BMW Motorrad Connected app - navigatie

Stelt ook niet veel voor: kunststof houdertje met een usb female aansluiting op de zijkant. Maar het werkt top, telefoon zit er goed in. En idd, heel veel goedkoper dan de BMW navigator series

Besloten om het niet te doen. Vandaag op de GS weg geweest en de telefoon in een houder op het stuur. Deze koud zorgt er voor dat de telefoon na 20 minuten binnen opwarmen pas weer aan ging. Gezien ik het hele jaar door rij gaat dat niet werken....
 
Besloten om het niet te doen. Vandaag op de GS weg geweest en de telefoon in een houder op het stuur. Deze koud zorgt er voor dat de telefoon na 20 minuten binnen opwarmen pas weer aan ging. Gezien ik het hele jaar door rij gaat dat niet werken....
Had je m wel ingeplugd tijdens navigeren? Als je accu echt helemaal leeg is duurt het ff voor hij weer aan wil. Koude kan dat wellicht wat verergeren.
 
Ben benieuwd hoe deze app werkt; heb sinds november een S1000RR, dus in het voorjaar maar eens gaan experimenteren. Zat er nog aan te denken om een 'echte' navi te kopen, maar eerst maar eens lijken of dit voldoet.

:W
 
Had je m wel ingeplugd tijdens navigeren? Als je accu echt helemaal leeg is duurt het ff voor hij weer aan wil. Koude kan dat wellicht wat verergeren.
Nee, dat heb ik niet. Maar met 40% accu vertrokken en maar 25 minuten gereden.
 
Heeft iemand een oplossing voor het volgende:
Ik heb een route geimporteerd, ging deze rijden en na het missen van een afslag gaat de app de route opnieuw berekenen, waardoor je complete rit weg is. Liefst wil je dit, net zoals in de navigator, herberekenen uitzetten of op verzoek laten herberekenen. Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Heeft iemand een oplossing voor het volgende:
Ik heb een route geimporteerd, ging deze rijden en na het missen van een afslag gaat de app de route opnieuw berekenen, waardoor je complete rit weg is. Liefst wil je dit, net zoals in de navigator, herberekenen uitzetten of op verzoek laten herberekenen. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb hier ook geen oplossing voor, ik weet dat hij gaat herberekenen bij een route die je instelt a la minute zeg maar. Een route die ik ingeladen had van tevoren, rondreis zo je wilt, heeft bij mij volgensmij niet herberekend bij verkeerd rijden. In de app ka ik dit niet aanpassen, tenminste ik zie er geen instelling voor.
 
Heeft iemand een oplossing voor het volgende:
Ik heb een route geimporteerd, ging deze rijden en na het missen van een afslag gaat de app de route opnieuw berekenen, waardoor je complete rit weg is. Liefst wil je dit, net zoals in de navigator, herberekenen uitzetten of op verzoek laten herberekenen. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Meer ondersteuningspunten instellen. Welk programma gebruik je om de route te maken?

Die uit kurviger werken goed in de BMW app!
 
Ik gebruik Basecamp. Inmiddels heb ik van BMW connected antwoord gekregen dat het probleem bekend is en dat eraan gewerkt wordt.
 
Heeft iemand een oplossing voor het volgende:
Ik heb een route geimporteerd, ging deze rijden en na het missen van een afslag gaat de app de route opnieuw berekenen, waardoor je complete rit weg is. Liefst wil je dit, net zoals in de navigator, herberekenen uitzetten of op verzoek laten herberekenen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik maak mijn routes met MyRouteApp op de PC. Ik heb ook een Garmin maar dan nog maak ik in eerste instantie de routes met MyRouteApp omdat ik die kaarten veel fijner vind als de kaarten in BaseCamp maar dat terzijde.

MyRouteApp staat ook op mijn telefoon. Dus de routes die ik op de PC maak zie ik daar ook meteen. Ik kies daar de gewenste route en klik op de drie puntjes naast de route en kies dan voor Opslaan als. Ik krijg dan de optie naar welke App ik de route wil downloaden. Ik kies dan voor de Connected App. Deze opent dan in de Route-import pagina. Omdat zowel de route als de track in het gedownloade gpx bestand zit krijg ik nu de keuze of ik de track, de route of allebei wil importeren. Ik download ze meestal allebei maar gebruik de Track. In het voorbeeld zie je ook het verschil in steunpunten. 22 voor de route en 8724 voor de Track. Daarom met de Track geen probleem met afwijkingen in de route t.o.v. het origineel.

Dus indien mogelijk, gebruik de track. Kan dat niet dan zou ik eerst naar de route terug rijden en dan de route opnieuw laden. Je hebt dan weer de originele route. Ik weet het, een work around, maar een betere oplossing weet ik nu niet.


Image1 (Medium).jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe deze app werkt; heb sinds november een S1000RR, dus in het voorjaar maar eens gaan experimenteren. Zat er nog aan te denken om een 'echte' navi te kopen, maar eerst maar eens lijken of dit voldoet.

:W


Hij werkt op zich goed en het is fijn dat je altijd een navigatie bij je hebt. Ik schroef namelijk niet altijd de Garmin op de motor. Dus zoek je een adres of wil je ineens de kortste weg naar huis of naar een POI (bv tankstation) dan heb je altijd navigatie aanwijzingen op je dashboard. Ook routes importeren en rijden is erg makkelijk. (Toen ik de RR net had kon je nog geen routes inlezen) Je hebt in ons geval alleen "pijltjes" aanwijzingen en je ziet geen kaart. Dat kan wat gewenning vragen en is lastig als er een wegomlegging is. Met een kaart zie je zelf snel een alternatieve route en nu moet je toch even de telefoon er bij pakken. Maar ik gebruik het zeker in Nederland regelmatig. Op buitenland vakanties gaat toch ook de Garmin mee.
 
Hij werkt op zich goed en het is fijn dat je altijd een navigatie bij je hebt. Ik schroef namelijk niet altijd de Garmin op de motor. Dus zoek je een adres of wil je ineens de kortste weg naar huis of naar een POI (bv tankstation) dan heb je altijd navigatie aanwijzingen op je dashboard. Ook routes importeren en rijden is erg makkelijk. (Toen ik de RR net had kon je nog geen routes inlezen) Je hebt in ons geval alleen "pijltjes" aanwijzingen en je ziet geen kaart. Dat kan wat gewenning vragen en is lastig als er een wegomlegging is. Met een kaart zie je zelf snel een alternatieve route en nu moet je toch even de telefoon er bij pakken. Maar ik gebruik het zeker in Nederland regelmatig. Op buitenland vakanties gaat toch ook de Garmin mee.
Eventueel kan je wel de telefoon op t stuur plaatsen - dan heb je daar gewoon de kaart zichtbaar. Vind die pijltjes overigens beter werken dan ik van te voren gedacht had!
 
Klopt, maar dan gaat het mijns inziens zijn doel al bijna weer voorbij. Dan kun je ook alleen navigeren op de telefoon of een Garmin er op zetten.
Eens dat het navigeren met de pijltjes beter werkt dan verwacht. Gebruik daarom de Garmin nog maar weinig.
 
Klopt, maar dan gaat het mijns inziens zijn doel al bijna weer voorbij. Dan kun je ook alleen navigeren op de telefoon of een Garmin er op zetten.
Eens dat het navigeren met de pijltjes beter werkt dan verwacht. Gebruik daarom de Garmin nog maar weinig.
Vind het op de RS juist wel fijn: telefoon zit net wat verder buiten zichtveld dan de dash - zodra pijltje in beeld komt kan ik even spieken. Ik heb de BMW Navigator mount af-fabriek, en daar mn telefoon in.
 
Niet de meest heldere uitleg, maar geeft wel een indruk van de mogelijkheden met .GPX bestanden:
 
Dank voor je heldere uitleg. Ik heb nog 2 vragen. Als je dan naar je route moet navigeren, is er dan alleen de keuze om naar het startpunt van die route te rijden of kun je er ook voor kiezen om naar het dichtstbijzijnde punt op de route te worden geleid? Als je eenmaal op de route zit en je mist een punt, probeert de app je dan naar het gemiste punt terug te leiden of kun je dit punt overslaan door dit aan te geven in de app? Alvast dank,

Rob

Bij het activeren van de route heb je drie opties. Je kiest dan voor Directe weg. Je wordt dan naar het dichtstbijzijnde punt op de route begeleid. Van daaruit verder over de route naar het eindpunt. Betreft het een rondrit dan stopt de routebegeleiding op het eindpunt. Wil je de route verder rijden naar waar jij de rondrit bent gestart dan moet je als je op het eindpunt van de rondrit bent aangekomen de route herstarten en dan van het startpunt naar jou "startpunt" verder afrijden.

begin route.jpg


Zover ik weet kent de BMW app geen "Harde" waypoints dus dat probleem van terugleiden naar een gemist punt zul je niet hebben. Maar ik adviseer, indien mogelijk, sowieso om de track te gebruiken, dan heb je ook het minste last van afwijkingen in de geplande route en zijn er geen waypoints om naar terug te leiden.
 
Hoi,
Ik ben nieuw in dit Forum. Ik rij al 40 jaar motor en laatste jaren bijna alleen R1200RT's of K1600GT's als leasemotor (ik heb niks met een leaseauto). Ik ontdekte dit forum per toeval en ben blij de eerste ervaringen te zien. Ik heb mijn R1250RT 2021 nu iets meer dan een week en inmiddels de 1000km beurt erop zitten.
Fijne motor maar het scherm en voor de navigatie heeft veel pro's en contra's. Op mijn laatste GT kon ik meer instellingen doen voor mijn motor maar ook de BMW navigator V veel beter bedienen. Je kan niet eens een nieuwe bestemming ingeven vanaf je motor. Je moet stoppen handschoenen uit, telefoon pakken, app openen, nieuwe bestemming zoeken, route ingeven, op streamstand zetten en weer inpakken en wegwezen. Nou als je tourt in een groep zullen ze niet op je wachten :-(
En inderdaad ook je oorspronkelijke route ben je gauw kwijt omdat je herberekenen niet uit kan zetten. Maar je kan op de motor ook niet even op de kaart oriënteren door deze te verschuiven. Per saldo is de app best goed maar de navigatie op het scherm qua weergavebeperking en instellingen matig. Hopelijk komen er snel updates want het gaat heel raar uitzien als ik daarnaast weer mijn oude garmin op het stuur moet monteren om leuke routes te rijden.
Het display is mooi maar heeft ook beperkingen in tegelijkertijd zaken willen zien (bv motortemperatuur) of doen (bellen kan heel goed maar moet je wel even door verschillende menu's)
De 4 snelkeuzetoetsen kan je ook niet zelf instellen. Bij iedereen zal daarom ook toets 1 niet werken omdat niemand een radio heeft kunnen bestellen.
En zo zijn er nog meer ervaringen die ik kan delen als daar behoefte aan is.
Kortom mooie fiets, rijdt geweldig maar er zijn nog verbeteringen noodzakelijk als het gaat over de bediening!
PS goede tip over tracks, die je via een omweg laadt, die moet ik nog proberen.
 
Welkom Frans, je noemt nog al wat pijn punten op.
Je verwacht op navigatie gebied dat je alles kan (en meer en beter) dan met de meest recente losse navigators (V en VI, of Zumo 595 en XT).
Onderweg de kaart bekijken en van route kunnen veranderen is toch wel een must en zeker bij slecht weer wil je niet het gedoe van handschoenen uit en telefoon pakken: gewoon een aanraakscherm waar je de basis taken op kan uitvoeren.
Herberekenen zou je toch moeten kunnen uitzetten dacht ik.
Affijn er zijn hier anderen met ervaring met de nieuwe RT die vast gaan reageren.
 
Hallo Frans,

Jij hebt dus het 10 inch scherm met voor de navigatie de kaart ook zichtbaar begrijp ik. Ik krijg alleen met pijlen de aanwijzingen en zie geen kaart in het dashboard. Had in jou geval inderdaad wat meer functionaliteit zoals een van een Garmin of TomTom verwacht. Waarom regelt BMW geen Apple CarPlay en Android Auto connectie? Ben je in een keer klaar toch?
 
Laatst bewerkt:
... Waarom regelt BMW geen Apple CarPlay en Android Auto connectie? Ben je in een keer klaar toch?
Roep ik al een tijd :-)
Hier, hardstikke mooi:
Laat BMW een goede motor maken en laat de navigatie over aan de specialisten als TomTom.
Bij TomTom Go zie ik vanaf 2017 regelmatig updates en zij zullen best oren hebben naar specifieke wensen van motorrijders.
Dus BMW Motorrad: volgend jaar graag een touchscreen display en CarPlay en Android Auto.
 
Weet iemand wat voor icoon er in de ritregistratie wordt aangegeven wanneer de tractioncontrole is ingesprongen?
 
Ik heb sinds kort de R 1250 R, heb de houder voor de BMW navigatie eraf laten halen en mijn oude zumo 590 erop laten bouwen. Die voorziet mijn mobieltje, Motorola G9 plus van stroom, de connectie app werkt prima samen met het display en ik krijg aanwijzingen via de Sena headset. Maar aan het einde van de dag is de batterij van de telefoon wel leeg, ook de zumo moet separaat bijgeaden worden, die heeft een slechte connector voor de accu. Het delen van de gereden route zou wel wat beter kunnen, dat doe ik nu met een screenshot appen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan