bmw k75 s

WouterP

Rookie
10 mrt 2009
17
0
Goedendag,

Eind deze maand ga ik beginnen met m'n motor rbw (20) , en ben dus al aan het oriënteren voor een motor.
Nu leek me een sm geweldig, maar financieel lijkt me dat niet slim ivm onderhoud met een relatief duur 'koekblik' ernaast en student.
Nu kan ik een goede k75 s van een oom kopen , en is mijn vraag: Is zon motor geschikt als 25 KW fiets?
En klopt mijn idee dat een fiets met cardan minder onderhoud vergt dan een fiets met ketting aandrijving?

alvast bedankt
 
Volgens mij bestaat er in duitsland wel een andere luchtinlaat die het vermogen begrenst, maar ik weet niet of je hiervoor dus ook een nederlandse typegoedkeuring kunt krijgen.
 
ik zal eens contact opnemen met een dealer voor de typegoedkeuring maar heb er een hard hoofd in :(
dan eerst dat rbw ff halen en dan verder kijken
 
Heb je dit toevallig al nagevraagd?
Ik ben zelf ook aan het oriënteren op een K75.
 
je kan hem gewoon bij het IKS laten keuren op 25kw.

zet je m op de gashendel 25kw bij een motorzaak met dyno bank

kost je 75 euro ofzo.

Goede motor trouwens... ;) Ze zijn heeeel betrouwbaar, lopen makkelijk over de 2-3 ton heen terwijl andere motorfietsen (uitzonderingen na) op een ton het toch wel gehad hebben.

enigste punt waar je écht op moet letten bij een K75 en eigenlijk bij elke cardan motor is of de dwarsoverbrenging van de cardan wel goed ingevet is gebleven, anders slijt die helemaal glad weg. Moet speciaal vet op, duur vet. En dan zit t weer voor tienduizenden kilometers goed.

maar concreet, een cardan vereist minder onderhoud en is goedkoper als een ketting aangedreven motor. Die moet om de 15.000-30.000 (net hoe je ermee rijdt en of ie ingevet is) vervangen worden, samen met de 2 tandwielen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan