BMW K1300GT

Vandaag heb ik het remsysteem ontlucht en weer eens een klein rondje op de motor gereden. Alles werkt weer naar behoren! Inclusief de ombouw naar een brandstofniveau vlotter van een K1300GT icm zo'n float control unit. Werkt perfect!
En die uitlaat... :9~ Klinkt lekker sportief, zwaar en diep. Wat mij betreft een hele verbetering vergeleken met die kanonsloop die origineel onder deze GT hangt. Mocht iemand daar trouwens nog naar op zoek zijn, bied ik 'm bij deze te koop aan. Er zitten uiteraard gebruikerssporen op en in de eindkap zit een klein deukje, welke er waarschijnlijk zo uit te tikken is als je de kap losschroeft.
 
Vandaag grote garage opruiming gehouden.... Kwam dit tegen. Twee heeeeele stevige duo passagier handvatten. Ik rij nu op mijn 19e motor. Kan het kloppen dat dit nog van de K1200GT is die ik lang terug had? Kan zijn dat die eraf moesten vanwege montage topkoffer. Kan ook van GS(A) komen. Weet iemand van jullie dit?
Thnx!
 

Bijlagen

  • IMG_20210711_155939.jpg
    IMG_20210711_155939.jpg
    195,5 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20210711_155753.jpg
    IMG_20210711_155753.jpg
    120,4 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20210711_155703.jpg
    IMG_20210711_155703.jpg
    219,7 KB · Weergaven: 11
Het is iig niet van het 2006 model geweest (eerste type dwarsgeplaatst blok). Die heb ik een tijd terug nog los gehad, maar zagen er anders uit.
 
Goedemorgen,
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een BMW 1300GT uit 2011 en op zoek naar een vakkundige onderhoudsgarage in de omgeving van Alkmaar Noord Holland.
Heeft iemand een tip?
 
Ja die had er ook een, ik ben ook een beetje aan het loeren voor een K1300GT, van daar...
Voor een onderhouds bedrijf zou ik eens langs Motorcentrum Bruurs in Noord Scharwoude gaan. Die waren in mijn glorie jaren BMW dealer en nu Triumph daeler maar doen nog veel met BMW en hebben ook al het speciaal gereedschap voor BMW in de wp.
 
Mooi ding 👍🏻. Bij Harry Meijer vandaan?

Ja die had er ook een, ik ben ook een beetje aan het loeren voor een K1300GT, van daar...
Voor een onderhouds bedrijf zou ik eens langs Motorcentrum Bruurs in Noord Scharwoude gaan. Die waren in mijn glorie jaren BMW dealer en nu Triumph daeler maar doen nog veel met BMW en hebben ook al het speciaal gereedschap voor BMW in de wp.
Dankje voor de tip, Bruurs is zeker een optie!👍
 
mooie motor Tsja!

ik heb eigenlijk dezelfde vraag, weet iemand een goed adres voor motoronderhoud BMW in apeldoorn en omstreken?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tsja
en ik heb er ook een nieuw kwaaltje bij lol , soms blijft het toerental bij gas afsluiten hangen rond de 2000 T/Min als de motor goed warm is , ik had hem eens goed op zijn donder gegeven en nadien is mij dat opgevallen , gaat dit ooit nog stoppen ??
Is de oorzaak van het blijven hangen in toeren al opgelost? Ik heb mijn mijn oog ook laten vallen op een K1300GT die het zelfde probleem laat zien. Bij gas loslaten en koppeling in of in zijn neutraal dan blijft hij hangen op 1800 toeren en zakt jet toerental heel langzaam naar stationair (1100 rpm). Ik zelf denk ook aan de stationair stappenmotor maar de dealer/monteur ziet meer in een software update.
 
en ik heb er ook een nieuw kwaaltje bij lol , soms blijft het toerental bij gas afsluiten hangen rond de 2000 T/Min als de motor goed warm is , ik had hem eens goed op zijn donder gegeven en nadien is mij dat opgevallen , gaat dit ooit nog stoppen ??


Is dat probleem nog niet opgelost? :?

 
ik had soortgelijk probleem toen ik de 1300 net kocht, hij sloeg steeds af als ik gas los liet. hij zakte te snel naar de 1100. dat is opgelost met een software update. het is een alom bekend probleem. nu zakt het toerental eers naar 1800 en dan langzamer naar 1100 zodat hij niet ineens afslaat. maar dit is bij hetzelfde bij koude als warme motor. dat hij blijft hangen als hij warm is ben ik al eens eerder tegengekomen op engelse forums en is volgens mij niet een software update maar had te maken met een sensor icm een flow die veranderd moest worden (weet de details niet meer), als je beetje handig bent met engels eens proberen daarop te googlen
 
ik had even gekeken en nu weet ik weer wat het algemene probleem, had te maken met luchfilter box en de sensor.
grote kans dat dit in de richting is van wat jij zoekt..

 
ik had soortgelijk probleem toen ik de 1300 net kocht, hij sloeg steeds af als ik gas los liet. hij zakte te snel naar de 1100. dat is opgelost met een software update. het is een alom bekend probleem. nu zakt het toerental eers naar 1800 en dan langzamer naar 1100 zodat hij niet ineens afslaat. maar dit is bij hetzelfde bij koude als warme motor. dat hij blijft hangen als hij warm is ben ik al eens eerder tegengekomen op engelse forums en is volgens mij niet een software update maar had te maken met een sensor icm een flow die veranderd moest worden (weet de details niet meer), als je beetje handig bent met engels eens proberen daarop te googlen
Ja wat jij beschrijft, warm of koude motor dan bij gas loslaten zakken tot 1800 toeren en dan lagzaam (seconde of 5/6) naar stationair 1100 rpm. Dit is exact wat ik ook constateerde bij de proefrit. Het lijkt er dan op dat dit de softwarematige oplossing is voor het afslaan.
Ik zal zo eens het Engelse forum doorlezen over het onderwerp.
 
Wat ik er uit opmaak; Een nieuwe aibox met Software update dan blijft het toerental een fractie van een seconde 1800rpm en zakt dan helijk naar 1100 rpm, dit om het afslaan probleem te voorkomen.

Alleen een software uitate met airbox produkte datum voor mei 2009 kan leiden tot plakken van de stationair regelaar en dan lang 1800 rpm draaien en dan langzaam afzakken.

Na stroomloos geweest te zijn de gasklep niet calibreren (contact aan en een aantal keer gashandel langzaam helemaal van min naar max) kan het ook veroorzaken.
Dit zou kunnen want de motor stond voor de proefrit met de accu los. Alhoewel ik er bij mijn R1100S weinig van gemerkt heb als ik het na een losse accu vergeten ben te doen. En in het werkplaats handboek staat idd ook dat het moet gebeuren bij de R1100S.

Ik moet eerst maar eens achterhalen of de airbox al een keer vervangen is in het verleden.

Ik zal die service bulletin die getoond wordt in het Engelse forum ook gelijk even meenemen, morgen ga ik nog even kijken bij de desbetreffende K1300GT.

Nog bedankt voor het linkje
 
het afslaan en het op toeren draaien zijn 2 verschillende zaken , het afslagen ( bij mij ) is opgelost door een update , het toeren draaien is een probleem van luchtfilterkast ( nog niet opgelost maar is alleen als hij bloedheet staat )
 
het zijn idd 2 verschillende dingen, die software update tegen het afslaan (en dat gebeurd bij koude en warme motor) en die airbox modificatie tegen het toerental wat blijft hangen (bij hele warme motor)
 
het zijn idd 2 verschillende dingen, die software update tegen het afslaan (en dat gebeurd bij koude en warme motor) en die airbox modificatie tegen het toerental wat blijft hangen (bij hele warme motor)
De fiets waar ik op reed had het ook bij niet al te hoge temperatuur. Aan het einde van de straat bij de spiels even na stellen viel het mij al direct op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan