BMW K1200GT topic

Ha Peter,

Ach, je had er ook bijna alles aan laten vervangen wat er maar te vervangen viel!

De komende maanden zal het km-aantal wel heel hard stijgen. Voor werk mag (moet) ik een aantal keer naar België op en neer. Dit zal al snel op 400 km per dag neerkomen. Dan zal ze wel zo'n 20.000km in mijn bezit zijn en dan word het hoog tijd voor een grote (winter) beurt.

Misschien dat ik nog eens een review over het ding ga schrijven voor mensen die een dergelijk fiets 2e hands willen aanschaffen. Een beetje mijn ervaring neertikken, zou daar nog iemand mee gebaat zijn?

Vooralsnog heel veel Freude am Fahren! :]
 
Korte update, so far so good. Vanaf mei er nu 20.000 opgezet en eigenlijk geen centje pijn. Scheurtje in de achterremschijn en het kabeltje van de abs-sensor was doorgesleten. Dit naast meer dan genoeg benzine en een setje bandjes heb ik er verder geen kosten aan gehad.
Als ik klaar ben in Brussel ga ik haar eens een goede beurt laten geven bij Jan Dokter in Ede. En dan op naar km stand 150.000 en beyond.

Toevallig gisteren op mn oude Kawa gezeten (is nu naar mn neefje gegaan) maar och, wat een wereld van verschil ten faveure van Miss January. Niet te vergelijken ook, alhoewel ik wel moet toegeven dat alles bij de kawa zoveel soepeler ging. Schakelen, koppelen... Totdat we gaan rijden en voordat mijn neefje goed en wel doorhad wat er gebeurde was ik aan de horizon vertrokken.
De GT doet echt haar naam eer aan. Afgelopen maand zeker 20x retourtje Brussel gedaan (400km per dag) en heerlijk! Lange afstanden, kruissnelheid en cruise control. Voor je het weet ben je er.
Heeft er nog iemand tips voor een ietwat irriterende onderrug? Na een km of 2000 per week begint me dit toch wat te irriteren. -O-
 
Ook hier maar even onder de aandacht brengen:

In verband met verkoop van de GTL heb ik te koop een 28 liter topkoffer voor R1200R / R1200ST / R1200RT / K1200GT NG / K1300 GT / K1600GT(L) / F800S / F800ST. Inclusief slotcilinder (los) door dealer aan te passen aan eigen sleutel. Schadevrij! Mag weg voor € 200.
6bg4.jpg
 
Mn zwager rijd een BMW K1200RT en hij is van het weekend jarig.
Nu wil hij graag xenon verlichting hebben. Klopt het dat een K1200 een H7 lamp heeft?

En waar moet ik verder nog op letten bij aanschaf?
 
Beste GT'ers.

Voor een K1200GT zocht ik een werkplaats handboek. Zelfs met flink zoeken was er weinig te vinden!

Ik heb zojuist een mooie licht grijze aangeschaft.
Keurig onderhouden exemplaar, bij Motoport Hillegom.

Is het onderhoud een beetje zelf te doen? Ik ben zelf best handig, maar vraag me dit af ivm de evt extra benodigde software?
 
Beste GT'ers.

Voor een K1200GT zocht ik een werkplaats handboek. Zelfs met flink zoeken was er weinig te vinden!

Ik heb zojuist een mooie licht grijze aangeschaft.
Keurig onderhouden exemplaar, bij Motoport Hillegom.

Is het onderhoud een beetje zelf te doen? Ik ben zelf best handig, maar vraag me dit af ivm de evt extra benodigde software?


Is de 'RepROM K4x'. Heb ik misschien ook nog ergens liggen ...
 
Laatst bewerkt:
...en is dat wat, die LED-knippers...?
...nog een beetje kwaliteit ?...


...heb al vaak verlichting dingen via het WWW gekocht, en dan komt het thuis, en dan is het 't eigenlijk net niet... :/




...want ik loop al tijden te denken om in het achterlicht van de RT, van die originele BMW LED-knipperlichten te maken, maar deze oplossing die jij hier aandraagt is natuurlijk 100x eenvoudiger... ;)
 
Met knippertjes heb ik geen ervaring, wel met standlicht (voet T10).
Die kwaliteit is (meestal) Chinees ;)
En compatibiliteit met CanBus is ondanks belofte soms/vaak ook twijfelachtig.

Ik heb inmiddels twee losse LEDjes onderin de koplamp liggen; losgekomen (getrild) van standlicht.
Daar heb ik het volgende op gevonden: met een lijmpistool langs de randen van de LEDs een laagje lijm tegen de printplaat leggen.

Tip: LEDs die in het standlicht passen (mogen niet te grote doorsnede hebben vanwege krap gaatje) en goed functioneren met CanBus.
Qua kleur passen respectievelijk Wit bij xenon, en Warm-wit bij gewoon halogeen.

DX_183210_vs_175662.jpg



@Motorloosje ®win: hoe zit dat?! (Heb je die koffer nog? Past daar een helm in - Schuberth C3 schaal XL?)
 
Laatst bewerkt:
:?
...en is dat wat, die LED-knippers...?
...nog een beetje kwaliteit ?...


...heb al vaak verlichting dingen via het WWW gekocht, en dan komt het thuis, en dan is het 't eigenlijk net niet... :/




...want ik loop al tijden te denken om in het achterlicht van de RT, van die originele BMW LED-knipperlichten te maken, maar deze oplossing die jij hier aandraagt is natuurlijk 100x eenvoudiger... ;)

Wat heet kwaliteit. Knippers zitten nu 3 weken in de tuut en werken probleemloos met de CANbus (ook geen foutmeldingen, noch op de display, noch bij uitlezen met VCDS). Maar zijn de achterknippers van de RT dan ook H21W?

Lijkt me dan sowieso het proberen waard vanwege gemak en (relatief) lage kosten. Overigens zou er ook een variant komen met witte LED's. Bij mij zitten er dus oranje LED's achter een oranje glaasje :X




Met knipers heb ik geen ervaring, wel met standlicht (voet T10).
Die kwaliteit is (meestal) Chinees ;)
En compatibiliteit met CanBus is ondanks belofte soms/vaak ook twijfelachtig.

Ik heb inmiddels twee losse LEDjes onderin de koplamp liggen; losgekomen (getrild) van standlicht.
Daar heb ik het volgende op gevonden: met een lijmpistool langs de randen van de LEDs een laagje lijm tegen de printplaat leggen.
LED's die continu branden worden warm. Hoe zit dat met de lijm van je lijmpistool, die wordt toch weer zacht / vloeibaar als dit warm wordt?



@Motorloosje ®win: hoe zit dat?! (Heb je die koffer nog? Past daar een helm in - Schuberth C3 schaal XL?)
Koffertje is al verkocht...

... kan dus ook niet zeggen of een helm erin past. Nooit geprobeerd :N


En wat betreft het motorloze:
®win in "Het grote GS-topic deel 23"
®win in "Het grote GS-topic deel 23"
 
LED's die continu branden worden warm. Hoe zit dat met de lijm van je lijmpistool, die wordt toch weer zacht / vloeibaar als dit warm wordt?
Dat had ik ook bedacht, maar dat blijkt mee te vallen. Na montage van één LEDje heb ik Kaatje een half uur op standlicht laten staan met de LED buiten het lamphuis: nauwelijks handwarm, lijm zelfs niet kneedbaar. Binnenin het lamphuis kan het warmer worden, die gok heb ik maar gewaagd. De lijm wordt iig. niet zo vloeibaar dat het eraf loopt... Dat zou wel |( zijn!

(Wil die lijm uitlopen moet 't echt heet worden - een graad of 80-90 schat ik. Dat zou ook de levensduur van de LEDjes ernstig bekorten, want die kleintjes hebben nauwelijks koeloppervlak voor warmtespreiding. Niet dat ik de indruk heb dat die levensduur de fabrikanten van zulke lampmodules wat uitmaakt...)
 
...en dat geneuzel van een losgetrild LED-je heb ik dus ook... B|

...heb onderin de koplamp van de RT, keurig strak in de rand, ook 1 zo'n LEDje liggen...
...komt ook van die voordelige dingen af... :(

...heb er daarom maar weer gewone lampjes in gedrukt...



...en over warm worden..., die LEDjes zaten op een stukje 'karton' ofzo, en mooi dat het spul bruin verkleurde...

...heel eigenlijk gezegd ; het zag er na een paar maanden niet meer uit...

...daarom gewoon weer naar 'olderwetse' stadslampjes...
...wel oranje, om het nog een beetje op te fleuren...

...en heb die inferieure LED-stadslampjes maar in de auto gedrukt... :/



en weer terug naar 'analoge' verlichting
full
 
Laatst bewerkt:
...er zit dubbel xenon in...

...en ongekende verbetering t.o.v. van de standaard H7 gloeilampen... :Y
 
...nee, heb dit niet zelf ingebouwd ; heeft de dealer gedaan...
...was destijds onderdeel dat bij de aflevering van de motor 'hoorde'...

...set is van Pilot, en deze mensen hebben deze website : www.pilotxenon.com
 
Hallo,

Mijn BMW K1200GT van 2007 slaat spontaan af. Het afslaan treedt volstrekt willekeurig op. De ene keer pas na 100 km en de andere keer al na 20 km. Ook bij afremmen voor een afslag of voor een rotonde. Ik heb het een keer gehad dat hij vlak voor een rotonde af sloeg en dan is starten op de compressie "best wel listig". Onlangs na ca 2 jaar niet gereden te hebben heeft de dealer alle sappen vervangen en hem waarschijnlijk aan de "kast" gehangen. Tevens is er toen een nieuwe BMW accu ingekomen, dus daar kan het ook niet aan liggen. Sindsdien heb ik dit probleem. Bij twee verschillende dealers geweest maar niemand heeft enig idee.
Omdat ik erg last had van de milieu-dip heb ik een aantal jaren geleden in Goes een Rapid Bike laten monteren. Op dit moment heb ik erg veel last van back-fire. Bijna altijd als ik het gas dichtdraai en dan maakt het niet uit of dat in een ruk gebeurt of heel rustig. Nu blijkt het CO2 gehalte veel te hoog te zijn, dus dat laat ik eerst maar eens opnieuw afstellen. Volgens een van de BMW monteurs zou dit misschien het afslaan ook oplossen. Maar als ik het verhaal van Dick Trom (BMW K1300GT forum) lees dan vrees ik het ergste ;(.

Hebben nog meer mensen dezelfde ervaringen?

Mvrgr Ed
 
Heb je ook naar de kabel van het contactslot laten kijken? Ik heb al tweemaal een breuk gehad die ook tot spontaan afslaan leidde. Is te herkennen aan volledig spanningloos, dus ook licht en dashboard gaan uit. Over een hobbeltje, door een lichte stuurbeweging, bij fel optrekken (hééél irritant kan ik je vertellen!) of remmen.

Dat backfire hoor ik ook langzamerhand steeds meer worden, vooral na terugschakelen met tussengas (dat gaat mij het soepelst af). Euro95 of Euro98 maakt volgens mij geen verschil. Heb net 100.000 km beurt achter de rug zonder noemenswaardige dingen...
 
Heb je ook naar de kabel van het contactslot laten kijken? Ik heb al tweemaal een breuk gehad die ook tot spontaan afslaan leidde. Is te herkennen aan volledig spanningloos, dus ook licht en dashboard gaan uit. Over een hobbeltje, door een lichte stuurbeweging, bij fel optrekken (hééél irritant kan ik je vertellen!) of remmen.

Dat backfire hoor ik ook langzamerhand steeds meer worden, vooral na terugschakelen met tussengas (dat gaat mij het soepelst af). Euro95 of Euro98 maakt volgens mij geen verschil. Heb net 100.000 km beurt achter de rug zonder noemenswaardige dingen...


Hoi, nee ik heb niet naar de kabel laten kijken. Maar ik kan hem gewoon weer starten op de compressie of met de startmotor, dus denk dat het daar niet aan kan liggen. Je ziet gewoon dat het toerental onder de 1000 zakt en niet wordt opgevangen.
Ik heb mij laten vertellen dat backfire komt omdat er een te rijk mengsel wordt ingespoten. Het CO2 gehalte is ook veel te hoog. Hopelijk is dat na maandag over.
Het stationair toerental is nog afgesteld. In de computer staan geen meldingen van een eventuele storing. De enige melding is de lambdasonde, maar dat klopt, sinds de Rapidbike is die niet mee aangesloten.
 
Ik heb jaren lang last gehad van plotseling uitvallen van de motor, totdat er een vrachtwagen bijna achterop knalde... dat was de limit.

De Jong Alphen heeft diverse malen mijn motorfiets onder handen genomen en bij de laatste actie de ontsteking met nieuwe software voorzien (van wat ik begrepen heb). De motor slaat niet meer af en de gashendel reageert veel beter en houd ook niet meer in.

Voor het eerst sinds jaren ben ik volledig tevreden over de motor

Bel anders even met de dealer in Alpen en noem mijn naam, zij kunnen de laatste wekzaamheden wel aan je doorgeven.

Suc6

Rob Huijser
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan