BMW K1200R / K1200S en K1200Rsport Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
** Audi S8 bericht verwijderd ; Teus heeft inmiddels gereageerd, dus het zware off-topic item kan weer weg **
 
Laatst bewerkt:
zo zo, wat weer een activiteit op dit topic sinds de overname door mijnheer GLK. Top!

Gelijk het verzoek maar even om mijn gegevens bij te werken op pagina 1, er mag bij; volledig titanium powercup uitlaat, rapidbike 1 en dubbele BMC filters.

Onderhand kan er wel een aparte powercup meeting gehouden worden...
 
Ik rij alleen woon-werk, 100 km per dag, wat resulteert in zo'n 26000km per jaar. Mijn eerste heb ik nieuw gekocht begin 2005 waar ik zo'n 1 3/4 jaar op heb gereden. Januari 2007 reed ik blij weg op een nieuw zwart exemplaar, welke ik kortgeleden dus weer heb ingeruild op een nieuwe, nu cosmicblue.
De overgang van het 2005 naar het 2007 model is het grootst (2006 model heb ik echter nooit op gereden) en dan met name het rijden bij laag toerental (file!) is nu een stuk beter. Moest ik bij het 2005 model leren leven met een schokkerig rijgedrag in de file (50km, 2e versn), nu rij ik 40km in z'n 3, zonder horten of stoten. De versnellingsbak is wederom (ook 2007 model was iets beter dan die van 2005) iets verbeterd met het 2008 model. Qua rijkwaliteiten zijn er geen verschillen te noteren.
Ik heb een paar storingen meegemaakt, vooral met de eerste. Uitval ABS en zo. Met het 2007 exemplaar heb ik 1 storing gehad, waardoor de motor niet meer wilde starten (iets met contactslot startbeveiliging), maar verder bijna 30000 storingsvrije kilometers gereden. Twee redenen waarom ik ze relatief snel inruil is het aantal kilometers wat ik er mee rij, en het feit dat ik graag veel geld uitgeef. :N

groeten hantheman

Helemaal mee eens. Ik ben van het 2005 naar het 2008 model gegaan maar eigenlijk zijn alle storende elementen verdwenen. Schakelen gaat soepel en ook het lage toeren gedrag is nu prima. Ik rij wat minder dan Hantheman, ong. 15.000 km per jaar, ook voornamelijk woon-werk, en een keer per jaar een lange tocht van een week. De 2008 K1200S grenst wat mij betreft aan perfectie.
 
Laatst bewerkt:
Zo heren van het goede leven! (ik moet mij bijna weer even voorstellen ...... :+)
Weer back in town en even een teken van leven.
Na een lange tijd gisteren weer eens twee uurtjes gereden }) I Love My K1200-S
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en ik zal de komende dagen mijn "achterstand" gaan lezen ..... TOPIC 4 *O*
 
zo zo, wat weer een activiteit op dit topic sinds de overname door mijnheer GLK. Top!

Gelijk het verzoek maar even om mijn gegevens bij te werken op pagina 1, er mag bij; volledig titanium powercup uitlaat, rapidbike 1 en dubbele BMC filters.

Onderhand kan er wel een aparte powercup meeting gehouden worden...

Zijn die bochten dan nog anders dan de orginele bochten? (Foto ?)
En heb je hem al op de bank gehad?
1e pagina aangepast , de rijtjes worden langer :Y

Gelukkig weer wat activiteiten, oude en nieuwe namen. Helemaal goed.
Tja, er is niet al te veel BMW K nieuws meer, vandaar het af en toe hoge "koffie dealer" gehalte. Maar dat maakt het ook wel weer gezellig. Daarbij heb ik het al vaker geschreven....door o.a. dit topic heb ik toch de afgelopen 2 jaar interessante en enorm aardige collega BMW rijders ontmoet :) (oke Teus ........ook een Duc man)
En wie het niet wil lezen........slaat het gewoon over.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens. Ik ben van het 2005 naar het 2008 model gegaan maar eigenlijk zijn alle storende elementen verdwenen. Schakelen gaat soepel en ook het lage toeren gedrag is nu prima. Ik rij wat minder dan Hantheman, ong. 15.000 km per jaar, ook voornamelijk woon-werk, en een keer per jaar een lange tocht van een week. De 2008 K1200S grenst wat mij betreft aan perfectie.

Eigenlijk toch wel vreemd he............
Een gerenomeerde en alom gerespecteerde motor bouwer (zowel auto motoren als andere motoren)als BMW heeft toch meerdere jaren nodig om een product goed te krijgen.
Zou de commerciele druk zo groot zijn ?

Er is toch al jarenlang ervaring, zelfs t/m F1 aan toe. Of zou een motorfiets blok toch net effe anders zijn.

Maar......goed te horen dat jullie zo tevreden zijn. Bij de meeste koste het een Rapid Bike, voordat het zover was.
 
macroenie is ook weer van de partij:
1) zo zo, wat weer een activiteit op dit topic sinds de overname door mijnheer GLK. Top!

2) Gelijk het verzoek maar even om mijn gegevens bij te werken op pagina 1, er mag bij; volledig titanium powercup uitlaat, rapidbike 1 en dubbele BMC filters.

3) Onderhand kan er wel een aparte powercup meeting gehouden worden...
1) GLK = TOP. Maar even voor de duidelijkheid; Zo ook ons Texan, onze vorige topicstarter. 8-)

2) We gaan lekker zo, met de lijst van nieuwkomers. :Y

3) Daar moeten we dan maar eens wat over afspreken macroenie. 8-)



The Chief is terug van zijn wereldtoernee:
1) Zo heren van het goede leven! (ik moet mij bijna weer even voorstellen ...... :+)

2) Weer back in town en even een teken van leven.

3) Na een lange tijd gisteren weer eens twee uurtjes gereden }) I Love My K1200-S

4) Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en ik zal de komende dagen mijn "achterstand" gaan lezen ..... TOPIC 4 *O*
1) Niet nodig Chief. ;) Met uw verpletterende debuutfilm heeft u (in ieder geval bij mij) eeuwige roem vergaard. Jammer alleen toch weer, dat het celluloid reeds in de archieven is verdwenen. '(

2) Een teken van leven is altijd goed. :W

3) Twee uurtjes maar? Is dat niet wat weinig Chief? :+

4) Veel leesplezier. P.s.: Welk motorpak heb je nu uiteindelijk aangeschaft Chief? O-)
 
...was niet voor 'die ouwe' zelf...
...autohandel is lucratief ; dus Senior ziet kansen... :)
 
Texan, Ga je de eerstvolgende zaterdag gewoon mee? :)
Bij deze de belofte gedaan dat het niet alleen bij koffiedrinken blijft,
maar ook tijd wordt vrijgemaakt voor een gezellig stukje
:] .Dat hebben we dan net even gemist. O-)
Als ik kan, ga ik zeker een keer mee. Altijd leuk om met de K-broeders en boxer-vrienden ff bij te kletsen en een stukje te sturen :). En met de speciale Hartenjager is het dubbelfeest *O* .

Of het de eerstvolgende zaterdag wordt :? Da's afhankelijk wanneer dat is ;) .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net mijn Akra er afgeschroefd en de vliegtuigbom terug gezet. Omdat ik binnenkort een weekje Franse Alpen ga doen, leek mij de originele uitlaat wat "rustiger" O-) . Zowel voor de oortjes als de gemoedsrust (Duitsland en Zwitserland worden ook aangedaan).

De Akra knalt nogal hard bij sportief terugschakelen.... Ik vraag mij trouwens af of die knal wel zo "gezond" is voor de motor. Er zal toch ook wel iets van terugslag plaatsvinden :? .
 
Laatst bewerkt:
Voor de globetrotters onder ons ...... verhogen jullie de bandenspanning (met bijv. 0,1 bar) als jullie alleen snelweg rijden? Iemand adviseerde dit (minder slijtage) maar ik vraag mij af of dit wel zo handig is :?

edit: @rwin bedankt voor je correctie :).
 
Laatst bewerkt:
Voor de globetrotters onder ons ...... verhogen jullie de bandenspanning (met bijv. 1 bar) als jullie alleen snelweg rijden? Iemand adviseerde dit (minder slijtage) maar ik vraag mij af of dit wel zo handig is :?
Ik rijd altijd met 0,1 - 0,2 bar hoger dan voorgeschreven. 1 bar lijkt me een beetje teveel van het goede. ;)
 
RoLoo in de rol van intermediair:
...was niet voor 'die ouwe' zelf...
...autohandel is lucratief ; dus Senior ziet kansen... :)
Aha! Dus dáár is de Duc van betaald! })
En ons maar in de waan laten dat er sprake is van liggende gelden. B|



Texan wil op de koffie komen:
Of het de eerstvolgende zaterdag wordt :? Da's afhankelijk wanneer dat is ;) .
Dat zou zo maar eens zaterdag de 26ste kunnen zijn Texan. ;)
(Wel onder strikte voorwaarden dat niet alleen in ons hart, maar ook op de dag zelf het zonnetje gaat schijnen.) :j
 
Texan heeft de keuze:
1) Ik heb net mijn Akra er afgeschroefd en de vliegtuigbom terug gezet. Omdat ik binnenkort een weekje Franse Alpen ga doen....
2) De Akra knalt nogal hard bij sportief terugschakelen.... Ik vraag mij trouwens af of die knal wel zo "gezond" is voor de motor. Er zal toch ook wel iets van terugslag plaatsvinden :? .
1) En vooral niet vergeten je vliegbrevet mee te nemen Tex. 8-)
Ben je in het buitenland weer helemaal het mannetje. *D

2) Het geknal en gebulder hetgeen door hard en/of sportief terugschakelen (vanwége die Akra's wordt veroorzaakt) is zeker niet normaal :N en een aanslag op de gezondheid van je motorblok Texan. :X Bij de Laser-dempers dáárentegen levert die 'extra dimensie' nu juist géén enkel probleem op. Gek hè? :P



®win houdt het luchtig:
Ik rijd altijd met 0,1 - 0,2 bar hoger dan voorgeschreven. 1 bar lijkt me een beetje teveel van het goede. ;)
L :+ L
 
Zijn die bochten dan nog anders dan de orginele bochten? (Foto ?)
En heb je hem al op de bank gehad?

Het is niet meer 1 geheel maar het bestaat uit wat losse delen.

uitlaatbmw003.jpg


Voor mijn gevoel is het ook niet heel veel lichter, het zal misschien een kilo'tje schelen?

laser1.jpg

laser2.jpg



Ja, ik heb hem op de bank gehad en het blijkt dat deze uitlaat echt gemaakt is voor het racen. T.o.v. de uitdraai met de standaard uitlaat met dubbele BMC filters (blauw) is het koppelverloop pas vanaf zo'n 6500tpm sterker en zeer zeker minder lineair (rood).

Wat dat betreft valt me de uitlaat wel wat tegen omdat je nu wat meer moet schakelen, lees eerder een tandje terug. En op een 2005 fiets schakel je natuurlijk het liefst zo min mogelijk :X

Overigens valt het volgens de wizard from Goes niet met een rapid-bike versie 3 t.o.v. mijn versie 1 op te lossen.

dyno_EFR.jpg


Zoals je ziet heb ik e.e.a. bij Mobu laten doen, ik begin me nu echter af te vragen of ze wel die lamba hebben ontkoppeld, bij gebruik van een rapid-bike is dat toch de bedoeling? Ik merk namelijk dat 'problemen' met de injectie die ik eerder had lijken terug te keren. Was het injectiesysteem niet zelflerend? Zou het kunnen zijn dat ie nu de rapid-bike aan het compenseren is of praat ik nu poep?

Ander vraagje voor hier, zijn er mensen die met succes updates (koppeling? schakelbak?)van de 2008 versie hebben laten inbouwen in een ouder exemplaar?

Misschien anders toch de fiets maar een keer naar van Harten brengen?
 
Voor de globetrotters onder ons ...... verhogen jullie de bandenspanning (met bijv. 0,1 bar) als jullie alleen snelweg rijden? Iemand adviseerde dit (minder slijtage) maar ik vraag mij af of dit wel zo handig is :?

edit: @rwin bedankt voor je correctie :).

Bedankt voor de tip *O* , zal mijn bandenspanning even optrekken.
 
...mwha ; kan dan nooit gezellig worden...




...er gaat dan geen boxer-menschheid mee... :W
OK, zaterdag wordt het dus :+ .

Ik zit momenteel met 2 zieken thuis (waaronder mijn vrouw) dus ik weet niet zeker of ik zaterdag wel kan. Onder voorbehoud dus.
 
2) Het geknal en gebulder hetgeen door hard en/of sportief terugschakelen (vanwége die Akra's wordt veroorzaakt) is zeker niet normaal :N en een aanslag op de gezondheid van je motorblok Texan. :X Bij de Laser-dempers dáárentegen levert die 'extra dimensie' nu juist géén enkel probleem op. Gek hè? :P
:+

Maar ik bedoel niet een paar (laser) plofjes hè :+.

Ik bedoel écht een knal!. Zo hard, dat fietsers spontaan een halve meter van het zadel loskomen en vervolgens de dijk afsturen uit vrees voor een terroristische aanslag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan