BMW K1300GT

Hoi allemaal, ik heb sinds een maand of twee een rode K1300GT. Superfijne woon werk fiets! Ik rijd er ongeveer 160km per dag mee.
Sinds ongeveer een week slaat echter de temperatuurmeter zo nu en dan aardig uit, tot het laatste streepje voor het einde. Dit gebeurt vooral bij filerijden. Is dit normaal?
 
Dat hij tijdens het langzaam rijden in een file warmer wordt is wel normaal.
Begint de radiateur ventilator dan wel te draaien?
Zo ja dan moet de temperatuur wel weer iets teruglopen. Als dat dan niet het geval is moet misschien je radiateur eens worden schoongemaakt.
 
Laatst bewerkt:
of er zit lucht in het koelsysteem of de radiateur zit dicht met troep.
 
Als je de radiateur schoonmaakt met een stoomcleaner, dan kun je het beste de motor met een verhoogt toerental laten lopen, zodat het vuil er makkelijker uitgaat.
 
De ventilator slaat netjes aan en de temperatuur loopt ook weer terug als ik > 60 km/h rijd. Ik zal bij de eerstvolgende beurt de radiator eens schoon laten maken.
 
Nog steeds super tevreden ☺
FB_IMG_1536770767005.jpg
 
Me too !!

Ik heb de K nu vanaf 2009 en doe hem niet meer weg.
Ik rijd er overigens niet heel veel mee. Teller staat nu op 33000.
Dat komt omdat ik ook nog 2 boxers heb en daar ook graag op rijd.
Maar als ik dan de K weer pak, een heeele grote smile op mn bakkes...:p
 
Erg rustig hier in dit topic, duidelijk meer R en S modellen in gebruik, want in dat topic is veel meer te doen...

Maar weinig posts kan ook goed zijn, dan is er weinig mis met de K1300GT. ;) Hopelijk het laatste want ik rij er vanaf maandag ook eentje. Vanmiddag een lange (tweede) proefrit gemaakt op deze Bmw - K 1300 Gt en maandag ophalen.

De 50.000 km beurt, nieuwe Michelin PR4 GT banden en een TomTom mount komen er een week later op, en ik ben klaar voor vele kilomterers!

Voorzien van;
- Exclusive pakket
- Xenon verlichting
- ESA - ASC
- Veiligheidspakket
- Diefstalalarmsysteem
- zadelverwarming
- hoog windscherm
- verwarmde handvatten
- Verlengde spatbeschermer achter
- USB aansluiting op stuur
- Touratech Gel zadel


Bekijk media item 1327935
Bekijk media item 1327934
 
Van harte Gaucho! Lekkere setup heb je gekocht, is dat hoge windscherm van BMW? Ik ben nog op zoek naar een hoger scherm, zou graag horen hoe die van jou bevalt :)
 
Van harte Gaucho! Lekkere setup heb je gekocht, is dat hoge windscherm van BMW? Ik ben nog op zoek naar een hoger scherm, zou graag horen hoe die van jou bevalt :)
Het is een ZTechnik scherm, volgens mij de grootste versie. Ik heb nog niet heel veel gereden, maar het bevalt best goed, wel windgeluid maar weinig turbulentie.

Vandaag ook extra "spoilers" van Horning gemonteerd om m'n handen meer uit de wind te hebben. Morgen eens testen of het werkt...

20181108_144241.jpg
 
Ah een ZTechnik, die wil ik op termijn ook aanschaffen. Kan je met dat scherm echt compleet uit de wind zitten? En hoe lang ben je? ;)
Gaaf kleurtje trouwens zeg!
 
Erg rustig hier in dit topic, duidelijk meer R en S modellen in gebruik, want in dat topic is veel meer te doen...

Maar weinig posts kan ook goed zijn, dan is er weinig mis met de K1300GT. ;) Hopelijk het laatste want ik rij er vanaf maandag ook eentje. Vanmiddag een lange (tweede) proefrit gemaakt op deze Bmw - K 1300 Gt en maandag ophalen.

De 50.000 km beurt, nieuwe Michelin PR4 GT banden en een TomTom mount komen er een week later op, en ik ben klaar voor vele kilomterers!

Voorzien van;
- Exclusive pakket
- Xenon verlichting
- ESA - ASC
- Veiligheidspakket
- Diefstalalarmsysteem
- zadelverwarming
- hoog windscherm
- verwarmde handvatten
- Verlengde spatbeschermer achter
- USB aansluiting op stuur
- Touratech Gel zadel


Bekijk media item 1327935
Bekijk media item 1327934


Aha, en je nieuwe aanwinst meteen ingezet voor woon/werkverkeer zag ik deze week op FF.
Mooi apparaat, gefeliciteerd en veel veilige en leuke km's gewenst!
 
Aha, en je nieuwe aanwinst meteen ingezet voor woon/werkverkeer zag ik deze week op FF.
Mooi apparaat, gefeliciteerd en veel veilige en leuke km's gewenst!
Inderdaad, daar rij ik 's ochtends vaak naar toe. ;)

En vandaag de GT naar Biqer voor de aflever/50000km beurt en een R1200RS als leenmotor meegekregen. Die rij ik ook, dus dat vertrouwden ze me wel toe, en dan merk je het verschil met de GT; lichter en wendbaarder zo'n boxer maar ook minder snel, en ook veel minder windbescherming in vergelijking met de GT!

Kan de GT pas zaterdag weer ophalen want de voorwiellagers waren versleten en worden onder garantie vervangen, goede service van de dealer. Ook worden de Michelin Pilot Road 4 GT gemonteerd, dan kom ik de natte tijden wel veilig door.

@delph Ik ben 1.93 en heb het zadel ook in de hoge positie staan. Ik zit vrijwel helemaal uit de wind, alleen m'n helm niet.
 
Ik heb weer eens een andere motor gekocht, n.l.een K1200GT van 2009, mijn1e BMW 4 cylinder na 9 boxers. Ben benieuwd hoe het bevalt.
 
Ik heb weer eens een andere motor gekocht, n.l.een K1200GT van 2009, mijn1e BMW 4 cylinder na 9 boxers. Ben benieuwd hoe het bevalt.
Gefeliciteerd, ik heb sinds kort een 1300 GT ook uit 2009. Een heel andere beleving dan een boxer!
 
Ik wil een K1300GT aanschaffen (rij nu zorgeloos op klassieker K1100LT, maar die wordt met zijn 27 jaar wat bejaard). De machines die ik betaalbaar vind zijn nu zo'n 9-10 jaar oud. Waar moet ik op letten bij de 1300's van die leeftijd? Welke waardevolle tips heeft het forum voor mij?

Ik deed al een proefritje op de 1300, maar ik schrok van het recente kostenplaatje (zo'n 4400,- aan onderhoud, reparatie en vervanging in ca 18 maanden). Ook reed die machine niet erg soepel bij het overschakelen (moest zeer zorgvuldig op mijn toerental letten). Had ik misschien een maandagochtend exemplaar of was deze machine misschien wat heftig gebruikt door de vorige eigenaar? Of mag ik dat gewoon verwachten bij een 1300 van ca 10 jaar (100.000+ km) oud?

Wat zijn de ervaringen?

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan