BMW K1200R / K1200S en K1200Rsport Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

glk

MF veteraan
9 aug 2004
4.200
540
Zuid Holland
Welkom op dit 4e K1200.. Topic

Doelstelling;

Gezellige en positieve berichten over, maar ook rondom de 4 cilinders van BMW.
Hierbij zijn onze boxer vrienden natuurlijk ook van harte welkom.


Face the power


K1200S Owners:



01. ZXR KS Blauw/Wit, ESA, HVV, GPS
02. Lennard KS Grijs, ESA, HVV, MB, GPS Wordt K1300S zwart met rood
03. Rayman KS Zwart/Geel
04. Cessna KS Zwart, van Harten Special, HotCam Titanium, Xenon
05. Herr Flick KS Blauw/Wit, ESA, HVV, Koffers, GPS
06. Bor Smit KS Grijs, ESA, HVV, Koffers, GPS, HotCam Titanium, RD, IC, Xenon
07. Scoobydoo KS Cosmicblue, ASC, BC, ESA, HVV, Koffers, Tanktas
08. Hantheman KS Cosmicblue, ESA, HVV, BC, Xenon, ASC, TPC, MB, Akrapovic Hex carbon
09. WimBoxer KS Blauw/Wit, ESA, HVV, van Harten Special
10. 1Lifeform KS Grijs, ESA, Zwarte velgen Waveschijven, HotCam Titanium
11. Spyder KS Grijs, ESA, HVV, Koffers, MB, GPS
12. Toronado KS Zwart/Geel, ESA, HVV, Koffers, lager zadel en voetsteunen, Remus carbon
13. Topspeed KS Blauw/Wit, Morfa Special, ESA, HVV, BC, GPS, Xenon, Blauwe velgen, Tanktas
14. Edje Kadetje KS Blauw, ESA, HVV, Koffers
15. Texan KS Zwart/Geel HVV, Koffers, MB, Zwarte velgen, Xenon, Tanktas, Akrapovic Titanium, GPS, Tanktas
16. Campa0a KS Blauw/Wit, ESA, HVV, BC, Remus Powercone
17. Whitebrussels KS
18. tmbmwSENIOR 46 KS Zwart/Geel ESA, HVV, BC, GPS, Remus Cone Wordt K1300S zwart met rood(en Duc 749 en Duc999)
19. Speed is your winner KS Blauw/Wit, ESA, HVV, GPS, RD, Remus titanium Powercone
20. Boxershort KS Zwart, Van Harten Preformance Racer
21. The Chief KS Weiss/Alu3, ESA, HVV, BC, TPC, Xenon, Akrapovic hex, Wave schijven
22. melp2003 KS Weiss/Alu3, ESA, HVV, BC, TPC, GPS, Akrapovic
23. Pannenkoek Black en White Sensation en een GS1200 Adventure
24. Vang K12S, 08, ESA, ASC, bc, hvv, ingek. titan Laser HotCam, LEDachterlicht, LED raw A Wordt K1300S zwart met rood
25. DJ van Wonderen K12Stitansilber/cosmicblau/nachtschwartz, HV, ESA,Alarm,VHpakket
laser duo tech inox


K1200R (Sport) Owners:



01. GLK KR ESA 'Full Options', Alu spiegels, Alu Valdoppen, Laser uitlaat, Wave disks, onderkuip. Rapid Bike 160PK , luchtfilter, Akrapovic Hexa R1200S full options en R1100RT
02. Zebedeus KR
03. Barcoo KR ESA, BC, HVV, SV, SW, GPS
04. Blitskikker KR Geel, ESA, SW, GPS
05. Stefke600 KR
06. Kosturnix KR Weiss/Alu ESA, BC, HVV, SW, MB
07. Puritein KR Geel, ESA, HVV, SV, HotCam
08. jansof KR Grijs, ESA, BC, SV, SW, Tit. Hotcam
09. Macroenie KR Geel, ABS, ESA, HVV, SV, SW +volledig titanium powercup uitlaat, rapidbike 1 en dubbele BMC filters.
10. P.Nis KR Geel
11 Siberian Specs: BC, ESA, HVV, SV, SW, Laser Hotcam, Rapid Bike, Xenon, Wave disks, Veel carbon parts, Monoseat, LED Achterlicht, Witte knipperlichten, Nachtzwart, Van Harten Special...
12. Spamdre K1200Rsport ,kuipje eronder,laser, Garmin Zumo en pizzakoffer
13. M Doorman K1200R zwart full options

Oke, op speciaal verzoek hebben we ook nog wel wat boxer rijdende gasten.
Zoals:
ROLOO R1200S en R1200RT
JOKE R1200R
GLK R1200S en R1100RT

ASC = Automatic Stability Control

BC = Boordcomputer

ESA = Elektronisch geregeld veringsysteem

GPS = Navigatiesysteem

HVV = Handvatverwarming

SV = Sportvelgen

SW = Sportwindscherm

RD = Radar Detector

IC = Intercom

MB = Middenbok

TPC = Tyre Pressure Control


De sites

BMW Motorrad
www.k1200sport.nl
www.k1200r.de
www.k1200s.de
www.bmwk1200s.com
www.k1200s.net
www.bmw-k1200s.de

Handig om te weten:
Aantrekkoppel


Remklauw voor : 30 NM
Vooras : 50 NM
Achterwielbouten : 60 NM (kruislings)

Gereedschap:

Het is handig om het volgende gereedschap bij je te hebben, ook als je een bandenwissel verwacht:


Torx 40, 45 en 50
Zeskant 21MM




Activiteiten:

Regelmatig ritjes met vrienden en bekenden, naar welke bestemming u ook maar kan bedenken. Waarbij een bakkie koffie, een dealerbezoekje, een pannenkoek of een stukje mooie natuur niet geschuwd wordt

(Wat te organiseren of weet je een leuke rit? Meld het hier of stuur een e-mail.)

Met dank aan TEXAN voor het beheer en bezielende leiding van deel 3

VEEL GEZELLIGHEID, DEALER KOFFIE, TOURRITJES, WOON- WERK VERKEER. VEILIGE KILOMETERS , NUTTIGE INFORMATIE EN GEZONDHEID TOEGEWENST IN DIT AL WEER 4E TOPIC RONDOM DE SPORTIEVE BMW 4-CYLINDER
 
Laatst bewerkt:
Omdat glk de durf heeft om deze te openen wens ik hem bij deze een goed topic toe! :Y

Succes!

*O*
 
Weet iemand nog een powercup demper tekoop???
ik doe nog ff een fotootje van mijn witte sje op het nieuwe topic hoor.
full

 
glk for president *O* *O*

Texan bedankt :Y :Y

En wat leuk weer wat bekende namen tegen te komen ( nieuwe ronde nieuwe kansen)

Pannenkoek mooi wit is niet lelijk, en hoe bevalt je ruitje?

Gr Cessna
 
Ook deze lezer wil glk bedanken voor zijn komende arbeid, en texan voor zijn gedane.

@pannenkoek; wordt het nu niet tijd om je onderschrift aan te passen?
Van black sensation rulez naar black and white sensation rulez?
 
Laatst bewerkt:
Ook deze lezer wil glk bedanken voor zijn komende arbeid, en texan voor zijn gedane.

@pannenkoek; wordt het nu niet tijd om je onderschrift aan te passen?
Van black sensation rulez naar black and white sensation rulez?


Dankje!! het is veranderd.

Iemand een Powercup demper over????????

@Cessna, ruitje is wel lekker nog niet een lange rit mee wezen toeren. Ga week 25 naar Hongarijen, iemand leuke ervarigen in Hongarijen?????

GLK veel succes, misschien idee om een leuke meeting bij mij te organiseren?????


Ik kan het niet laten nog 1 plaatje
full
 
GLK, klopt het dat ik de motor bij Ten Kate heb zien staan? Ziet er
mooi uit die onderkuip. Geldt trouwens ook voor de remschijven, spiegels etc. Mooi apparaat.
 
Klopt als een bus. Dank voor uw compliment. Jammer je gemist te hebben zeg. Het was echter ook fors druk.
Ik heb wel enige R1000S boxers en een K1200Rsport zien staan.

Hedenmiddag samen met ex TMBMW, Roloo en Boxershort bij Ten Kate geweest.
ik moet zeggen.........een stevig avontuur want een wat oudere heer had ipv zijn K, een 749 Duc meegenomen.
Het eerste stukje totaan Esso Nijkerk ging prima.
Ik moest af en toe een beetje rustig rijden, maar verder helemaal toppie. Zelfs geen onderdelen verloren van die Duc. Wel was het nog behoorlijk koud. Zo'n Duc kent wel bil- maar geen handvat verwarming
Bij die pomp werd het lastiger. De wat minder comfortabele zithouding ging zich wreken en ik moest onze krasse bejaarde er op hijsen. Na een zetje om op gang te komen, ging het wel weer.
Boxershort maakte de grote fout om achteraan te gaan rijden.
Helaas is de VH special nu wat beschadigd door de afvallende onderdelen en de olie spetters. maar ach, na wat bakjes choco in Nieuwleusden kwam alles toch nog goed.

Ik ben overigens onder de indruk. Wat een zaak aldaar zeg, met name die race afdeling, de race fietsen en die truck.................

We hebben het overigens nog over Pannenkoek gehad. Er was daar een leuke dame aanwezig (Roloo moest gelijk een foto maken van haar................) in een wit racepak. Dat deed ons besluiten dat Pannenkoek ook een wit pak nodig heeft.
We komen binnenkort zeker die kant op voor een ritje en een "meet (met) en greet"
Het seizoen is nog vers............... :}

Kortom, een ouderwets leuke middag in goed gezelschap. Het lijkt erop dat het seizoen weer begonnen is.


Overigens, nu in alle eerlijkheid.....
Mooie fiets die Duc van Teus, het totaal plaatje incl de bereider is de moeite waard. gaaf dat je zo van je hobby kan genieten
 
Laatst bewerkt:
P.Nis heb 'ons' gezien...
:

GLK, klopt het dat ik de motor bij Ten Kate heb zien staan? Ziet er
mooi uit die onderkuip. Geldt trouwens ook voor de remschijven, spiegels etc. Mooi apparaat.
...kiekeboe ! ; ik ben er ook (weer)...

...U weet het hè ; het was vanmiddag weer een zaterdagmiddag...
...en zaterdagmiddag betekent : 'dealermiddagkoffie'... :)
...vaak kritiek op gehad, maar we gaan er gewoon stug mee door...
...met die koffie op zaterdag... +:

...en als dhr. P.Nis het onderstaande heeft gezien ; dan waren wij dat... :Y

...motor 1 = de rode rollator 'Djoeketty' is van onze nestor, AKA 'Senior46' (Teus)
...motor 2 = de gele K is van de koning van dit topic...
...motor 3 = de zwarte K is ontsnapt uit een Playstation game...
...motor 4 = dat weergaloze, fantastische rood/grijze boxer apparaat is van mij... :)

...ask er morgen aan toe kom, plof ik nog wel een paar Ten Kate Pitsstop Dag foto's hier...

ons.jpg
 
Laatst bewerkt:
1)
Er was daar een leuke dame aanwezig (Roloo moest gelijk een foto maken van haar................) in een wit racepak.

2)
Kortom, een ouderwets leuke middag in goed gezelschap. Het lijkt erop dat het seizoen weer begonnen is.

1)
...ik...???
...ik wel delen van het vrouwtje op de foto... :)

2)
...nu de temperatuur nog een paar graden omhoog, en broeder Boxershort kan zijn met zorg gekoesterde ijsmuts thuis aan de kapstok laten hangen...

...maar zover was het vandaag nog niet...
...met de gebreide muts diep over de oren, trotseerde Boxer-broek de snijdende kou van vanmiddag...

...zelfs bij een gevoelstemperatuur (in de showroom) van ruim 20 graden (boven nul...), kregen wij met geen mogelijkheid een mutsloze 'broeder' te zien... :)

koudhoor.jpg


:W
 
let op; glk slaat de plank mis:

Klopt als een bus. Dank voor uw compliment. Jammer je gemist te hebben zeg. Het was echter ook fors druk.
Ik heb wel enige R1000S boxers en een K1200Rsport zien staan.

Hedenmiddag samen met ex TMBMW, Roloo en Boxershort bij Ten Kate geweest.
ik moet zeggen.........een stevig avontuur want een wat oudere heer had ipv zijn K, een 749 Duc meegenomen.
Het eerste stukje totaan Esso Nijkerk ging prima.
Ik moest af en toe een beetje rustig rijden, maar verder helemaal toppie. Zelfs geen onderdelen verloren van die Duc. Wel was het nog behoorlijk koud. Zo'n Duc kent wel bil- maar geen handvat verwarming
Bij die pomp werd het lastiger. De wat minder comfortabele zithouding ging zich wreken en ik moest onze krasse bejaarde er op hijsen. Na een zetje om op gang te komen, ging het wel weer.
Boxershort maakte de grote fout om achteraan te gaan rijden.
Helaas is de VH special nu wat beschadigd door de afvallende onderdelen en de olie spetters. maar ach, na wat bakjes choco in Nieuwleusden kwam alles toch nog goed.

Ik ben overigens onder de indruk. Wat een zaak aldaar zeg, met name die race afdeling, de race fietsen en die truck.................

We hebben het overigens nog over Pannenkoek gehad. Er was daar een leuke dame aanwezig (Roloo moest gelijk een foto maken van haar................) in een wit racepak. Dat deed ons besluiten dat Pannenkoek ook een wit pak nodig heeft.
We komen binnenkort zeker die kant op voor een ritje en een "meet (met) en greet"
Het seizoen is nog vers............... :}

Kortom, een ouderwets leuke middag in goed gezelschap. Het lijkt erop dat het seizoen weer begonnen is.

Het is zo, ik heb die GLK en Boxershort onder mijn hoede genomen, en heb omdat ik een 749 Duc rij, en ietje minder snelheid heb, dan die 1200 cc-tjes deze lieden kunnen behoeden voor snelheids overtredingen.

En Ron kreeg bij een stand voor reizen naar Alpenlanden een glasje sterke drank aan geboden, ik heb hem toen weten te bewegen om een bakkie chocolade melk te nemen.

De heren mogen blij zijn dat ik er bij was.

Overgeens was het eens leuk om een klein beetje achter de schermen te kunnen kijken wat er al zo komt kijken om een race team in stand te houden. Erg netjes zijn ook de ruimten waarin gewerkt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Pannenkoek roept het (en terecht) nog maar een keer:

Iemand nog een powercup demper te koop???????
En bij vH hadden ze toevallig niets meer, in de kelder, op het schap liggen Pannenkoek?


kijk anders http://www.pajic-racing.com/RenD/RenDuitlaten.htm (hier) eens even. Wellicht is het nog een idee om je huidige demper korter te (laten) maken. Ook dan kun je bij Pajic terecht. Bijkomend voordeel: het eindstuk van je huidige Laser blijft gehandhaafd, waardoor je óók in het buitenland gewoon mét db-killer kunt blijven rondrijden. Want let wel: zo'n kortere PowerCup produceert met z'n diameter van 58 mm aanzienlijk meer kabaal dan je huidige uitlaat. En nee, van huis uit worden (voor zover mij bekend) die PC's niet met db-killers geleverd.


vh1carbonpctg1.jpg

Sinds september vorig jaar rijd ik nu ook met zo'n PowerCup-ding (uitgevoerd in carbon) rond.
Op voorhand wilde ik eerst mijn vorige Laser in 2007 laten inkorten, maar toen zag ik (ergens in de 9de maand) bij vH die carbon PowerCup in de etalage liggen. En da's natuurlijk zonde, want zo'n pijp hoort natúúrlijk aan een K1200 S/R geschroefd. Er volgde wat van diplomatiek overleg, het was de namelijk hun enige PowerCup, uitgevoerd in carbon en feitelijk wilde GJ het dempertje helemaal niet verkopen..... Maarrrrrrrr, een week later reed ik met de HartenJager – en voorzien van carbonnen PowerCup – de winkel uit. :]

Mijn eerste bevindingen destijds: Geweldig! *O* Stationair draaiend maakt de machine nu een iets donker, c.q. zwaarder geluid dan de vorige Laser. Rijdend daarentegen is er nu wel iets van een geluidstoename waar te nemen.
Ook als er wordt teruggeschakeld is er genoeg leven in de brouwerij. O-)


Anyway, Ik hoop voor je dat Pajic iets voor je kan betekenen Pannenkoek. :)
 
glk zag het gebeuren:
Boxershort maakte de grote fout om achteraan te gaan rijden.
Helaas is de VH special nu wat beschadigd door de afvallende onderdelen en de olie spetters.
Schade bleef gelukkig beperkt tot wat plamuur- en spuitwerk GLK. :j



Senior46 in de rol van nestor:
Het is zo, ik heb die GLK en Boxershort onder mijn hoede genomen, en heb omdat ik een 749 Duc rij, en ietje minder snelheid heb, dan die 1200 cc-tjes deze lieden kunnen behoeden voor snelheids overtredingen.
Fraaie Duc hoor, Senior. *D
Gaan we binnenkort nog even langs de familie v.d. Starre voor een fraaie demper voor de Italiaanse schone.
 
...'iets van een geluidstoename', schrijft heer Bxrshort...
...iets...

...sakkerju... ; horen en (een klein beetje) zien vergaat je...

...kinderen slaan op de vlucht...
...oude mannen en 'Djoeketty' rijders redden hun vege lijf...
...honden slaan aan...
...koeien geven zure melk...
...alarmen gaan af...
...en kippen raken spontaan van de leg...

...iets een geluidstoename...
...iets...

...ik denk dat wij binnenkort maar eens van motor moeten wisselen...
...hij, rijdend op de mijne, achter zijn eigen fiets aan...

...daarna schrijft deze beste man nooit meer het woord 'iets', in relatie tot de enorme hoeveelheden decibellen die hij de wijde wereld in blaast...

...iets... :N
...pffffffff...
 
RoLoo ontdekt het vierde deel:
...kiekeboe ! ; ik ben er ook (weer)...
:Z

:+



RoLoo staat perplex:
1) ...met de gebreide muts diep over de oren, trotseerde Boxer-broek de snijdende kou van vanmiddag...
2) ...zelfs bij een gevoelstemperatuur (in de showroom) van ruim 20 graden (boven nul...),
kregen wij met geen mogelijkheid een mutsloze 'broeder' te zien...
1) Dat viel inderdaad tegen hè? Die gure kou vanmiddag. :Y
2) Is't eerlijk? :? Stond het kwik werkelijk waar zo hoog? Nee, niets van gemerkt. :z
 
RoLoo heeft iets....:
...iets...

...ik denk dat wij binnenkort maar eens van motor moeten wisselen...
...hij, rijdend op de mijne, achter zijn eigen fiets aan...

Daar wil ik toch wel iets over zeggen. :P En dat is het volgende: bescheidenheid siert de mens. Zo ook mijn uitlatingen betreffende de subtiele hoeveelheid decibellen, welke de combinatie HartJager/PowerCup thans produceert. 8-)

Derhalve begrijp ik uw aantijgingen wel. U wilt gewoon op persoonlijke wijze de sensatie van een spectaculaire 4-cylinder van Duitse (motorrad)-makelij ervaren. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan