BMW K75 Brat / Cafe Racer / Whatever

Nee, simpel gezegd dempt de olie de vering alleen.
Hoe dikker de veren, hoe sterker de demping moet zijn. Dat betekent dikkere olie.

Ik vond de progressieve veren de kosten meer dan waard!
 
Gisteren weer eens een stuk met de motor gereden. Helaas een minder plezierige ervaring gehad. Ik reed namelijk door een dorpje in Duitsland waar het redelijk smal was. Duitsers parkeren altijd op de weg, echter zag de auto voor mij die auto niet, ik zag die niet door de auto voor mij. Hierdoor moest ik erg hard in de remmen knijpen, maar er gebeurde bar weinig. Hierdoor moest ik dus als een malloot tussen de auto's door slingeren, gelukkig ging dat goed en klapte ik niet op de auto voor mij. De achterrem remt nu harder dan de voorrem. Hierdoor maar direct naar huis gereden en de rem ontlucht. Het remt nu weer ietsje beter maar nog lang niet zoals het hoort.

Aangezien ik sowieso nieuwe vorkpoten moet kopen had ik het idee om gelijk betere poten met betreffende remmen te kopen. Het moet echter niet te duur worden. In eerste instantie wilde ik bijv. een R1 vork erin gaan bouwen. Maar dan ben ik al meer dan €1000 kwijt als ik alles tel. Zelf was ik aan bijv. een K100RS16V remklauw aan het denken, die heeft een dubbele zuiger. Maar is de vork van een K100RS16V een upgrade, of maakt dat niet uit?

Kortom heeft iemand suggesties voor een upgrade betreffende vering / remmen waarvoor ik niet de gehele voorkant hoef om te bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een K75 maar die remde met de originele klauwen toch niet zo slecht als jij hier beschrijft. Ik zag een aantal pagina's terug dat je ook al harde remleidingen hebt gemonteerd. Een vriende van mij heeft deze klauwen op een Classic Endurance motor zitten waarmee ze op Francorchamps snelheden tot 240 Kmh halen.

Maar goed, ik ben ook overgestapt op de 4-zuiger remklauwen die op talloze BMW's is te vinden. De originele schijven hebben de juiste diameter,alleen de uitlijning klopt niet meer. Dat kan opgelost worden door de schijven van een R100R Mystic te monteren. Deze zijn ook nog eens zwevend, maar tweedehands niet zo makkelijk te vinden. Met de originele rempomp van 13 mm krijg je deze klauwen niet goed aan het werken, dus moet je ook de pomp van een K1100 RS/ latere K100RS of K1100 LT hebben. voor de gaskabel en de remlichtschakelaar moet je ook iets verzinne, want dat past niet 1 op 1. Wat je ervoor terug krijgt is wel indrukwekkend: dit remt echt uit de kunst! De kosten waren bij mij: 125
Euro voor de klauwen plus pomp, originle onderdelen van de pomp ongeveer 30, gaskabel 40 en nieuwe remblokken, ongeveer EURO 80. Voor de twee schijven heb ik ook Euro 125 betaald. En dat ziet er dan zo uit:
full
 
Kijk aan zo'n reactie heb je nog wat! Thanks voor de uitgebreide uitleg. Ik zal eens gaan kijken of ik wat onderdelen kan vinden om de upgrade door te kunnen voeren.
 
Ik zou als ik jou was toch eerst eens kijken naar je huidige remsysteem. Ook met het originele spul moet je gemakkelijk de voorkant kunnen laten blokkeren. Het wordt nooit een moderne lichte sportmotor maar je kunt er als alles klopt toch een aardig anker mee uit gooien.
Mijn K100 heeft zelfs met een zijspan er aan nog geen moeite om erg hard te remmen (gedoseerd tot blokkeren toe) en ik heb nog niet eens staalomvlochten remslangen.
 
Ik zou als ik jou was toch eerst eens kijken naar je huidige remsysteem. Ook met het originele spul moet je gemakkelijk de voorkant kunnen laten blokkeren. Het wordt nooit een moderne lichte sportmotor maar je kunt er als alles klopt toch een aardig anker mee uit gooien.
Mijn K100 heeft zelfs met een zijspan er aan nog geen moeite om erg hard te remmen (gedoseerd tot blokkeren toe) en ik heb nog niet eens staalomvlochten remslangen.
:^
Met de originele Brembo's kan je echt de boel blokkeren. Ik heb het wel eens gedaan ook, dat heeft me een carterdeksel gekost.
 
Ik ben het eens met de laatste twee reacties, de originele remmen zijn echt wel goed te krijgen. Doseerbaarheid vond ik wel minder en tja, ik moet nu eenmaal alles ombouwen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan