkort uitkomende K1200GT tòch wel effe nieuwsgierig naar die fiets. Mijn FJR is intussen (economisch) aan vervanging toe (dik 60K op de teller, maar rijdt overigens nog als nieuw).
Pas als ik de FJR'06 èn de K1200GT '06 beiden bereden heb zal ik 's zien welke het gaat worden.
 
Welkom.
Ik zou zeggen, neem de FJR. Die ziet er in ieder geval beter uit. :+
Maar zonder gekheid, ga proefrijden en dan kom je er wel uit.

Suc6 met kiezen. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan