Crossing The Rubicon
BMW K1300GT/Yamaha Royal Star Venture XVZ 1300 TF
Goed bezig!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooi ding . Bij Harry Meijer vandaan?Een Exclusive Edition..fantastische aanwinst
Mooi ding . Bij Harry Meijer vandaan?
Dankje voor de tip, Bruurs is zeker een optie!Ja die had er ook een, ik ben ook een beetje aan het loeren voor een K1300GT, van daar...
Voor een onderhouds bedrijf zou ik eens langs Motorcentrum Bruurs in Noord Scharwoude gaan. Die waren in mijn glorie jaren BMW dealer en nu Triumph daeler maar doen nog veel met BMW en hebben ook al het speciaal gereedschap voor BMW in de wp.
Simako in Apeldoornmooie motor Tsja!
ik heb eigenlijk dezelfde vraag, weet iemand een goed adres voor motoronderhoud BMW in apeldoorn en omstreken?
Is de oorzaak van het blijven hangen in toeren al opgelost? Ik heb mijn mijn oog ook laten vallen op een K1300GT die het zelfde probleem laat zien. Bij gas loslaten en koppeling in of in zijn neutraal dan blijft hij hangen op 1800 toeren en zakt jet toerental heel langzaam naar stationair (1100 rpm). Ik zelf denk ook aan de stationair stappenmotor maar de dealer/monteur ziet meer in een software update.en ik heb er ook een nieuw kwaaltje bij lol , soms blijft het toerental bij gas afsluiten hangen rond de 2000 T/Min als de motor goed warm is , ik had hem eens goed op zijn donder gegeven en nadien is mij dat opgevallen , gaat dit ooit nog stoppen ??
en ik heb er ook een nieuw kwaaltje bij lol , soms blijft het toerental bij gas afsluiten hangen rond de 2000 T/Min als de motor goed warm is , ik had hem eens goed op zijn donder gegeven en nadien is mij dat opgevallen , gaat dit ooit nog stoppen ??
Ja wat jij beschrijft, warm of koude motor dan bij gas loslaten zakken tot 1800 toeren en dan lagzaam (seconde of 5/6) naar stationair 1100 rpm. Dit is exact wat ik ook constateerde bij de proefrit. Het lijkt er dan op dat dit de softwarematige oplossing is voor het afslaan.ik had soortgelijk probleem toen ik de 1300 net kocht, hij sloeg steeds af als ik gas los liet. hij zakte te snel naar de 1100. dat is opgelost met een software update. het is een alom bekend probleem. nu zakt het toerental eers naar 1800 en dan langzamer naar 1100 zodat hij niet ineens afslaat. maar dit is bij hetzelfde bij koude als warme motor. dat hij blijft hangen als hij warm is ben ik al eens eerder tegengekomen op engelse forums en is volgens mij niet een software update maar had te maken met een sensor icm een flow die veranderd moest worden (weet de details niet meer), als je beetje handig bent met engels eens proberen daarop te googlen
De fiets waar ik op reed had het ook bij niet al te hoge temperatuur. Aan het einde van de straat bij de spiels even na stellen viel het mij al direct op.het zijn idd 2 verschillende dingen, die software update tegen het afslaan (en dat gebeurd bij koude en warme motor) en die airbox modificatie tegen het toerental wat blijft hangen (bij hele warme motor)
dan zou het ook kunnen dat de gaz kabels wat strak staan , bij mij zit er toch redelijk wat speling op het handle ( bewust ) ....De fiets waar ik op reed had het ook bij niet al te hoge temperatuur. Aan het einde van de straat bij de spiels even na stellen viel het mij al direct op.