BMW K1200GT topic

Brnzv

MF'er
1 sep 2005
132
0
Den Bosch
Zit ik er nu zo naast te kijken of is er inderdaad in dit forum over Toermotoren geen stukkie over de nieuwe BMW K1200GT :?

Ik heb zelf zo'n monster aangeschaft en hoop daar binnen enkele dagen op te kunnen rijden. Momenteel worden bij de dealer de intetcom enzo ingebouwd en is het wachten op het kenteken.

Zijn er al ervaringen van bezitters van deze superfiets ??

:] of moet ik gewoon wachten tot ik zelf de eerste paar honderd kilometer er op heb zitten 8-) en dan mijn ervaringen met jullie delen :Y

k1200gt-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hij is een beetje duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur ! Wel mooi, dat wel. Heb 'em afgelopen zaterdag zien wegrijden bij een dealer. Compacter dan je zou denken en fraai in het zwart.
Die lichtgrijze is wat minder;
www.kenrockwell.com/bmw/images/k1200gt.jpg
Beetje een rijdend chemisch toilet op het eerste gezicht. :]
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je nieuwe brommer *O* Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe hij rijdt dus zal hem deze zomer eens een dagje uitproberen/huren. Ik ben benieuwd hoe die stuurt :] in vergelijking met de 1200RT....
 
Volgens mij zijn er nog niet echt veel afgeleverd, vandaar de beperkte reacties. Ga binnenkort eens proefrijden bij breeman. Ben erg benieuwd. Zo'n blok in combinatie met de stuurkwaliteiten van een RT moet iets moois opleveren. Alleen jammer dat er geen radio standaard in te zetten is.
Ben benieuwd naar je eerste 'kilometerervaring'

JS 8-)
 
Ha :Y


Vandaag geleverd en de eerste paar kilometer staan er op, morgen gelijk maar een vrije dag om de hele dag te toeren.
Hier wat plaatjes

voor.jpg

links.JPG

rechts.JPG

cockpit.JPG
 
Had een testrit gemaakt:
1) Geen irritante schokjes zoals bij S. (motormanagement)

2) Geen bijzondere trilling te bespeuren, op lange duur enkel *enigzins* na-trillende handjes maar kan me niet goed meer herrineren (ofwel negeer).

3) Ik vind hem voor 150pk toch een stuk slapper dan de S (~160pk), viel me echt op.
Is natuurlijk een andere doelgroep maar de verschillen lijken niet evenredig (imo).
Het is natuurlijk dezelfde motor maar dermate ingesteld dat de tourder nergens over kan vallen.
Guaranteed :)

4) Jammer, het scherm kan niet voldoende hoog komen om 100% de wind tegen te houden voor sommige gevallen.

Ik denk dat deze motor voor de tourder een perfecte motor is, naast de boxer versie.
 
OK ... bedankt voor de feedback.

1. ik heb geen vergelijk, de K1200S alleen een keer een paar rondjes op een circuit gereden maar ik geloof je meteen.

2. genoteerd (en genegeerd ;) )

3. Weet ik nog niet omdat ik ivm inrijden nog niet echt open mag trekken. :N Wat me wel al opviel is dat het koppel voor toeren wel ideaal is. Bij 50km/u in z'n 6 is bijna stationair maar toch bij gas open komt hij soepel op snelheid.

4. Ik heb gekozen voor een hoge ruit, tot nu toe lijkt dat prima te bevallen. Ligt natuurlijk ook aan het postuur van de berijder. :]
 
Gefeliciteerd brnzv!

Neem er de tijd voor om dat beest goed in te rijden volgens de voorschriften van BMW. Het zou zonde zijn als dat niet goed doet en in het vervolg constant last van blijft houden.

Keep the shiny part up!
 
Vm had ik ook een h. ruit.
Vond het nog steeds niet afdoende.
Zou beide extremen willen zoals laag dus veel wind, hoog helemaal geen wind.

Succes :)
 
Vm had ik ook een h. ruit.
Vond het nog steeds niet afdoende.
Zou beide extremen willen zoals laag dus veel wind, hoog helemaal geen wind.

Succes :)

Ja als het lekker weer is (maar ook in de file) dan de ruit helemaal omlaag, das nu geen probleem. Maar inderdaad een hoogte zoals bijvoorbeeld op de K1100LT waar je bij 180 een sigaretje achter kan roken dat bestaat bij BMW niet meer.
 
Wat mij bijzonder opviel trouwens, was de achterrem.
Die is echt 100% beter.
het is net een auto, je gaat veel meer de ar gebruiken.
Hij slipt ook trouwens om daarna pas in de abs te springen.

:)
 
Ha :Y


Vandaag geleverd en de eerste paar kilometer staan er op, morgen gelijk maar een vrije dag om de hele dag te toeren.
Hier wat plaatjes

http://members.home.nl/waasdijk/diversen/voor.jpg ((Afbeelding))
http://members.home.nl/waasdijk/diversen/links.JPG ((Afbeelding))
http://members.home.nl/waasdijk/diversen/rechts.JPG ((Afbeelding))
http://members.home.nl/waasdijk/diversen/cockpit.JPG ((Afbeelding))

Puike fiets! Ook de goede kleur.

En hoe reed ie vandaag? Lekker veel kilometers gemaakt??

Henry
 
Puike fiets! Ook de goede kleur.

En hoe reed ie vandaag? Lekker veel kilometers gemaakt??

Henry

Zo'n 300 kilometer dijken gereden langs Waal en Maas vandaag. :]
Alles kunnen testen van langzaam door kleine dorpjes via optrekken en afremmen in grotere dorpen met stoplichten enzo tot aan lekker relaxed over bochtige dijkjes toeren 8-) (en zelfs hier en daar een stukkie met illegale snelheid raggen over de dijk O-) ) Ook nog een paar snelwegkilometertjes gemaakt ... een stuk of 20 slechts maar toch.

Ben steeds rond de 5000 toeren max gebleven met af en toe doortrekken naar 7000 en dan weer snel terugvallen. WOW wat een power en souplesse :9~

solo.jpg


1 nadeel ... ik kan nu gaan sparen voor een botoxkuur want ik ga echt lachrimpels krijgen :+ door die brede smile op m'n bakkes de hele dag als ik op die fiets zit. :Y

Bij thuiskomst nog wel een uurtje aan het poetsen geweest om alle vliegen en zooi er weer af te krijgen :X Maar ja dat hoort er ook bij wat mij betreft.

Zeker geen spijt van het uitgeven van de bak met geld ... ga ik ook niet krijgen .. alleen die mooie donkere brom al ... :9~
 
Laatst bewerkt:
>Bij thuiskomst nog wel een uurtje aan het poetsen geweest
Oh ja, heb ik ook (al) 1x gedaan :)

Tja, je bent niet de eerste die daar wat smalend op reageert ... maar voor mij is dat deel van de hobby ... het moet glimmen. En als je dat bijhoud dan is het ook lang niet zoveel werk. :)

Maar ieder zijn meug :}
 
Van harte gefeliciteerd met deze mooie fiets! Moet ook maar eens een proefrit bij de dealer organiseren.

Maar inderdaad een hoogte zoals bijvoorbeeld op de K1100LT waar je bij 180 een sigaretje achter kan roken dat bestaat bij BMW niet meer.
't Is dat ik al jaren niet meer rook, maar volgens mij kun je (als je dat al zou willen) op mijn LT'tje rijdend wel een saffie roken, ook met snelheden tot ver boven de 100 km/u....
 
Heb je die met Xenon koplamp? Of is dat standaard en zo ja hoe bevalt dat?

Ja, ik heb die Xenon koplamp, nee dat is niet standaard.

Qua "gadgetgehalte" bevalt dat prima ;) , qua passieve veiligheid ... zal wel :? , qua lichtopbrengst ... nog niet in het donker gereden maar zou veel verschil moeten maken :Y .
 
Terug
Bovenaan Onderaan