BMW K1200GT topic

nu zo na de zomer is het zweten minder geworden. Echter de helm kan niet gewassen worden. Hebben jullie nog middelen of oplossingen om nare geuren uit de helm te verwijderen.
 
De voorremmen zijn perfect te doseren, véél beter dan de servo-bekrachtigde zoals ik die op de LT had, en hebben veel stopkracht. De achterrem is minder (iig tov de K1200LT) omdat deze snel in de ABS schiet; zal wel aan de gewichtsverdeling en aan de onwennigheid liggen.

Ik zal meer met de voorrem moeten gaan werken dan dat ik op de LT deed; daar had ik overigens volintegral, dwz bij bediening van het rempedaal greep eerst de achterrem aan om vervolgens ook de voorrem erbij te pakken.
 
Hallo allemaal,

Lees al sinds een poosje met jullie mee. Ben zelf een R1150RT rijder. Toen ik mijn RT 4 jaar geleden kocht heb ik nog even de aanschaf van de toemalige GT overwogen maar ik vond de afwerking van het kuipwerk niet de kwaliteit hebben die je van een BMW mag verwachten, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Een paar weken geleden heb ik een proefrit gemaakt op een K1200GT. Wat een geweldige motor is dat. Hij rijd heerlijk en de acceleratie is zo ontzettend snel, en van aan/uit was niets te merken. De motor was voorzien van de nieuwste software en een hoge BMW ruit.

Waar ik last van had was van lucht wervelingen achter m'n rug. De onderkant van m'n jas waaide omhoog. Iets waar ik op mijn RT geen last van heb. Ben 1.85 lang en het zadel stond in de laagste stand. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Als ik dat probleem op kan lossen dan denk ik dat ik tegen de kerst er eentje ga bestellen.
 
Hallo Beamer edje,

Helaas voor je .....





















.... er is geen weg terug meer :+

Zoals men mij zij: "resistance is futile"


Wat betreft de ruit, je bent daar niet de enige in. De vormgeving van de ruit is een van de kritiekpunten op de GT. CeeBailey's is een Amerikaans bedrijf dat daarop heeft ingespeeld. Dit bedrijf is alom bekend voor z'n aftermarket ruiten.

Hier vind je meer over de ruit voor de GT. De variaties in hoogte en breedte zijn ten opzichte van de standaard ruit van 57 cm hoog (de hoge BMW ruit is 63 cm).
 
Inmiddels is er ook een Wunderlich catalogus online voor de gt. Voetsteunverlagers, hoge ruit, luchtinlaatbescherming, stuuraanpassing etc



mvg
Jero
 
Gisteren was het hier nog prachtig weer, dus ben ik gistermiddag nog maar eens een stukje wezen toeren met de "oude" R1150RT. Uiteraard even langs de Limburgse BMW dealer gereden om te kijken of m'n nieuwe K1200GT al gearriveerd was.
En jawel hoor hij staat daar in al z'n pracht en praal al een tijdje op me te wachten met gespoten topkoffer en al.
Men meende dat ik afgelopen week nog op vakantie was vandaar dat ze nog niet gebeld hadden.
Dus volgende week eens kijken of we hem om kunnen ruilen voor de RT.

Groeten
Ton
 
Inmiddels is er ook een Wunderlich catalogus online voor de gt. Voetsteunverlagers, hoge ruit, luchtinlaatbescherming, stuuraanpassing etc

Heb ik niet kunnen vinden :N , wel voor de oude Gt en voor de S en R maar niet voor de GT. Nu heb ik ook eigenlijk niet veel behoeften meer op het gebied van uitbreidingen. Aan de andere kant kan wat "opleuk" spul natuurlijk altijd interessant zijn.

....
Dus volgende week eens kijken of we hem om kunnen ruilen voor de RT.

Dat wordt dan grote lol vanaf volgende week :Y voor jou. Proficitat met je nieuwe fiets en veel veilige en leuke kilometers gewenst.
 
Robert,

HIER is de link.

Ook nog ander nieuws:

Vanaf heden is het K1200LT forum uitgebreid voor de huidige toermodellen: K1200LT + K1200GT-2 + R1200RT, onder de noemer 'BMW toermotoren'.

Allemaal hier te vinden.

De subforums zijn nu nog maagdelijk, maar daar kunnen we natuurlijk snel verandering in brengen.... ;)
 
Robert,

HIER is de link.

Ah, bedankt ! de koelerbescherming lijkt me wel wat.

Ook nog ander nieuws:

Vanaf heden is het K1200LT forum uitgebreid voor de huidige toermodellen: K1200LT + K1200GT-2 + R1200RT, onder de noemer 'BMW toermotoren'.

Allemaal hier te vinden.

De subforums zijn nu nog maagdelijk, maar daar kunnen we natuurlijk snel verandering in brengen.... ;)

Maar wat is de reden dat het "besloten" is ?
 
Robert,

HIER is de link.

Ook nog ander nieuws:

Vanaf heden is het K1200LT forum uitgebreid voor de huidige toermodellen: K1200LT + K1200GT-2 + R1200RT, onder de noemer 'BMW toermotoren'.

Allemaal hier te vinden.

De subforums zijn nu nog maagdelijk, maar daar kunnen we natuurlijk snel verandering in brengen.... ;)
En anders kun je hier terecht *D O-) :P .
 
Heren, Ik heb vandaag een rondje op een 06gt mogen maken bij Minus de Vries. Nu kan ik hier dingen vertellen die jullie allang weten. (wereld fiets)

Ik zit met de zithouding. Die vind ik te recht op. Het stuur zit zowat op mijn schoot. Als de schaamrand eraf gaat, zitten mijn armen in de weg. Ik heb ook eens op een 06s gereden. Die zitpositie voelt voor mij beter. Nu stond het stuur van de 06gt in de hoogste stand. Wordt dit bij de laagste stand dan beter? Liefst wil een s met gt koffers of een 06gt met 06s stuur. Ben 1m85 79kg.
Jullie mening graag.

(of moet ik toch een 04rs proberen?) :X
 
Deze is net zo besloten of open. ;)

Hier moet je ook registreren en door de admin geaccepteerd worden.
Je hoort mij daar ook niet over klagen ;) . Het was alleen om aan te geven dat er nog een forum is waar je voor info over deze motoren terecht kunt.
 
Heren, Ik heb vandaag een rondje op een 06gt mogen maken bij Minus de Vries. Nu kan ik hier dingen vertellen die jullie allang weten. (wereld fiets)

Ik zit met de zithouding. Die vind ik te recht op. Het stuur zit zowat op mijn schoot. Als de schaamrand eraf gaat, zitten mijn armen in de weg. Ik heb ook eens op een 06s gereden. Die zitpositie voelt voor mij beter. Nu stond het stuur van de 06gt in de hoogste stand. Wordt dit bij de laagste stand dan beter? Liefst wil een s met gt koffers of een 06gt met 06s stuur. Ben 1m85 79kg.
Jullie mening graag.

(of moet ik toch een 04rs proberen?) :X
Ik heb zelf (nog) niet met het stuur in de laagste positie gereden. Ook geen behoefte aan gehad. Dit is overigens eenvoudig te verstellen. Zou je met Minus de Vries kunnen afspreken voor nog een rondje met het stuur in de laagste stand.

Overigens zal het nooit een zithouding à la buikschuiver worden. Dan kom je met de S meer in de richting.
 
Overigens zal het nooit een zithouding à la buikschuiver worden. Dan kom je met de S meer in de richting.
zithouding versus bagage. mmmm. Ik hou mijn oude beestje nog wel even. Een wereld van verschil. Maar als je weet dat je op een neoklassieker rijdt is het juist wel weer grappig.
(ik hoop dat ik er niet teveel k1200gt/s tegenkom op de weg, dat is zelfkastijding) O-)
 
Omdat er K1200LT rijders goede ervaringen hebben met vervangende ruiten van MDI op hun motor heb ik dit bedrijf benaderd met de vraag of MDI ook een vervangende ruit voor de K1200GT-NG had. Daarop heb ik het volgende antwoord ontvangen:

MDI schreef

Goedemorgen,

We hebben net bericht van de fabriek terug gehad over de ruit. Voor het model t/m 2005 was het voor de fabriek technisch niet mogelijk de ruit te maken. De ruit voor het model van dit jaar hebben ze nog niet beoordeeld of het technisch wel mogelijk is. Ze hebben gezegd dat ze er naar gaan kijken of deze voor hun wel te maken is. Hier zal wel enige tijd overheen gaan voordat we iets meer weten. U kunt begin volgend jaar weer een mailtje sturen, misschien dat er dan iets meer bekend is.

Met vriendelijke groet,

MDI-team

Ik vind de hoge BMW ruit (alhoewel beter dan de lage) toch nog vrij veel turbulenties geven rond de helm. Er zijn vervangende ruiten van CeeBailey's te koop, maar ik wil wel graag weten wat ik koop (proefrijden) en of het de juiste grootte is. Wellicht dat CB het goede formaat heeft, maar ik weet niet welke afmetingen juist voor mij zijn. Een disproportionele etalageruit is nl. niet echt wat ik zoek en om een ruit van een paar honder euri te kopen die geen / weinig verbetering geeft vind ik ook zonde.

Mijn wens: een ruit die niet groter is dan de huidige, maar die toch de wind goed geleidt zodat ik minder lawaai rond de helm heb.

Mochten er anderen ook zo over denken, laat MDI dat gerust weten. Meer informatieaanvragen zal ze ongetwijfeld de stimulans geven om sneller de ruit op de markt te brengen.

http://www.mdi-online.nl
info@mdi-online.nl
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat toch met die LT/RT rijders met turbulentie??
Rijden die zonder oordoppen ofzo? :?
 
Gisteren de nieuwe K1200GT te naam gesteld en de eerste 120km ermee gereden, toen begon het te regenen en heb ik de rest van de middag nodig gehad om hem weer schoon te krijgen.

Alles lijkt nog beter dan wat ik me kan herinneren van een dag proefrijden op de demo van de dealer.
- Remmen beter doceerbaar. (Geen electriche bekrachtiging meer)
- Aan-uit gas nagenoeg verwenen.
- Windbeschering is minder dan op de R1150RT maar wel minder tubulentie rond de helm.
- Het viel me ook op dat deze vooral de eerste drie versnellingen beter schakelt als de demo waarbij dat met nogal wat mechanisch geluid ging. (Zouden ze toch iets aan de versnellingsbak gewijzigd hebben?)

Dit is voor mij absoluut de beste motor die ik in 34 jaar motorrijden bereden heb.

*O* *O* *O* Ik ben zeer in m'n nopjes met deze machine *O* *O* *O*

Groeten
Ton
full
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de nieuwe K1200GT te naam gesteld en de eerste 120km ermee gereden, toen begon het te regenen en heb ik de rest van de middag nodig gehad om hem weer schoon te krijgen.

Alles lijkt nog beter dan wat ik me kan herinneren van een dag proefrijden op de demo van de dealer.
- Remmen beter doceerbaar. (Geen electriche bekrachtiging meer)
- Aan-uit gas nagenoeg verwenen.
- Windbeschering is minder dan op de R1150RT maar wel minder tubulentie rond de helm.

Dit is voor mij absoluut de beste motor die ik in 34 jaar motorrijden bereden heb.

*O* *O* *O* Ik ben zeer in m'n nopjes met deze machine *O* *O* *O*

Groeten
Ton[afbeelding]

Van harte gefeli! Wat een mooie fiets, en ......



.... de snelste kleur. ;)


We horen / lezen je verdere ervaringen wel. Heb je al een afspraak gemaakt voor de 1000 km beurt (incl. verversen kardanolie!)?
 
Ben de laatste dagen bezig geweest met een steun te maken voor de Streetpilot.
Ik heb de GPS graag boven de tellers staan en dat gaat bij de K1200GT maar net.

Waarschijnlijk ga ik een nieuwe maken van wat dikker (3mm) rvs materiaal, omdat deze steun die van 2mm rvs is gemaakt nogal trilt ondanks dat de bovenste plaat al met de lijn van de klokken omranding is meegebogen waardoor hij toch redelijk stabiel zou moeten zijn. Als proef heb ik er een verstevigings rib op gelast welke de trillingen al een stuk verminderd.
Ook ga ik bij de nieuwe steun de voet wat breder maken omdat er ook nog al wat beweging in het subframe zit.

Wordt vervolgd.
Ton
full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de GPS steun nu helemaal klaar en ik ben er zeer tevreden over. De ruit kan helemaal naar beneden en het display met de waarschuwings lampjes is nog goed zichtbaar.
Hij is gemaakt van 3mm rvs en is nagenoeg trillings vrij. Alleen bij zeer slecht wegdek trilt de GPS nog iets maar dat lijkt me niet te voorkomen.
Ook de voedingskabel en de speakerkabel zijn nagenoeg niet zichtbaar.
De voeding heb ik rechtsteeks van de accu gehaald zodat de GPS ook afleesbaar blijft bij uitgeschakeld contact.
Onder het zadel heb ik een extra stopcontact gemaakt om de intercom op aan te sluiten.
Dit heb ik afgetakt van de bestaande contactdoos omdat na het uitschakelen van het contact deze na een minuut ook spanningsloos wordt zodat je niet steeds de intercom hoeft uit te trekken.
Als het morgen redelijk weer wordt, zoals voorspeld, zullen we eens een toertje gaan maken.
Bijgaand enkele foto's.

full

full

full

full


Groeten
Ton
 
Het was gisteren nog beter weer dan de weerdeskundigen voorspeld hadden, dus gistermorgen de GT maar eens de sporen gegeven en ruim 200 km onder de wielen door laten glijden.
En ik moet zeggen dat ik steeds enthousiaster wordt over deze motor.

Wat een pracht fiets.

Zelfs de zithouding (iets voorover gebogen) bevalt me beter dan op de RT omdat ik op die fiets na 3 uur rijden wel last had van een onprettig gevoel in rug en bovenste deel van het zitvlak.
Waarschijnlijk veroorzaakt door het aan de achterkant sterk oplopend zadel van de RT.

Gisteren ook voor de eerste keer getankt nadat ik al 35km gereden had met de waarschuwingslamp aan met knipperd tanksymbool. Toch kon ik maar 18,5 liter tanken.
Die lamp laat ik dus voortaan maar wat langer branden.
Ik had ook het grootte topkoffer mee genomen en je merkt wel dat de motor hierdoor iets onrustiger wordt maar dit is absoluut niet storend. Zeker niet zoals bij de Pan European waarop ik een aantal maanden geleden ook een flinke proefrit gemaakt heb.

Wat we wel opviel was de enigzins sponzige druk in het remhandel. Na een keer pompen heb ik beduidend vastere remdruk.
Remmen doen het overigens prima.
Zijn er anderen die dit ook is opgevallen of zou ik inderdaad nog iets lucht in de remmen hebben?

Groeten
Ton
 
Terug
Bovenaan Onderaan