BMW K75 Brat / Cafe Racer / Whatever

Gisteren eindelijk het frame en kroonplaten van de coater ontvangen. Helaas eerst met een verassing dat er bijna de helft van het afgesproken bedrag bij zou komen. Maar afspraak is afspraak en uiteindelijk voor de oude prijs meegekregen.

IMG_0976.JPG


IMG_0977.JPG


IMG_0978.JPG


IMG_0979.JPG


IMG_0980.JPG


IMG_0981.JPG


Aangezien een vriend van me aan het leren is om te spuiten en de voorbewerking, heeft hij gisteren wat plamuur op de tank gestreken om de tank weer strak te krijgen:

v
IMG_0982.JPG


IMG_0983.JPG


IMG_0984.JPG


IMG_0985.JPG


Zometeen nog wat verse boutjes gaan halen en weer verder met opbouwen en onderdelen spuiten :)
 
ik zou hem toch met wat grover schuurpapier schuren voor je gaat plamuren...
hecht ie beter ;)

netjes voor de rest!

Alleen de plekken waar geplamuurd is, is ook geschuurd. Zal vanavond wat foto's plaatsen van het resultaat. De tank ga ik namelijk vanavond ophalen.

Thanks voor je reactie! :)
 
Hier wordt echt grondig gewerkt, en allemaal fraaie foto's! Ga zo door. Wordt een schitterend mooie fiets. Ga ik volgen.
 
Hier wordt echt grondig gewerkt, en allemaal fraaie foto's! Ga zo door. Wordt een schitterend mooie fiets. Ga ik volgen.

Thanks, ik wil het ook allemaal zo goed mogelijk aanpakken. Echter wil ik er ook voor zorgen dat het ding zo snel mogelijk rijdt zodat ik weer eens wat motor kan rijden. Het projectje is dus nog lang nog niet af *D
 
Vandaag de tank opgehaald, maar verder nog niks mee gedaan. Tussendoor nog wat onderdeeltjes fris gemaakt. Zo heb ik het buisje van de koeling even met de staalborstel behandeld en een nieuw kleurtje gegeven. Helaas is het buisje toch aardig aangevreten, maar ik vind het voorlopig prima.

Voor:

IMG_0986.JPG


Na:

IMG_0987.JPG


Voornamelijk hebben we kabels aangesloten en de kleine dingen gedaan die veel tijd kosten maar je niet veel van ziet. Zoals de gas, koppeling en choke -kabels aansluiten. Tevens hebben we alle draad van de boutjes die nu vast gedraaid worden opnieuw getapt, en alles vast gezet met koperpasta.

Uiteindelijk zijn we zo ver gekomen:

IMG_0993.JPG


IMG_0995.JPG


En nog even gepast met de tank en het zadel:

IMG_0989.JPG


IMG_0992.JPG
 
Gisteren voornamelijk bezig geweest om de motor weer op wielen te krijgen. Als eerste de voorvork poten in elkaar gezet. Vorige week hadden we alle olie eruit gehaald, want de drab die eruit kwam had weinig meer met olie te maken. Helaas is toen het boutje aan de onderkant afgebroken, hierdoor konden de poten niet verder in elkaar gezet worden. Na een bezoek aan de Hobbyist, weer een nieuw boutje gekocht met nog heel wat kleine dingen.

Daarna de cardan as ingevet en erin gezet, natuurlijk ging dit niet vlekkeloos. Normaal gesproken schuif je de cardan in het omhulsel en moet de as ~10mm uitsteken. Nu stak de as veel te ver uit. Uiteindelijk het omhulsel los gehaald, de as goed aangesloten en het omhulsel erom gedaan. Toen zat de as wél goed. Rond een uur of 22.00 uur maar gestopt met het volgende resultaat:

IMG_1048.JPG


IMG_1049.JPG


Vandaag verder aan de K gebouwd. Zo heb ik verschillende boutjes die smering waren weer netjes gemaakt. Hier een voorbeeld voor en na :)

IMG_1050.JPG


Daarna nog de volgende dingen gedaan:

- Fuelrail netjes gemaakt
- Beugeltje gemaakt voor het tellertje
- Stepjes erop gezet
- Fuelrail aangesloten
- Beugeltje voor de kentekenplaat gemaakt
- Achterlicht gemonteerd
- Spatbord afgezaagd

Toen tussen de buien door de zon scheen, de motor maar eens buiten gezet en eens naar het resultaat tot nu toe gekeken.

IMG_1051.JPG


IMG_1052.JPG


Als iemand suggesties heeft wat ik kan doen met het achterspatbord hoor ik het graag. Het is nu recht afgezaagd omdat ik nog niet weet wat ik er mee wil.

IMG_1054.JPG


Op deze foto is het beugeltje voor de Acewell teller te zien:

IMG_1055.JPG


Van de week had ik trouwens nog de volgende onderdelen besteld, die hopelijk komende week binnen komen:

- Koplamp
- Koplamp oren
- Handvaten
- Achterknipperlichten
- Remvloeistof
- K&N Luchtfilter
- Oliefilter
- Stuurverhoger, zodat ik mijn stuur weer normaal vast kan zetten.

Tevens komende week even een nieuwe motor voor de FAN van de radiator kopen. De huidige zat muur en muur vast.
 
Het geheel ziet er fraai uit! :} Alleen de bijna horizontale positie van de nummerplaat zal vermoedelijk snel de aandacht van de politie trekken. :/
 
Het geheel ziet er fraai uit! :} Alleen de bijna horizontale positie van de nummerplaat zal vermoedelijk snel de aandacht van de politie trekken. :/

Daar hadden we gisteren ook al een discussie over. Er is helaas geen andere mogelijkheid, op deze manier is het kenteken ook netjes verlicht door het achterlicht.
 
Laatst bewerkt:
De eerste onderdelen zijn binnen gekomen:

IMG_1060.JPG


De onderdelen, behalve de oliefilter zijn al gemonteerd. Daarna weer wat onderdelen in de lak gezet. Onder andere de tank, spatbord en de beugel voor kentekenplaat.

Ook is er weer wat roest bestreden. De zijstandaard heb ik er onderuit gehaald en eerst eens goed bewerkt met de staalborstel, daarna in de roest omvormer gezet en ten slotte wat lak op gedaan.

Voor:

IMG_1063.JPG


Na:

IMG_1064.JPG


Ten slotte een paar plaatjes met de gespoten tank erop 8-)

IMG_1061.JPG


IMG_1062.JPG
 
Laatst bewerkt:
Daar hadden we gisteren ook al een discussie over. Er is helaas geen andere mogelijkheid, op deze manier is het kenteken ook netjes verlicht door het achterlicht.

Ik had het bij mijn BMW (R-serie weliswaar) een vergelijkbaar probleem...
Had eerst een enduro achterlicht met kentekenplaathouder. Echter stond die net zo schuin als bij jouw motor.
Foto-L4GASIM3-D.jpg


Omdat ik de motor toch wel veel ga gebruiken, wil ik niet steeds dat gele plaatje in m'n achterhoofd hebben als een politieauto langs rijdt..
Daarom heb ik het aangepast. Heb daarvoor een ander achterlicht gekocht en een extra beugel gemaakt voor de kentekenplaat, die tevens dient als spatbord.
Wellicht geeft het je wat inspiratie;
Foto-Q3HZ4EQA-D.jpg

Foto-TCFSQVSW-D.jpg
 
Ik had het bij mijn BMW (R-serie weliswaar) een vergelijkbaar probleem...
Had eerst een enduro achterlicht met kentekenplaathouder. Echter stond die net zo schuin als bij jouw motor.

In eerste instantie ga ik het zo proberen. Volgens mij moet het officieel goed leesbaar zijn, en op afstand kon ik de kentekenplaat goed lezen.

Maar ik ga jouw idee in ieder geval onthouden, mochten de mannen in pak het niet goed vinden.
 
Leuk ding geworden! Als je je blok nog een keertje open moet maken, zou ik nog even de kettinggeleiders vervangen. Die slijten nogal snel bij een K-tje en bij 50.000 zou ik ze eruit halen. Kun je meteen even de spanner schoonmaken, die werkt op oliedruk namelijk en slijtdelen van de kunststof kettinggeleider kunnen hem minder gangbaar maken.
 
Leuk ding geworden! Als je je blok nog een keertje open moet maken, zou ik nog even de kettinggeleiders vervangen. Die slijten nogal snel bij een K-tje en bij 50.000 zou ik ze eruit halen. Kun je meteen even de spanner schoonmaken, die werkt op oliedruk namelijk en slijtdelen van de kunststof kettinggeleider kunnen hem minder gangbaar maken.

Goede tip! Denk dat volgende winter het blok toch weer een keer open gaat, dan zal ik dat direct meenemen.

Het project is sowieso al uit de hand gelopen, normaal gesproken zou ik het blok ook helemaal uit elkaar getrokken hebben. Maar deze motor moet binnenkort rijden :]
 
In eerste instantie ga ik het zo proberen. Volgens mij moet het officieel goed leesbaar zijn, en op afstand kon ik de kentekenplaat goed lezen.

Maar ik ga jouw idee in ieder geval onthouden, mochten de mannen in pak het niet goed vinden.

De officiële eis is maximaal 30 graden schuin /

Verder erg leuk om te zien hoe je het doet! Je hebt het tempo er flink in ;)
 
De officiële eis is maximaal 30 graden schuin /

Verder erg leuk om te zien hoe je het doet! Je hebt het tempo er flink in ;)

Hmm, ga wel kijken wat de politie in Duitsland er van zegt. Heb 2 jaar geleden al een keer mijn rijbewijs mogen inleveren, vanaf toen heb ik mij voorgenomen om niet meer in Nederland te rijden met de motor :9
 
Ziet er allemaal goed uit man.
En zeker een leuk tempo erin als ik t vergelijk met mijn k100, ben ik maar sloom xD

Thanks, jou projectje ben ik ook al een tijd aan het volgen. Ziet er ook goed uit.

Nu loopt het ook allemaal minder snel dan gehoopt, maar ik probeer er zoveel mogelijk vaart in te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan