BMW K1200GT topic

Proficiat *O*

Was wel te verwachten :9 wat heb jij een goeie smaak zeg _O-

Daar ga jij dus geen spijt van krijgen, ik ga de volgende week lekker toeren in de Harz en ik kan je wel vertellen dat ik nog steeds met een supergrote smile op mijn bakkes rondrij zelfs als ik gewoon rechtoe rechtaan over de snelweg naar de zaak rij ofzo.
Gelukkig gebruik ik um vaker om te toeren en dan is de smile dus nog groter.

Wereldfiets !!!
Veel plezier er mee joh !!, ... maar dat gaat wel lukken.
 
Thx. 't Is de Kristall Graue geworden, met alle opties (ook RDC), grote topkoffer in kleur en nieuw ABS met ASC. Alleen was dat laatste nog niet beschikbaar; dat wordt later ingebouwd.
 
Gefeliciteerd met je bike !

Ik krijg de mijne eind januari incl alles (ook ASC)
Begin er wel echt zin in te krijgen. Op de Duitse K1200gt site lees je ook veel berichten, o.a. over de verbetering aan de injectie die nu is aangebracht en voor bestaande fietsen wordt geladen. Schijnt erg goed te werken.

Site: http://www.k1200gt.de

Verder heeft Ceebaily al alternatieve ruiten voor de gt
Site http://www.ceebaileys.com/cycle

Groet
jero
 
heren, ik ben nieuw op de site maar ik wens jullie allemaal veel veilige kilometers op jullie k12gt. zo te zien allemaal nog het winterseizoen door met de nieuwe. Mijn motor wordt de 29e sept. geleverd. een donkergrijze met de opties en een hoger ruit.
Van de rdc/tpc wist ik van mijn dealer, dat deze inderdaad later, als ie echt uitkomt, kan worden ingebouwd. De computer is er al op ingericht.
Echter van het ASC is mij vertelt, dat dit niet later kon worden aangesloten/ingebouwd. Van jullie opmerkingen maak ik op, dat dit wel kan. Hoe zit het nu.
Overigens blij dat er weer activiteit in deze topic zit.
 
Ik wilde mijn GT in het voorjaar geleverd hebben omdat ik het ASC erop wilde. Daartoe wilde de dealer vast de order invoeren, maar de optie ASC was nog niet beschikbaar in het ordersysteem. Daartoe BMW NL gebeld. Die adviseerde de motor te bestellen en de optie als 'tekstveld' toe te voegen. Deze mocht, bij wijze van uitzondering nu besteld en achteraf ingebouwd worden tegen prijs als ingebouwd af fabriek. Het ASC is 99% software en 1% hardware (een aan/uitknopje). De software maakt gebruik van de bestaande hardware (abs sensoren) om wielspin te detecteren en grijpt in op het motormanagement.

Ik heb naast alle opties, waaronder ABS-i / ASC en RDC (ook wel TPC genoemd) en ...



... de dubbele claxon van de R1200RT erop besteld. Bij mijn eerdere ervaringen met de GT vond ik het tutertje zielig klinken. Daar kan ik niet mee overweg.
 
hmmm, ben benieuwd of dit idd later is in te bouwen. Ik hoorde van de dealer dat voor inbouw van TPC nog maar de vraag is hoe dat aan te sluiten op de CANbus omdat blijkbaar het alarm de laatste schakel is en deze geen doorlus mogelijkheid heeft. Op mijn opmerking om dan gewoon voor het alarm te zetten wist hij niet zeker of dat wel kon.

Dubbele claxon ? ik toeter bijna nooit, dus dat heb ik nog niet gemist ;)

Ik ben ook eens gaan neuzen op het duitse GT forum, best interessant wat daar allemaal gemeld wordt.

Weet iemand in NL een K1200GT forum wat ook nog bezoekers heeft en interessante info geeft ?

Heb overigen nu zo'n 9000 km er op zitten en was na zo'n 7500 km al aan een nieuwe achterband toe. Toch maar wat minder enthousiast het gas erop in het vervolg haha :)
 
Dubbele claxon ? ik toeter bijna nooit, dus dat heb ik nog niet gemist ;)

In het rustige Brabant heb je dat idd niet nodig. Hier in het overvolle westen, waar in elk koekblik een potentiële moordenaar zit, is dat different cook. B|

Ik heb alleen 3 US forums en één D forum gericht op de nieuwe K gevonden:
http://www.bmwk1200s.com/forum/
http://www.k-bikes.com/forums/index.php?
http://www.i-bmw.com/index.php

http://www.michaelbense.de/k1200s/forum/index.php

Maar wat niet is kan nog komen ....
 
Ik heb alleen 3 US forums en één D forum gericht op de nieuwe K gevonden:
....

Bedankt ! _O-

Ik heb eens rondgeneust op deze fora en kom wel tot de conclusie dat ik snel om een software update ga. Versie 7 schijnt toch wel de nodige verbetering te geven in de "injectieperikelen" van eerdere versies.

Moet wel zeggen dat ik wel ondertussen gewend ben aan het wat nerveus oppakken vanuit lage toeren. In langzame (maar platte) bochten denk ik toch wel voordeel te gaan halen. Daar was het toch altijd een beetje oppassen dat het gas er niet ineens te enthousiast opkwam want dan wil het achterwiel nog wel een een powerslide-je maken. 8-)
 
Foto van het 2007 model GT laat zien dat de klokkenpartij gewijzigd is. Er is nu een ruitje over de het hele dashboard. Meer a-la R1200RT. De tellerpartij zou ook in rubber zijn opgehangen voor schokdempende werking.
full



[edit] Blijkt dus ongewijzigd te zijn. Kreeg vandaag te horen dat het dashboard hier nog niet compleet geassembleerd is :o

Gelukkig maar. Het zou de leesbaarheid (spiegeling) niet ten goede gekomen zijn.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Een andere verandering voor het 2007 model schijnen de remmen te zijn. Niet meer de servo-bekrachtiging zoals bij de 2006.

Heb al begrepen dat dit niet voor iedereen een verbetering is. Het nadeel van de servo versie is dat je die hoort zoemen zodra de rem aangegrepen word met het contact erop. Het voordeel is dat het toch wel ontzettend goed remt en dat je bij de servo-loze versie toch zelf harder moet knijpen.

En zo blijft BMW kleine dingetjes veranderen. Voor mij is het nog steeds de ultieme sport-toerfiets. :]
 
Ik krijg inderdaad ook de nieuwe remmen, een bewuste keuze van mij. De remkrachtopbouw is, naar zeggen, veel meer lineair en beter te doseren. Ik heb nu twee jaar met de bekrachtigde remmen gereden, en heb ook de minder kanten ervan leren kennen. Rem je nl. als je over een hobbel heen rijdt, waarbij het achterwiel kortstondig van de grond komt en daarmee direct stilstaat, dan ben je meteen de bekrachtiging kwijt (beveiliging tegen het over de kop slaan bij de lichtere motorfietsen). Dit kan je toch een behoorlijke hartslag en verhoogd adrenalinepeil opleveren.
 
Hallo,

Ben nieuw op dit forum maar wil jullie graag het volgende laten weten.

Half augustus hebben we (ik en een vriend van me beide rijdend op een R1150RT) van de Limburgse BMW-dealer een hele dag de beschikking gekregen over een R1200RT en een K1200GT om hier een uitgebreide proefrit mee te maken.
Mijn vriend was van plan om een nieuwe R1200RT te gaan kopen en ik twijfelde nog of ik wel een nieuwe motor zou gaan kopen.

We hebben een hele dag met deze beide motoren door de Duitse Eifel gestuurd en uiteraard vaak van motor gewisseld. Ik moet zeggen dat dit de ideale manier is om een motor te testen en/of te vergelijken.

Na deze dag stond het voor mij vast dat mijn volgende motor een K1200GT zou worden. Wat een geweldige motorfiets is dat!!!!!

Na met m'n vrouw overlegt te hebben over de kleur en nog eens even schuin naar de bankrekening te hebben gekeken hebben we besloten om de RT in te ruilen voor een Kristall-grau K1200GT exemplaar.
Als alles goed gaat wordt hij week 43 geleverd maar ik ga er pas in 2007 op rijden.

Mijn vriend welke een echt 2 cilinder rijder is (was) (R1150RT en MottoGuzzi SP3 met zijspan) is ook gezwicht voor de souplesse en de stabiele stuureigenschappen van de K1200GT en heeft een zwarte besteld.

Trouwens, is er al iemand die een mooie bevestiging voor een GPS, maar dan wel boven de tellers voor de K1200GT heeft gemaakt of gevonden?

Groeten
Ton
 
Gefeliciteerd met je aankoop! Mooie kleur trouwens ;)

Komt je maat ook op M-F? Hummie ook gefeli. Is al een aardig clubje bij elkaar. Als het eind oktober nog mooi weer is, kunnen we misschien eens bij elkaar komen. Wat is er imposanter dan een groep van dergelijke toermachines bij elkaar? Is overigens wel wat voor nodig om een rit met 24 K1200LT's te evenaren
 
Trouwens, is er al iemand die een mooie bevestiging voor een GPS, maar dan wel boven de tellers voor de K1200GT heeft gemaakt of gevonden?

Nee niet boven de tellers, maar op de "standaard" manier die mij overigens zeer geoed bevalt.

2610-GTfix.JPG

2610-GTfix-2.JPG



:} Complimenten voor jullie goede smaak trouwens :} ;)
 
Waarschijnlijk zul je m'n maat niet op dit forum aantreffen.
Hij vindt het al erg genoeg dat bij zijn werk regelmatig met computers bezig moet zijn. "Die dingen doen nooit wat je wilt" zegt hij.
Maar waarschijnlijk kun je zijn en mijn ervaringen hier via mij wel lezen.

Onze K1200GT's worden ook 2007 modellen, dus zonder de electrische rempomp. Dit vindt ik zeker geen nadeel omdat je dan toch wat meer gevoel in het remhandel en het rempedaal hebt.
De achterrem van de R1150RT heb ik altijd een onding gevonden door die rembekrachtiging, zeker als het gaat om de laatste meters rustig afremmen.
Bij de K1200GT bedient het rempedaal gelukkig alleen de achterrem zodat je in langzame scherpe bochten een beetje kunt bijremmen zonder gelijk vol in de ankers te gaan zoals bij de R1150RT.

Wat de GPS steun betreft zag ik op de site van Waypoint Notter de steun die zij gemaakt hebben voor de nieuwe R1200RT. Zoiets moet toch ook mogelijk zijn bij de K1200GT maar dan wel wat stabieler. Want over de stabiliteit wordt nogal geklaagd op het Waypoint forum.
Als ik een steun klaar hen laat ik het hier wel weten.

Groeten
Ton
 
Hoog tijd om mijzelf even voor te stellen op dit forum met 1 interessant topic.
Na 3 Triumphs, een FJR (afgelopen 3 jaar) nu een blauwe K12GT sinds juni.
Alles d'r op en d'r an, Garmin 2820, topkoffer in kleur.

Geweldige fiets.
Maar toch gelijk even zeuren:
- Wegrijden gaat als een beginneling. Je verwacht van zo'n motor toch wel een soort 'souvereiniteit' tov. andere verkeersdeelnemers. Maar de eerste paar km/uur wil de motor alle kanten op en rijd je zwalkend rustig weg :( Natuurlijk met meer gas vlotter wegtrekken is een oplossing maar dat moet niet nodig zijn.
- Ook kun je de motor niet laten rollen door alleen de koppeling op te laten komen. De FJR (NIET de 2006, heeft zelfde probleem) was gelijk oersterk vanaf stationair. Milieu eisen ellende?
- Hoge std. ruit geeft onvoldoende bescherming op de bovenarmen. Ceebaileys heb ik geen vertrouwen in, dat zijn plastic leveranciers. Zeg maar hoe groot je schuurdeur moet zijn en ze maken het wel......
Dan heb ik veel meer vertrouwen in California Scientific, hebben een echt goed concept, waar ook de Marechaussee nu met de FJR mee rijd. Dat is wel erg goed, maar hadden 2 mnd geleden nog geen vervangingsruit voor de K1200GT ontwikkeld. Toen hadden ze graag een testmotor voor een week of zo, maar ja niet naast de deur...... http://motorcycleinfo.calsci.com/Products.html

Verder een nadeel dat de motor je nog (!) meer uitdaagd dan de FJR om er lekker aan te sleuren.........

Zo, gelijk weer uitgezeurd. Over de injectie schrijft iedereen al en daar is BMW mee bezig dus dat doe ik maar niet.
Moet nog een keertje op een aangepaste motor met nwe software rijden, maar dat komt er steeds niet van.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groet, Jan

 
Laatst bewerkt:
Jan Caro, ik heb vandaag/gisteren mijn nieuwe k12gt darkgrey mogen ontvangen. De software is up to date en ik kan laten weten, dat het aan/uit probleem door mij niet is ondervonden. (bleek ook al uit het duitse forum).
Alleen even wennen aan het aangrijpmoment van de koppeling maar dat zal snel genoeg zijn.
Tot nu toe ben ik alleen maar love(end) over de moto. ook het wegrijden gaat soepel.
Wellicht toch verstandig om de software te updaten.
het weekend even de babbelbox inbouwen en dan is ie af.

Lijkt me een goed idee om met een aantal k12gt een tochtje te maken. Ik houd mij aanbevolen. liefst niet het eerste weekend oktober.
 
Terug
Bovenaan Onderaan