kumlaw
Rookie
Voor wat betreft de montage zal ik morgen mijn 2720 op het voorbereidde punt bevestigen maar dit ziet er goed uit. Volgens mij geen abnormale of extreme aanpassingen. meer gedetailleerder nieuws later.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
kumlaw, gefeliciteerd met je motor! Weet jij in welke week jouw motor is gemaakt? Kan ik nl. even inschatten wanneer ik de mijne zal krijgen. Dealer zegt 2 - 3 weken na productie, maar dat is een beetje lang in mijn ogen.Jan Caro, ik heb vandaag/gisteren mijn nieuwe k12gt darkgrey mogen ontvangen. De software is up to date en ik kan laten weten, dat het aan/uit probleem door mij niet is ondervonden. (bleek ook al uit het duitse forum).
Alleen even wennen aan het aangrijpmoment van de koppeling maar dat zal snel genoeg zijn.
Tot nu toe ben ik alleen maar love(end) over de moto. ook het wegrijden gaat soepel.
Wellicht toch verstandig om de software te updaten.
het weekend even de babbelbox inbouwen en dan is ie af.
Lijkt me een goed idee om met een aantal k12gt een tochtje te maken. Ik houd mij aanbevolen. liefst niet het eerste weekend oktober.
Hebben jullie al ervaring met filerijden.
Met de 1200RT gaat het met en zonder koffers prima.
Zowel binnen de stad als op de rijksweg.
Als zijn er altijd 4wielers die weigeren iets ruimte te maken.
Maar de meesten maken wel plaats.
Compliment aan diegenen overigens!
K-Series (K4x) motorcycles:
General modifications, applicable to all models in this Series:
Improved "gear recognition" function:
Improved damping during load change and metering (even below 2,500 rpm):
- clears the "intermittent errors in the gear indicator" or "incorrect gear readings in the instrument cluster" symptoms
- through the reduction of the adaptation times, which improves the recognition function
- generally improved ridability; as a side effect, it should be noted that the damping affect after a load change is indicated briefly by a low resonant tone in the silencer.
IMPORTANT: this update changes the ridability of the vehicle noticeably
- engine picks up again more smoothly and comfortably after coasting with the throttle valve closed(fuel delivery cut off); as a secondary effect, a brief, muted, churning noise maybe audible in the silencer.
and should only be programmed with the agreement of BMW Motorrad
Technical Support and of the customer. Reprogramming back to the previous software version is not possible!
Improved actuation of the “throttle valve stop”:
ATTENTION: replacing the stepper motor in the event of the above symptoms does not provide a solution.
- clears the "loss in power output" and/or the “throttle valve not reaching its fully open position”. This was due to the “throttle valve stop” not returning to its correct “zero” position when the ignition is switched “off”. The new software corrects this symptom through modification of the initialization of the “throttle valve stop”.
Improved cold starts at temperatures below 50°F / 10°C :
Power optimization at high altitude:
- clears the "starting problem at low ambient temperatures" and/or "engine is starved until it cuts out" symptoms.
Additional, model-related functions:
- clears the "lack of power at high altitude" symptom.
K 1200 GT (K44) - ridability modification:
IMPORTANT: this update changes the ridability of the vehicle noticeably
- noticeably improved ride at slow speeds and metering below 2,500 RPM.
- clearly improved damping during load change.
- generally improved ridability.
and should only be programmed with the agreement of BMW Motorrad
Technical Support and of the customer. A reprogramming back to the previous software version is not possible!
Applies to R-Series and K-Series motorcycles:
General modifications, applies to all models:
Modification to the “switch-off” behavior of the on-board socket and accessories socket:
Modification to the horn “switch-off” behavior:
- rectifies the following issues:
- on-board socket and/or navigator switch off intermittently.
- on-board socket and navigator switch off briefly when ignition is switched “On".
Additional, model-related functions:
- rectifies the following issue:
- horn fails when activated continuously or when pressed briefly several times.
Modification to fuel gauge on the following models:
- R 1200 GS and R 1200 GS Adventure (without board computer),
- R 1200 ST
- K 1200 S
- K 1200 R
rectifies the following issue:
Modification to the range remaining display on the following model:
- fuel gauge does not display all bars when the tank is full. (only applies to motorcycles equipped with segmented instrument cluster)
Applies to R and K series motorcycles supplied with dot matrix instrument
clusters:
Improved contrast adjustment:
Corrects the following issue:
- symbols and display are poorly visible in the instrument cluster
Individualization of the instrument cluster:
- Possible to write the mileage reading when replacing the instrument cluster with a new unit.
R-series and K series motorcycles:
NOTE: Only possible in conjunction with option 530, "tire-pressure monitoring system"
- Tire pressure display unit
kumlaw, gefeliciteerd met je motor! Weet jij in welke week jouw motor is gemaakt? Kan ik nl. even inschatten wanneer ik de mijne zal krijgen. Dealer zegt 2 - 3 weken na productie, maar dat is een beetje lang in mijn ogen.
Wat de rit betreft, mijn motor wordt volgende week pas gemaakt, dus eerste week oktober is voor mij niet haalbaar
Weet je al waar je de prik voor de intercom vandaan gaat halen?
Duidelijk hoorbaar op de K1200S (en zo te lezen dus ook op de K1200GT en de rest van de K-serie)..... .generally improved ridability; as a side effect, it should be noted that the damping affect after a load change is indicated briefly by a low resonant tone in the silencer.
Vandaag de LT ingeleverd. Het einde van een tijdperk is definitief.
Nog even geïnformeerd naar de GT, en wat schetst mijn verbazing: hij is al op transport naar NL!! Vermoedelijk al a.s. vrijdag bij de dealer.
Volgens mijn dealer kun je het beste de stroom halen van de stekkerdoos links. Deze is over het contact geschakeld en zou bij aansluiten niet door de canbus worden afgesloten. Dit zou dan niet met een stekker hoeven (aansluiten via achterzijde).at @rwin
dus inderdaad ook bijna een week eerder. ga je in ieder geval de winter in met nieuwe banden. Bedankt voor de tekeningen. Mijn alarm is inderdaad op de plek met de rode cirkel ingebouwd. zal ik dan moeten verplaatsen. Waar heb jij overigens de via het contactslot geschakelde stroom vandaan.
Mijn GT is gisteren al bij de dealer aangekomen. Momenteel worden de Baehr intercom en de cradle voor de Navigator II gemonteerd. Het deksel van de topkoffer ligt al bij de spuiter.
Helaas is er wel een kleine complicatie: de plek waar de intercom een goede plek zou hebben is reeds ingenomen door het af fabriek geïnstalleerde alarm. De monteur raadde het verplaatsen van het alarm sterk af ivm de kans op valse alarm-meldingen; deze zal elders onder de kuipdelen een plekje moeten vinden.
Ik had eveneens een dubbele claxon van de R1200RT besteld, maar de installatie is een stuk lastiger dan aanvankelijk gedacht door het verschil in aansluiting (RT 2x connector in afwijkende vorm t.o. 1 connector bij de GT) en het feit dat de connectoren niet los te krijgen zijn. Dit wordt ws. bij de 1000 km beurt alsnog geplaatst.
Hier zijn wat plaatjes die ik van de GT heb kunnen maken:
(Afbeelding)
(Afbeelding)
Enkele details:
Xenon koplamp
(Afbeelding)
Het enige dat je van het RDC ook wel TPC (tyre pressure control) met het contact uit kunt zien:
(Afbeelding)
Eenvoudige herkenning van een model 2007
Dit is een 2006 model:
(Afbeelding)
Vergeleken met mijn '07 (let op de aansluiting van de leiding op het reservoir = tussenstuk met nippel):
(Afbeelding)
De Jong werd wel door BMW aangewezen als dealer (bij navragen e.d.), maar net als bij Motor Houtrust heb ik daar nooit echt het idee dat ik klant ben en dat zij iets voor mij moeten doen. Eigenlijk meer het idee dat ik blij mag zijn daar over de vloer te mogen komen.Mooie motor ®win,
ik zag in je profiel dat je uit het Hollands Midden komt
Neem aan dat De Jong Alphen je dealer is?
Veel plezier met je nieuwe fiets
Mijn GT is gisteren al bij de dealer aangekomen. Momenteel worden de Baehr intercom en de cradle voor de Navigator II gemonteerd. Het deksel van de topkoffer ligt al bij de spuiter.
Helaas is er wel een kleine complicatie: de plek waar de intercom een goede plek zou hebben is reeds ingenomen door het af fabriek geïnstalleerde alarm. De monteur raadde het verplaatsen van het alarm sterk af ivm de kans op valse alarm-meldingen; deze zal elders onder de kuipdelen een plekje moeten vinden.
@rwin, begrijp ik goed, dat je jouw baehr door mphillegom laat inbouwen. welke baehr heb je en hoe hebben ze uiteindelijk het probleem van de locatie van het alarm en de baehr opgelost(waar zijn ze geplaatst). Overigens ook een mooie kleur. veel veilige km. toegewenst.
Als je zin hebt in een tour laat maar weten. zover is alphen niet van amstelveen vandaan en door ter aar e.d. zijn ook vele leuke weten.
@rwin, begrijp ik goed, dat je jouw baehr door mphillegom laat inbouwen. welke baehr heb je en hoe hebben ze uiteindelijk het probleem van de locatie van het alarm en de baehr opgelost(waar zijn ze geplaatst). Overigens ook een mooie kleur. veel veilige km. toegewenst.
Als je zin hebt in een tour laat maar weten. zover is alphen niet van amstelveen vandaan en door ter aar e.d. zijn ook vele leuke weten.
®win,
Wat is ie schitterend mooi in dat Kristall-Grau
Op jouw nieuwe motor zit het TPC, is dit standaard op de 2007 modellen of is dit nu ook een extra optie?
Was gisteren even bij m'n dealer voor een nieuwe helm. Hier werdt me verteld dat mijn fiets momenteel gemaakt wordt in duitsland. Waarschijnlijk gaat hij ook eerder geleverd worden als week 43.
Hoeveel eerder als beloofd is de jouwe er?
Wat voor helm is volgens jullie een aanrader?
Denk zelf aan de Schuberth C2. Maar een vriend van me heeft een Schuberth gehad en was er niet erg tevreden over.
Groeten
Ton