BMW K1300GT

en heeft er iemand al de Akrapovic slip-on gemonteerd op zijn K? Ik heb eigenlijk wel zin om hier iets mee te doen... ervaringen?
Heb zelf een Mivv Suono er onder zitten en dat maakt echt een heerlijk geluid. Heb je geen Akra voor nodig ;)

Allen, ik rijd ondertussen als topicstarter nog steeds met mijn K1300GT rond (veel te weinig), en wou er nu een K&N Luchtfilter in steken. Voor ik het onderdeel bestel, hoeveel filters zitten er in deze motor, en zijn deze gemakkelijk toegankelijk? Ik heb nog steeds geen werkplaats handleiding voor de K1300GT gevonden helaas... Maar het is een blijvertje. :)
Bij mijn K1200GT zelf gedaan en dat was vrij eenvoudig. Het is mij als - niet de meest handige - gelukt in een uurtje tijd.
 
goeiesmorgens, heeft eventjes geduurd maar hier dan het vervolg op de corrosie van mijn K1300GT, ik heb inderdaad via Crops in Rotjeknor een spuitbus met de juiste kleur kunnen krijgen, maar aangezien het verwijderen van de achterbrug een speciaal stuk gereedschap vereist heb ik een 2de hands onderdeel op de kop kunnen tikken voor 50 piek bij Boonstra, dat mag een BMW werkplaats voor me gaan doen, lol, niettemin blijft dan het achterste cardan gedeelte over dat zo ontzettend duur is dat ik die wel degelijk zelf ga overspuiten, helaas is gedurende de winterstop er toch niet de tijd geweest om die klus aan te pakken, maar dat geeft niet, met geduld kom je heel ver, lol. begin van deze maand de BVMW uit de stalling gehaald en een wasbeurt gegeven en lekker wezen toeren, rijdt heerlijk, ziet er goed uit nog steeds, is toch alweer 12 jaar oud, maar ik vindt het wel behoorlijk waardeloos dat je net als met de auto's tegenwoordig OVERAL met de computer te maken heb, canbus systeem schijnt dan wel redelijk goed te werken maar je kunt niks meer zelf doen of je moet er een PC cq OCBD op aansluiten, niettemin,,,,,, we gaan dit jaar weer hopelijk behoorlijk genieten van de wind in de haren, alhoewel,,, ik ben kaal, lol. 1648029349403.png501257-1-medium.jpg
 
Het ligt eraan hoe lang je de motor van plan bent te houden, maar met de Motoscan app op je telefoon (betaald) icm een OBD-II scanner en de juiste verloop kabel kom je een heel eind. Hiermee kun je praktisch alles wat de dealer ook kan, dus foutcodes uitlezen, wissen, calibreren (ESA bijvoorbeeld), accesoires in en uitschakelen, on-board waardes live uitlezen... Voor mij was het erg nuttig ivm de storingen die mijn 1200GT had na het lange stilstaan. En nog steeds ivm de weigerende remmodule B| Ik zit op het randje om de dure ombouw naar ABS-loos te maken...
 
Ik heb toevallig bij de maker van Motoscan een obd scanner en een verloopkabel aangeschaft van de week. Ik had nog wel een Chinese obd scanner liggen, maar met de pakt niet alle functies.
Ik heb ook nog gekeken naar een gs 911, motoscan kan net zo veel.
Verder bestaat er ook ook nog een BMW uilees clone met software dan heb je alles. Dat leek mij ook wel wat maar dat getweek met een laptop zag ik niet zo zitten.
Motoscan is redelijk plug and play. Het eerste wat ik ga doen is de esa kalibratie na al dat gesleutel van afgelopen winter.
 
Met de Motoscan app de esa gekalibreerd gisteravond, dat had ik na revisie nog niet gedaan. Had ondertussen toch wel weer aardig wat gereden. Nu hoor je de veer voorspanning motor echt draaien bij het instellen van de esa, dat deed hij voor de kalibratie niet. Het is dus wel nodig na esa revisie.
Motorscan werkt boven verwachting goed, en makkelijk in gebruik.
Binnen kort is even aan mijn R1100S hangen, eens kijken of er wat uit komt.
IMG_20220327_100702~2.jpg
 
Ik heb een luchtfilter van 1000 km oud in de aanbieding. Vorig jaar erin gestopt. Ik heb er zelf bij nader inzien toch ook maar een K&N filter ingestoken. PB bij interesse!
 
Zo, eerste motor uitstapje van het jaar al weer achter de rug. Lekker ff wat anders dan om de kerk en woon werk ritten.
Flink doorgereden, ik vergis mij toch altijd weer in de afstanden. Ktje heeft geen misklap gegeven dus wat dat aangaat weinig sappigs te melden.;)
Zijn er nog andere forumers die wat op de planning hebben staan met de K?

IMG_20220525_164833.jpg

IMG_20220527_104029.jpg
IMG_20220526_183445.jpg
 
Lekker hoor! Zo'n K wil inderdaad prima doorstampen. Helaas ligt bij mij de ABS pomp er nog steeds uit. Maar met nog een motor in de schuur zit daar ook niet zo veel haast achter
 
Vandaag een flinke rit door Brabant met mijn broer. Ik rijd BMW, hij Triumph, maar dat mag de pret niet drukken. :)
Nou, ik heb nog nooit een Triumph gehad, maar ik vind het wel een mooi merk.. De motorzaak waar ik nog wel eens kom was in mijn Zündapp tijd een BMW dealer, is nu een Triumph dealer die nog wel werkt aan BMW's. Vandaar dat ik wel eens rondkijk tussen de Triumph's
 
Laatst bewerkt:
Daggie tuffen door zuidwest Friesland rondom Dokkum Stavoren. Op mijn gemakje langs de IJsselmeer kust. Kreeg nog een duimpie van een fietser (die zijn er genoeg daar) als bedankje voor de rustige rijstijl langs de dijkjes. O-)
IMG_20220614_122111.jpg
IMG_20220614_124837.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het houdt niet op met de K... Eindelijk afgelopen maand wat kilometers kunnen maken op de motor, helemaal foutloos. Tot dit weekend de stationaire regeling begon op te spelen. Het begon gister met het 'high idle' probleem met warme motor en nadat ik vanmiddag in Katwijk was gestopt voor een drankje, was ze ineens niet meer te rijden onder de 3000 toeren. Stotteren als wat. Alles behalve comfortabel, echt super vervelend rijden. Alsof continu het gas open en dichtgegooid wordt. Hopelijk kunnen ze bij de dealer mij nog helpen aan een verbeterde airbox :/
 
Dan krijg je een inlaatbox voor een K1300GT zou het niet?
Alhoewel dat stotteren een andere oorzaak heeft denk ik.
Stonden er nog foutcodes in die je opweg kunnen helpen?
 
Nee, helaas... De plaatselijke BMW dealer is op het moment flink onderbezet en het hoofd van de werkplaats heeft nog niet kunnen nagaan of mijn motor in aanmerking komt voor de upgrade... Al is deze motor van juni 2006, dus ik mag hopen dat het wel zo is. Verder niet zoveel zin om er tijd in te steken op het moment. De luttele 2000 km die ik nu met deze motor heb mogen rijden, heeft me al flink wat sleutel uren gekost. Gelukkig heb ik nog een motor, dus er zit niet echt haast achter. Al is het aankomende maanden natuurlijk wel fijn om het comfort van de K te kunnen benutten. Wat mij betreft is dit een winterproject.
Inmiddels kan je wel stellen dat ik een haat-liefde relatie heb met deze motor :'). Tot nu toe een grote bak ellende, maar het rijdt zooo lekker... Ik sta er elke keer weer versteld van hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om zo'n zwaar bakbeest te creëren, wat op elk moment in staat is de straatstenen uit de weg te trekken en ook nog voelt alsof ze over rails door de bochten vloeit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan