BMW K1200GT topic

Voor wat betreft de montage zal ik morgen mijn 2720 op het voorbereidde punt bevestigen maar dit ziet er goed uit. Volgens mij geen abnormale of extreme aanpassingen. meer gedetailleerder nieuws later.
 
Jan Caro, ik heb vandaag/gisteren mijn nieuwe k12gt darkgrey mogen ontvangen. De software is up to date en ik kan laten weten, dat het aan/uit probleem door mij niet is ondervonden. (bleek ook al uit het duitse forum).
Alleen even wennen aan het aangrijpmoment van de koppeling maar dat zal snel genoeg zijn.
Tot nu toe ben ik alleen maar love(end) over de moto. ook het wegrijden gaat soepel.
Wellicht toch verstandig om de software te updaten.
het weekend even de babbelbox inbouwen en dan is ie af.

Lijkt me een goed idee om met een aantal k12gt een tochtje te maken. Ik houd mij aanbevolen. liefst niet het eerste weekend oktober.
kumlaw, gefeliciteerd met je motor! Weet jij in welke week jouw motor is gemaakt? Kan ik nl. even inschatten wanneer ik de mijne zal krijgen. Dealer zegt 2 - 3 weken na productie, maar dat is een beetje lang in mijn ogen.

Wat de rit betreft, mijn motor wordt volgende week pas gemaakt, dus eerste week oktober is voor mij niet haalbaar -O-

Weet je al waar je de prik voor de intercom vandaan gaat halen?
 
Proficiat, welkom en zo naar de "nieuwe" bewoners van dit topic. :W

Ik heb in de kuip een stroompunt laten maken wat rechtstreeks op de accu zit (zie ook foto's eerdere post)zodat truus niet uitgaat na een paar minuten als het contact er af is.

met betrekking tot het remverhaaltje ... ik heb nu een aantal duizend km in bergen en bochten gereden en echt nooit problemen gehad met de rem die te fors zou aanpakken. niet bij slepend remmen in de bocht met achterrem en ook niet met iets harder knijpen om een wat te enthousiaste bocht te compenseren.
Het zit allemaal in het "Fingerspitzengefühl" met andere woorden alles went :Y

Dit gaat wat mij betreft ook op voor het wegrijden, injectie"probleem" en andere zaken.

Iedereen succes en veel plezier met z'n nieuwe of oudere K1200GT en een gezamenlijke rit ben ik altijd voor in !

Wel ff een paar weken van te voren plannen aub want mijn weekends zitten vaak redelijk vol. Ik heb overigens wel een mooi rit dan in gedachten in het midden van het land met dijkjes én bos en waterige dorpjes (Promotor rit) zodat we alle situaties kunnen proberen. 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie al ervaring met filerijden.
Met de 1200RT gaat het met en zonder koffers prima.
Zowel binnen de stad als op de rijksweg.
Als zijn er altijd 4wielers die weigeren iets ruimte te maken.
Maar de meesten maken wel plaats.
Compliment aan diegenen overigens!
 
'k rijd dagelijks A20 of A12 file. Breedte is geen probleem (al zal ik er nu ook weer over en periode van een paar jaar wel weer een paar krassen rijker zijn.) Wel het draaien om een fout stilstaande auto, dan zitten de zijkoffers in de weg. Daarom rijd ik meestal alleen met die giga hutkoffer achterop...
Aan-uit reactie van de injectie is (in mijn geval) nog lang niet optimaal, er gebeurt niet wat je exact wil. Maar ik wil eerst eens een ritje maken op een K12 met nieuwe software.

Vindt het standpunt van BMW trouwens een beetje wonderlijk. Volgens de dealer komt er zeer regelmatig nieuwe software; de oude versie wordt dan overschreven. Maar WAAR de wijzigingen nu exact in resulteren is onduidelijk. Het lijkt op trial-and-error methode. Waarom geen terugroepaktie / sterk advies van BMW naar ons als berijders de software te vernieuwen? Er hangt nu een sfeer van eigen risico, niet zeuren als het achteraf niet bevalt.......


jan
 
Hebben jullie al ervaring met filerijden.
Met de 1200RT gaat het met en zonder koffers prima.
Zowel binnen de stad als op de rijksweg.
Als zijn er altijd 4wielers die weigeren iets ruimte te maken.
Maar de meesten maken wel plaats.
Compliment aan diegenen overigens!

Ik moest wel even wennen aan de spiegels van de GT, er stond nog geen 150 km op de teller toen ik mijn eerste file tegenkwam en gelijk een spiegel tikje gemaakt. Gelukkig niks ernstigs maar wel gelijk even met de neus op de feiten.

Verder geen problemen ook niet met de koffers ook al is het zonder de zijkoffers wel makkelijker. Of is het omdat ik het moeilijk kan, kan ik het makkelijk ook ;)
 
De periode die ik al met de GT heb gereden heb ik niet veel file-ervaring opgedaan, maar het gevoel was gelijk met de K1100LT die ik heb gehad: breedte van achteren is waar je op moet letten. Dit itt de K1200LT waar ik nu (nog) mee rijd.

Wat betreft de software: het is een zeer complex geheel, waarbij een kleine aanpassing een gevolg op een ander vlak tot gevolg kan hebben. Doorgaans wordt dit wel doorgetest, maar niet alle 'bijwerkingen' kunnen meteen boven water komen. Ook kan het zijn dat BMW besluit een software-release te doen terwijl nog niet alle bekende problemen ermee zijn opgelost. Dat is dan voor een volgende release ...

Info betreft versie 7.0 (wbt de K4x-serie)
K-Series (K4x) motorcycles:

General modifications, applicable to all models in this Series:

Improved "gear recognition" function:
  • clears the "intermittent errors in the gear indicator" or "incorrect gear readings in the instrument cluster" symptoms
  • through the reduction of the adaptation times, which improves the recognition function
Improved damping during load change and metering (even below 2,500 rpm):
  • generally improved ridability; as a side effect, it should be noted that the damping affect after a load change is indicated briefly by a low resonant tone in the silencer.
  • engine picks up again more smoothly and comfortably after coasting with the throttle valve closed(fuel delivery cut off); as a secondary effect, a brief, muted, churning noise maybe audible in the silencer.
IMPORTANT: this update changes the ridability of the vehicle noticeably
and should only be programmed with the agreement of BMW Motorrad
Technical Support and of the customer. Reprogramming back to the previous software version is not possible!

Improved actuation of the “throttle valve stop”:
  • clears the "loss in power output" and/or the “throttle valve not reaching its fully open position”. This was due to the “throttle valve stop” not returning to its correct “zero” position when the ignition is switched “off”. The new software corrects this symptom through modification of the initialization of the “throttle valve stop”.
ATTENTION: replacing the stepper motor in the event of the above symptoms does not provide a solution.

Improved cold starts at temperatures below 50°F / 10°C :
  • clears the "starting problem at low ambient temperatures" and/or "engine is starved until it cuts out" symptoms.
Power optimization at high altitude:
  • clears the "lack of power at high altitude" symptom.
Additional, model-related functions:

K 1200 GT (K44) - ridability modification:
  • noticeably improved ride at slow speeds and metering below 2,500 RPM.
  • clearly improved damping during load change.
  • generally improved ridability.
IMPORTANT: this update changes the ridability of the vehicle noticeably
and should only be programmed with the agreement of BMW Motorrad
Technical Support and of the customer. A reprogramming back to the previous software version is not possible!

Applies to R-Series and K-Series motorcycles:

General modifications, applies to all models:

Modification to the “switch-off” behavior of the on-board socket and accessories socket:
  • rectifies the following issues:
    • on-board socket and/or navigator switch off intermittently.
    • on-board socket and navigator switch off briefly when ignition is switched “On".
Modification to the horn “switch-off” behavior:
  • rectifies the following issue:
    • horn fails when activated continuously or when pressed briefly several times.
Additional, model-related functions:

Modification to fuel gauge on the following models:

- R 1200 GS and R 1200 GS Adventure (without board computer),
- R 1200 ST
- K 1200 S
- K 1200 R

rectifies the following issue:
  • fuel gauge does not display all bars when the tank is full. (only applies to motorcycles equipped with segmented instrument cluster)
Modification to the range remaining display on the following model:

Applies to R and K series motorcycles supplied with dot matrix instrument
clusters:

Improved contrast adjustment:

Corrects the following issue:
  • symbols and display are poorly visible in the instrument cluster
  • Possible to write the mileage reading when replacing the instrument cluster with a new unit.
Individualization of the instrument cluster:
R-series and K series motorcycles:
  • Tire pressure display unit
NOTE: Only possible in conjunction with option 530, "tire-pressure monitoring system"
 
kumlaw, gefeliciteerd met je motor! Weet jij in welke week jouw motor is gemaakt? Kan ik nl. even inschatten wanneer ik de mijne zal krijgen. Dealer zegt 2 - 3 weken na productie, maar dat is een beetje lang in mijn ogen.

Wat de rit betreft, mijn motor wordt volgende week pas gemaakt, dus eerste week oktober is voor mij niet haalbaar -O-

Weet je al waar je de prik voor de intercom vandaan gaat halen?

@rwin, geen idee waar ik kan vinden van welke week hij is. Wel is hij een week eerder gekomen. Ik heb hem begin augustus besteld, zodat dit gezien het zomerreces geen goede graadmeter is. Zou jouw motor niet week 40 komen. die van mij week 39 en is week 38 geworden. wellicht heb je geluk.

De prik is direct van de accu vandaan gehaald met een extra plug aan de zijkant bij de canbusmeting en een doorlus naar onder het zadel. NU er ook alarm is, kom ik toch in de knel met de baehr ultima. geen idee waar ik die nu weer moet laten. Iemand een idee.

Overigens heb ik gisteren en vandaag weer ingereden en zowel op de korte als lange ritten heb ik nog geen ervaring dus ook geen last gehad van de diverse genoemde nadelen zoals het aan/uit effect. Het enige dat ik kan zeggen, dat ik steeds enthousiaster wordt. De k12gt is wel een motor waar je bij moet blijven. Hij daagt toch uit tot actiever rijden. Van mij hoef ik geen 250km/hr maar wat wel heerlijk is, dat als je zo rond de 120 rijdt en je voorganger aan de kant gaat je daarna wegrijdt alsof je voorganger stilstaat. Heerlijk (veilig) gevoel de accelleratie.
Hoewel een persoonlijk gevoel ben ik blij dat ik niet de pan heb gekozen maar voor de 'jonge hond'.
 
@rwin nog even een opmerking. hoewel ik niet de langste ben met m'n 1.73 ben ik blij dat ik het verlengde scherm heb. In de bijna hoogste stand gaat de wind inderdaad over mijn helm heen. Bij 160km kan ik zonder probleem met m'n vizier open rijden.

Tip aan een ieder om in ieder geval de hoge ruit te nemen. (tenzij je een stuk kleiner bent dan 1.73)

Daarnaast heb ik het verlaagde zadel 80-82 genomen en in de laagste stand is dat exact genoeg voor mij.
 
Prik direct van de accu, dus deze is niet over het contact geschakeld = permanente spanning???

I je alarm niet af fabriek ingebouwd? Ik had begrepen dat deze dan in het 'kontje' wordt ingebouwd. Dan zou de plek voor de ultima xl hier zijn
espaciobaher.jpg
 
generally improved ridability; as a side effect, it should be noted that the damping affect after a load change is indicated briefly by a low resonant tone in the silencer.
Duidelijk hoorbaar op de K1200S (en zo te lezen dus ook op de K1200GT en de rest van de K-serie)..... :P :9~ .

Verder is deze update een "must-have" op de K1200S. Is dat voor de K1200GT ook zo?
 
Vandaag de LT ingeleverd. Het einde van een tijdperk is definitief.

Nog even geïnformeerd naar de GT, en wat schetst mijn verbazing: hij is al op transport naar NL!! :} :} Vermoedelijk al a.s. vrijdag bij de dealer. *O* *O*
 
Vandaag de LT ingeleverd. Het einde van een tijdperk is definitief.

Nog even geïnformeerd naar de GT, en wat schetst mijn verbazing: hij is al op transport naar NL!! :} :} Vermoedelijk al a.s. vrijdag bij de dealer. *O* *O*

at @rwin
dus inderdaad ook bijna een week eerder. ga je in ieder geval de winter in met nieuwe banden. Bedankt voor de tekeningen. Mijn alarm is inderdaad op de plek met de rode cirkel ingebouwd. zal ik dan moeten verplaatsen. Waar heb jij overigens de via het contactslot geschakelde stroom vandaan.
 
at @rwin
dus inderdaad ook bijna een week eerder. ga je in ieder geval de winter in met nieuwe banden. Bedankt voor de tekeningen. Mijn alarm is inderdaad op de plek met de rode cirkel ingebouwd. zal ik dan moeten verplaatsen. Waar heb jij overigens de via het contactslot geschakelde stroom vandaan.
Volgens mijn dealer kun je het beste de stroom halen van de stekkerdoos links. Deze is over het contact geschakeld en zou bij aansluiten niet door de canbus worden afgesloten. Dit zou dan niet met een stekker hoeven (aansluiten via achterzijde).

full



Oh, en probeer eens <alt> + r :P
 
Mijn GT is gisteren al bij de dealer aangekomen. Momenteel worden de Baehr intercom en de cradle voor de Navigator II gemonteerd. Het deksel van de topkoffer ligt al bij de spuiter.

Helaas is er wel een kleine complicatie: de plek waar de intercom een goede plek zou hebben is reeds ingenomen door het af fabriek geïnstalleerde alarm. -O- De monteur raadde het verplaatsen van het alarm sterk af ivm de kans op valse alarm-meldingen; deze zal elders onder de kuipdelen een plekje moeten vinden.

Ik had eveneens een dubbele claxon van de R1200RT besteld, maar de installatie is een stuk lastiger dan aanvankelijk gedacht door het verschil in aansluiting (RT 2x connector in afwijkende vorm t.o. 1 connector bij de GT) en het feit dat de connectoren niet los te krijgen zijn. Dit wordt ws. bij de 1000 km beurt alsnog geplaatst.

Hier zijn wat plaatjes die ik van de GT heb kunnen maken:
dscn0217aut5.jpg

dscn0218aho1.jpg



Enkele details:

Xenon koplamp
dscn0220ana0.jpg


Het enige dat je van het RDC ook wel TPC (tyre pressure control) met het contact uit kunt zien:
dscn0224aue6.jpg





Eenvoudige herkenning van een model 2007
Dit is een 2006 model:
dscn0225rp9.jpg


Vergeleken met mijn '07 (let op de aansluiting van de leiding op het reservoir = tussenstuk met nippel):
dscn0223anl3.jpg
 
Mijn GT is gisteren al bij de dealer aangekomen. Momenteel worden de Baehr intercom en de cradle voor de Navigator II gemonteerd. Het deksel van de topkoffer ligt al bij de spuiter.

Helaas is er wel een kleine complicatie: de plek waar de intercom een goede plek zou hebben is reeds ingenomen door het af fabriek geïnstalleerde alarm. -O- De monteur raadde het verplaatsen van het alarm sterk af ivm de kans op valse alarm-meldingen; deze zal elders onder de kuipdelen een plekje moeten vinden.

Ik had eveneens een dubbele claxon van de R1200RT besteld, maar de installatie is een stuk lastiger dan aanvankelijk gedacht door het verschil in aansluiting (RT 2x connector in afwijkende vorm t.o. 1 connector bij de GT) en het feit dat de connectoren niet los te krijgen zijn. Dit wordt ws. bij de 1000 km beurt alsnog geplaatst.

Hier zijn wat plaatjes die ik van de GT heb kunnen maken:
(Afbeelding)
(Afbeelding)


Enkele details:

Xenon koplamp
(Afbeelding)

Het enige dat je van het RDC ook wel TPC (tyre pressure control) met het contact uit kunt zien:
(Afbeelding)




Eenvoudige herkenning van een model 2007
Dit is een 2006 model:
(Afbeelding)

Vergeleken met mijn '07 (let op de aansluiting van de leiding op het reservoir = tussenstuk met nippel):
(Afbeelding)

Mooie motor ®win,

ik zag in je profiel dat je uit het Hollands Midden komt ;)

Neem aan dat De Jong Alphen je dealer is?

Veel plezier met je nieuwe fiets :Y :]
 
Mooie motor ®win,

ik zag in je profiel dat je uit het Hollands Midden komt ;)

Neem aan dat De Jong Alphen je dealer is?

Veel plezier met je nieuwe fiets :Y :]
De Jong werd wel door BMW aangewezen als dealer (bij navragen e.d.), maar net als bij Motor Houtrust heb ik daar nooit echt het idee dat ik klant ben en dat zij iets voor mij moeten doen. Eigenlijk meer het idee dat ik blij mag zijn daar over de vloer te mogen komen.


Nee, Motoport Hillegom is al sinds jaar en dag de dealer die ook voor mijn belang werkt. Daar krijg ik tenminste volledige support als er iets gedaan moet worden.
 
®win,

Wat is ie schitterend mooi in dat Kristall-Grau ;)

Op jouw nieuwe motor zit het TPC, is dit standaard op de 2007 modellen of is dit nu ook een extra optie?

Was gisteren even bij m'n dealer voor een nieuwe helm. Hier werdt me verteld dat mijn fiets momenteel gemaakt wordt in duitsland. Waarschijnlijk gaat hij ook eerder geleverd worden als week 43.
Hoeveel eerder als beloofd is de jouwe er?

Wat voor helm is volgens jullie een aanrader?
Denk zelf aan de Schuberth C2. Maar een vriend van me heeft een Schuberth gehad en was er niet erg tevreden over.

Groeten
Ton
 
TPC is optie, die ook achteraf is in te bouwen.

Mijn GT is een week eerder geassembleerd dan voorspeld. Ik heb gehoord dat in Spandau de productie wat is opgeschroefd om aan de vraag te kunnen voldoen. Geruchten?

WBT de helm, dat is erg persoonlijk. De één vind een helm perfect zitten, terwijl een ander de helm niet op z'n hoofd kan hebben. Gewoon kwestie van passen en proefrijden.
 
Hij is thuis. *O* Toch een nare eigenschap gevonden: het is niet mogelijk om de kortste weg naar huis te nemen :+

Ten opzichte van de leen GT in augustus (versie 6.0 software) rijdt deze (versie 7.0) ongelooflijk soepel. Het klappen in de aandrijflijn als gevolg van het aan/uiteffect van de injectie is nagenoeg weg.

De topkoffer heb ik nog niet, daar de spuiter niet op tijd de juiste kleur kon mengen. Ook het accuafdekpaneeltje (3x woordwaarde!!) vlak onder het stuur heb ik tijdelijk van een andere GT, omdat de mijne bij de spuiter ligt voor exacte kleurbepaling. Geeft wel een apart beeld, zo'n dark graphit lakdeel B|
foto013adf6.jpg


De dealer stelde voor om de motor maar volgende week af te leveren. Dus niet!! :N Dat moet binnenkort met de 1000 km beurt maar worden omgewisseld. :Y

Hier een kijk op de display met RDC (TPC) en een maagdelijke km-stand:
foto020abr9.jpg
 
Mijn GT is gisteren al bij de dealer aangekomen. Momenteel worden de Baehr intercom en de cradle voor de Navigator II gemonteerd. Het deksel van de topkoffer ligt al bij de spuiter.

Helaas is er wel een kleine complicatie: de plek waar de intercom een goede plek zou hebben is reeds ingenomen door het af fabriek geïnstalleerde alarm. -O- De monteur raadde het verplaatsen van het alarm sterk af ivm de kans op valse alarm-meldingen; deze zal elders onder de kuipdelen een plekje moeten vinden.



@rwin, begrijp ik goed, dat je jouw baehr door mphillegom laat inbouwen. welke baehr heb je en hoe hebben ze uiteindelijk het probleem van de locatie van het alarm en de baehr opgelost(waar zijn ze geplaatst). Overigens ook een mooie kleur. veel veilige km. toegewenst.
Als je zin hebt in een tour laat maar weten. zover is alphen niet van amstelveen vandaan en door ter aar e.d. zijn ook vele leuke weten.
 
alle deelnemers. wat mij opvalt is dat in dit topic vooral het positieve de boventoon valt. Dit in tegenstelling tot een ander topic over k12gt in dit forum. iedereen tot nu toe bedankt voor de positieve bijdrage.
 
@rwin, begrijp ik goed, dat je jouw baehr door mphillegom laat inbouwen. welke baehr heb je en hoe hebben ze uiteindelijk het probleem van de locatie van het alarm en de baehr opgelost(waar zijn ze geplaatst). Overigens ook een mooie kleur. veel veilige km. toegewenst.
Als je zin hebt in een tour laat maar weten. zover is alphen niet van amstelveen vandaan en door ter aar e.d. zijn ook vele leuke weten.

De intercom had ik al voor de K1200LT gekocht: de Ultima K1200LT met specifieke aansluitingen. Om deze voor de GT geschikt te maken heb ik daarvoor een speciale adapter gekocht. Daarmee kun je de intercom op de contactdoos links (achterzijde parallel geschakeld, dus niet met stekker) aansluiten. Bij contact aan krijgt deze stroom en zodra het contact uitgeschakeld wordt, dan schakelt de canbus deze na zo'n 20 seconden af. Doordat het alarm dus onder de duozit in het vakje is gemonteerd, was daar geen plek meer. De Ultima intercom is nu links aan de binnenzijde van het kuippaneel geplakt met 3M 'Dual lock' ® ; zie de rode pijl. De aansluiting voor mijn helmset zie je net boven het K1200GT logo zitten.
foto013blx6.jpg


Wij gaan zeker een keer een rit rijden, wellicht met meerdere GT's (als daar interesse voor is). Ik woon overigens niet in Alphen, maar in Leiden. Ik werk onder de rook van A'veen: Schiphol-Rijk.
 
®win,

Wat is ie schitterend mooi in dat Kristall-Grau ;)

Op jouw nieuwe motor zit het TPC, is dit standaard op de 2007 modellen of is dit nu ook een extra optie?

Was gisteren even bij m'n dealer voor een nieuwe helm. Hier werdt me verteld dat mijn fiets momenteel gemaakt wordt in duitsland. Waarschijnlijk gaat hij ook eerder geleverd worden als week 43.
Hoeveel eerder als beloofd is de jouwe er?

Wat voor helm is volgens jullie een aanrader?
Denk zelf aan de Schuberth C2. Maar een vriend van me heeft een Schuberth gehad en was er niet erg tevreden over.

Groeten
Ton

bmwrijder, enige tijd geleden was er een helmtest in een of ander magazine. De schuberth was nr1 BMW nr 3. De BMW had met het kin gedeelte minder gepresteerd in de crash test. Commentaar van BMW was dat er kennelijk een minder goede serie was. zou worden onderzocht. Voor het overige ontlopen ze elkaar niet.
Ik heb ze alle twee gepast. De schubert zat bij mij minder prettig, met name druk in de nek. Voordeel is dat de schubert het zonnescherm heeft. Maar primair dient een helm prettig te zitten.
succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan