BMW nineT

Beste BMW R Nine T enthousiastelingen,
Ik ben Richard, nieuw op dit forum, en dit is mijn recent nieuw gekochte motor waar ik al het een en ander aan heb verbouwd om hem helemaal naar mijn zin te maken.
 

Bijlagen

  • _DSC9275 kopie.jpg
    _DSC9275 kopie.jpg
    557,4 KB · Weergaven: 0
Nee dit is een voorstel van mij. Ik stel voor: zondag 17 maart. Locatie: midden des lands rond Utrecht. Nog nader te bespreken. (Eea afhankelijk van belangstelling en wensen. Doel: uitwisselen van ervaringen, bikes bekijken, koffie.
...en wat gaan we doen in het weekend? In de weerapp staat dat je er geen kans is dat je zult verbranden door de zon, dus dat is gunstig.
 
  • Haha
Waarderingen: djey
Beste BMW R Nine T enthousiastelingen,
Ik ben Richard, nieuw op dit forum, en dit is mijn recent nieuw gekochte motor waar ik al het een en ander aan heb verbouwd om hem helemaal naar mijn zin te maken.
Heel nice! Maar wat heb je nou op de foto gedaan met de standaard? Had je een Kate Middleton momentje?;)
 
Ik heb geprobeerd het houten blokje weg te werken waar de standaard op stond.
Je zet hem waarschijnlijk op een houten blokje omdat hij anders te schuin staat?! Tip: Dat was voor mij de reden om de standaard van een scrambler te monteren op mijn Racer. Daardoor staat hij veel rechter (maar nog schuin genoeg om niet om te vallen).
 
Je zet hem waarschijnlijk op een houten blokje omdat hij anders te schuin staat?! Tip: Dat was voor mij de reden om de standaard van een scrambler te monteren op mijn Racer. Daardoor staat hij veel rechter (maar nog schuin genoeg om niet om te vallen).
Oke bedankt voor de tip.
 
  • Leuk
Waarderingen: djey
Ik heb van de week een proefrit gemaakt op een 2020 Urban GS en er meteen maar een optie op genomen. Wat rijdt dat ding super zeg 😎

Ik heb het topic even doorgenomen maar kom niet zo snel aandachtspunten/ problemen tegen. Zijn er zaken om extra op te letten bij dit model? Het gaat om een tweedehandse met minder dan 10k op de teller dus volgens mij is dat nog praktisch nieuw voor dit blok toch?
 
Ik heb zowel het 2020 als 2022 model gehad. Geen bijzonderheden eigenlijk. Km stand stelt idd niks voor. Wel regelmatig oliepeil controleren want boxer. Ze lusten wel een slokje. Als je er ook mee naar Oostenrijk gaat dan heeft de 2020 wel teveel db standaard.
Mocht je bagage oplossing zoeken dan heb ik nog wel wat moois liggen ;)
Hou er wel ernstig rekening mee dat je overal wordt aangesproken door liefhebbers :)
 
De luchtgekoelde boxerblokken zijn heel degelijk. Ik heb beide gehad de OHC en de DOHC. De OHC's lusten wel een slokje, maar dat wordt gaandeweg minder. De DOHC's, het blok van de R9T, zijn nog robuuster en verbruiken minder olie. Olieverbruik begon bij mij met zo'n 1 : 2000 en verminderde gaandeweg, bij 50.000 km, tot zo'n 1 : 5000. Dan pas zijn ze dus echt ingelopen!
 
Ik heb zowel het 2020 als 2022 model gehad. Geen bijzonderheden eigenlijk. Km stand stelt idd niks voor. Wel regelmatig oliepeil controleren want boxer. Ze lusten wel een slokje. Als je er ook mee naar Oostenrijk gaat dan heeft de 2020 wel teveel db standaard.
Mocht je bagage oplossing zoeken dan heb ik nog wel wat moois liggen ;)
Hou er wel ernstig rekening mee dat je overal wordt aangesproken door liefhebbers :)
Thanks! Voorlopig zal ik er niet mee naar Oostenrijk gaan, maar vooral in NL rijden (helaas). Ben wel benieuwd wat voor bagage oplossingen er zijn, al vermoed ik het voorlopig bij m’n rugtas te houden voor woon/werk ritjes.

Olieverbruik had ik inderdaad gelezen, maar zal deze eerst eens in gaan rijden en in de gaten houden wat hij gaat verbruiken.
 
De luchtgekoelde boxerblokken zijn heel degelijk. Ik heb beide gehad de OHC en de DOHC. De OHC's lusten wel een slokje, maar dat wordt gaandeweg minder. De DOHC's, het blok van de R9T, zijn nog robuuster en verbruiken minder olie. Olieverbruik begon bij mij met zo'n 1 : 2000 en verminderde gaandeweg, bij 50.000 km, tot zo'n 1 : 5000. Dan pas zijn ze dus echt ingelopen!
Ik zit dus nog voorlopig in de inrijd periode 😅
 
Thanks! Voorlopig zal ik er niet mee naar Oostenrijk gaan, maar vooral in NL rijden (helaas). Ben wel benieuwd wat voor bagage oplossingen er zijn, al vermoed ik het voorlopig bij m’n rugtas te houden voor woon/werk ritjes.

Olieverbruik had ik inderdaad gelezen, maar zal deze eerst eens in gaan rijden en in de gaten houden wat hij gaat verbruiken.
Ik gebruikte o.a. de Sysbag van SW Motech, zie mijn post 16 februari. Super handig voor woon werk.
 
Ik heb van de week een proefrit gemaakt op een 2020 Urban GS en er meteen maar een optie op genomen. Wat rijdt dat ding super zeg 😎

Ik heb het topic even doorgenomen maar kom niet zo snel aandachtspunten/ problemen tegen. Zijn er zaken om extra op te letten bij dit model? Het gaat om een tweedehandse met minder dan 10k op de teller dus volgens mij is dat nog praktisch nieuw voor dit blok toch?
Gefeliciteerd, daar ga je veel plezier aan beleven. Ik heb een UGS gekocht, tweedehands, in sept 2020. Ook met een lage km stand. Nog geen problemen tegen gekomen.
 
Goedemorgen, gisteren mooi rondje op de NineT gedaan, wat ik mij afvroeg is wat een normale motortemperatuur is? Zie hem tijdens stadsritjes oplopen naar zo'n 117 , is dat normaal?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan