BMW K1200GT topic

Collegae,

Bij de jaarlijkse poetsbeurt, nodig na vier dagen pekel in de Eifel, kwam ik een soort lepra tegen op het achterste deel van mijn cardanhuis. De coating van het huis begint op te bubbelen bij het achterwiel.
Kent iemand dit probleem? Hoe voorkom ik dat het erger wordt? Kan ik dit netjes herstellen?

full

Questions, questions, questions....

Groet! Ed
 
... een soort lepra tegen op het achterste deel van mijn cardanhuis. De coating van het huis begint op te bubbelen bij het achterwiel.
...

Ik vrees voor je dat dit betekent dat het aluminium onder de lak aan het oxideren is.
Ik heb hetzelfde gehad bij de topkofferdrager, dat leek ook zo'n onderhuids voortwoekerend groeisel. Op een gegeven moment barstte de lak, zit er een soort "wit poeder" onder - en nee, daar heb ik geen plezier aan beleefd |(

Sterkte... ;(
 
Onlangs had iemand op het GS forum hetzelfde, maar dan op het motorblok. Daar kwam de volgende tip op:

Van Hamerite potje grondverf kopen voor non-ferro ondergrond. Goed schuren en de grondverf opbrengen. Hamerite heeft ook nog metallic grijs zijdeglans verfpotjes die je daarna kunt gebruiken. Dit is te koop bij de Gamma.

Het is ook mogelijk om een spuitbus van Motip te kopen met Engine Paint. Die is bestand tegen wat hogere temperaturen. Je kunt dan wat verf in de dop spuiten en dan met een penseel opbrengen. Dit is te koop bij Autoparts of andere auto onderdelen winkels zoal Brezan.

In alle gevallen eerst goed de corrosie er af schuren en ontvetten met wasbenzine. Niet met ammoniak want dan krijg je weer meteen nieuwe corrosie.
 
Dank ®win! Daar kan ik wat mee. Overigens heb ik op alle vroegere BMW's zo'n verschijnsel nooit meegemaakt, kwaliteit van vroeger is echt.... van vroeger :N
 
Goedenavond ik ben jeroen en rij opeen r1100rt
Maar gaat een proef rit maken op een k1200gt(en een vriend van me een 1300) met 75000km op de teler
Nou is mijn vraag of ik nog op biezonder dingen moet leten ook tis zijn welkom
Ook voor de 1300

Mvg Jeroen
 
gekkenhuis hier ja.

Nog gelukt met je aanschaf?
Wellicht wat laat, maar aandachtspunten:
-Stuurkogel swingarm voor.
-Speling achterbrug
-alle terugroep acties uitgevoerd? te controleren met laatste deel frame nr bij de BMW dealer.
-Nokkenasketting ratel.
-Roestende linkage lagers
-transparantie olie reservoir slang (wordt bros).
 
Heb mijn K1200GT van 2007 een paar weken geleden ingeruild voor z'n grotere broer.
In ruim 9 jaar bijna 50.000 km mee gereden en na wat koppeling reparaties in de eerste jaren, welke allemaal onder garantie zijn uitgevoerd, nooit problemen meer gehad met de K1200GT.

Groet Ton
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb hem gekocht en rijd super
Heb hem bij molenarmotors gekocht met 6 maanden garantie
Ik ga zeeker het freemnumer nr controle waar zit dat eigenlijk

En zz nog bedankt
 
Ksst. Ophoepelen oma.

:W ik heb gisteren een K1200 GT uit 2003 gekocht met 100945 km op de teller.
Waar ik natuurlijk erg blij om ben!
Nu vroeg ik me af wat de zwakke punten zijn en in hoeverre de KM stand voor evt. problemen kan gaan zorgen.

Ik had zelf iemand bij me die al 40 jaar BMW rijd, en die zei dat het geen enkel probleem moet geven, maar toch blijft het een beetje knagen.

Ik kan hem volgende week ophalen, en kan niet wachten !
 
Hallo mede-BMW rijders,

Rijdt momenteel op een RT uit 02 en zoek een andere motor met een hoge betrouwbaarheid.
Wilde terug naar een comfy 1200 4-cilinder en dan kom e snel uit op de GT.
Maar als ik zo de verhalen lees zijn ook hier toch serieuze klachten op te noemen:

NAKS
Koeling (vuilophoping)
Lage toerentallen gasresponse
Lamba-sonde
ECU-software
ABS?
Wiellagers bij elke bandewissel
....
...
..
.

Lijkt het nou zo of is BMW gewoon minder goed aan het worden (lees geregeld problemen met hun vlaggeschip K1600GT).

Kun je nu een 1200GT met een gerust hart kopen zonder leeg te lopen in je portemonnee?
 
Ik rij nu 4/5 weken een K1200 GT uit 2003.
Er stond +/-100.000 km op de teller en heb deze eigenlijk op de gok gekocht zonder de onderhoudshistorie. (Deze later wel opgevraagd)

Tot nu toe ben ik zeer tevreden, en rijd het prima.
Het enigste wat ik merk is dat de motor snel warm wordt, het controleren van de thermostaat en radiator heeft niks opgeleverd en bij de garage zien ze ook niks bijzonders.

Gasrespons is denk ik een kwestie van wennen en aanpassen, zelf ondervind ik er geen hinder aan. Maar is persoonlijke voorkeur.

Zou zeggen goed proefrijden en onderhoud history bekijken.
Als er elke 10000 km een beurt is uitgevoerd zou ik er zelf geen moeite mee hebben om er 1 te kopen. Maar dat is met alle motoren.
 
Zolang de ventilator aan, en dan uiteindelijk ook weer uit gaat, is er weinig reden tot paniek. Blijft de ventilator oneindig draaien zit er lucht in het systeem!
 
Ja dat werd mij ook gezegt. Ventilator gaat wel weer uit.
Vond het wel raar dat het ook was met 5 graden buiten.
 
Ik heb ruim 9 jaar een K1200GT gereden welke ik van de zomer heb ingeruild.
In het begin wat problemen met de koppeling gehad maar die zijn tot volle tevredenheid door BMW onder garantie opgelost.
Voor de rest tijdens de ruim 50k kilometer die ik van nieuw tot inruil er mee gereden heb geen problemen meer gehad.
Prima motor.

Groet,
Ton
 
...
Het enigste wat ik merk is dat de motor snel warm wordt, het controleren van de thermostaat en radiator heeft niks opgeleverd en bij de garage zien ze ook niks bijzonders.
...
De radiator kan door vervuiling -vooral pekel- aan de onderzijde gaan oxideren, waardoor de doorstroming daar niet goed is. En aan de onderzijde zit ook de ventilator, die dan ook niet veel helpt koelen. En daar in de buurt zit ook nog eens de temperatuursensor...
Laat de doorstroming van de radiator tijdig controleren, want als de motor echt (te) heet loopt heb je serieus grote kans op hardnekkige ongemakken.
Naar mijn ervaring: 't blijft 't allemaal wel doen, maar de "Laufkultur" wordt nog nukkiger dan 't al was.

Maar: 't blijft een fantastisch sturende en comfortabele fiets op hogere snelheid.
 
Ik rij nu 4/5 weken een K1200 GT uit 2003.
Er stond +/-100.000 km op de teller en heb deze eigenlijk op de gok gekocht zonder de onderhoudshistorie. (Deze later wel opgevraagd)

Tot nu toe ben ik zeer tevreden, en rijd het prima.

Het 2003 model is het vorige model, een heel andere motor.

Ik heb ruim 9 jaar een K1200GT gereden welke ik van de zomer heb ingeruild.
In het begin wat problemen met de koppeling gehad maar die zijn tot volle tevredenheid door BMW onder garantie opgelost.

Ikzelf heb een van de laatste, een 2008. Staat nu op 90000 km, behalve koppeling bij 28000 km geen problemen gehad. Wel opletten dat alle updates zijn gedaan. En de radiateur kun je natuurlijk zelf goed schoonhouden, als dit structureel wordt overgeslagen (want uit het zicht), ja dan loopt íe op een gegeven moment dicht.....
Overigens ben ik destijds niet goed geholpen door BMW met die koppeling, alleen de onderdelen zijn betaald. Een koppeling is namelijk een slijtage onderdeel zeiden ze. Vond ik wel lef hebben, bij 28K km en een hele rij probleemhebbers :( Kijk maar eens op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Een K1200 is een prima fiets, ook voor hoge kilometerstanden als hij alle updates netjes heeft gehad en de koppeling is vervangen. In de meeste gevallen zal dat ook het geval zijn, want die (toen) dure fietsen zijn allemaal keurig dealer onderhouden de eerste jaren zeker.

Succes met je beslissing!
 
Terug
Bovenaan Onderaan