Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik las in de promotor dat hij behoorlijk last had van een aan-uit effect onder de 3000 toeren. Ze vonden dat echt irritant. Heb je daar al iets van gevoeld?
Hoor vanavond de details wel
Het - inmiddels - vorige model K1200GT was een in mijn ogen slappe variant op de K1200RS met het doel om de verstokte K1100LT rijders te vangen die niet naar een boxer willen overstappen.Om daar nog wat aan toe te voegen: wat was er mis met het blok van de 'oude' GT? Te weinig (131 pk!) vermogen? Ik snap niet helemaal waarom BMW persé mee moet met de Japanse modellenpolitiek en met een volledig gewijzigde GT is gekomen. Of werden er van het vorige model te weinig verkocht? Toen ik er nog één had kwam ik er praktisch nooit één tegen, wel af en toe een RS.
Maar,..... graag zou ik wel even een knuppeltje in het hok willen gooien door het stellen van de vraag; hoe het komt dat de BMW in de testen die je in de bladen leest, wanneer deze wordt vergeleken met bijv een FJR1300, hij op bepaalde punten minder scoort.
>Zadel
>remmen (doseerbaarheid)
>injectie/gas reactie lage toeren/snelheden
(de algehele kritiek van de pers)
Wat is de ervaring van de eigenaar van de K1200GT en herkent hij bepaalde zaken. ? natuurlijk ook de vele pluspunten van de motor, maar die worden al verteld. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar wat een niet motor journalist van z'n 1200 vind
hoi,Dat de K1200GT wordt vergeleken met de FJR1300 vind ik niet zo vreemd, dat zijn tenslotte motoren in de zelfde kategorie. Je doelt hiermee waarschijnlijk op de test in Promotor, die heb ik ook gelezen.
Over de commentaren wil ik wel wat kwijt.
=> injectie/gas reactie lage toeren/snelheid ..... zie mijn bericht eerder in dit draadje.
=> remmen / doseerbaarheid == heb ik geen enkel probleem mee, is in het begin wel ff wennen als je van een niet bekrachtigd systeem komt, maar is zoals gewoonlijk een kwestie van harder of zachter knijpen . Als je in een reflex maximaal in de remmen gaat dan sta je inderdaad wel erg snel stil ... maar dat is toch de bedoeling ?
=> zadel == ellek voordeel hep zu naadeel het is vooral vooraan aan de smalle kant, dat houdt wel in dat je kwa gevoel en één zijn met de motor op bochtige en "sportieve" ritjes uitstekende controle hebt en echt de motor als deel van jezelf voelt (of andersom) .. echter op langere ritten gewoon rechtdoor op de snelweg dan gaat dat wel eens een krampje geven. Ik rijd regelmatig hele dagen achter elkaar (toerritten e.d.) en dan krijg je aan het eind van zo'n dag wel een houten kont, maar dat had ik ook al op de R1100RT of K1100LT die toch beiden riant brede zadels hebben. Dan scheelt het natuurlijk ook dat ik niet zo'n grote kont heb, maar (voor het damespubliek ) sportief gespierde billen.
Alles zusammen denk ik dat op elke motorfiets wel wat is aan te merken. En of de testers wel de moeite (kunnen) nemen om bepaalde karakteristieken van verschillende motoren te leren hanteren vraag ik me af. Doet ook niet zo terzake.
Ik ben in ieder geval ontzettend blij met mijn K1200GT en neem daarmee eventuele "karakteristieken" op de koop toe. Hoewel ik zoals gezegd geen enkel negatiev gevoel heb over de genoemde aspecten .... maarja ... liefde maakt blind hè ?!
En idd rond de 30/40 km/uur een aan-uit-effect, wat onprettig is, maar met een software update op te lossen zou zijn
Maar, zithouding voor mij iets te ver voorover (stuur in hoogste stand/buddy laagste stand) en geen radio! Ik blijf voorlopig doortokkelen op m'n RT, is toch net iets meer ReiseTourer.
JS
Rijd 1 jaar R1200RT. Kon niet wennen aan het lichte sturen en windgevoeligheid.Heb dus de 2007 versie besteld met deze extra's en ga ervan uit dat dan de injectieproblemen beneden 3000 tpm ook opgelost zijn.
Traction control? Waar heb je dat nou voor nodig? Er is toch niets leukers dan bij fors optrekken strepen te trekkenDe GT is beneden 3000 NOK maar verder stabiel als een huis en zeer comfortabel.
Heb gepraat met BMW en vernam dat er voor 2007, naast Tyre Pressure Control ook Traction Control komt. Heb dus de 2007 versie besteld met deze extra's en ga ervan uit dat dan de injectieproblemen beneden 3000 tpm ook opgelost zijn.
Jerommeke
Heb nu de unieke kans gekregen voor een lange proefrit, zij het zonder de hoge ruit. BMW NL wil mijn LT ivm een hardnekkig probleempje met de audio zelf onderzoeken. In de tussentijd hebben ze een GT met ESA en xenon ter beschikking gesteldDie van mij bezit wel alle opties incl. hoge ruit en ik kan je verzekeren dat de kans behoorlijk groot is dat je verkocht bent na een langere proefrit. ik ben nu door de eerste inrij perikelen heen en mag gaan "strepen trekken" (idd, traction control wat een onzin, tenzij je natuurlijk op het ijs rijdt maarja dat doe ik nooit).
Strepen trekken zal wel meevallen maar lekker doorjuinen af en toe voelt toch wel tof hoor. dat is voor mij toch wel een grote funfactor van het rijden.
ga de minister van financien dus maar alvast voorbereiden
Heb nu de unieke kans gekregen voor een lange proefrit, zij het zonder de hoge ruit. BMW NL wil mijn LT ivm een hardnekkig probleempje met de audio zelf onderzoeken. In de tussentijd hebben ze een GT met ESA en xenon ter beschikking gesteld
Ook van anderen heb ik me laten influisteren dat er geen weg terug meer is
"Resistance is futile" (doe ik dan ook voorlopig ff geen moeite voor ook )
Haha, ik heb er ondertussen zo'n 6000 km op staan en word alleen maar enthousiaster. Wat een ding joh, en een wegligging ...
Dus doe maar geen moeite ... idd "Resistance is futile"