BMW nineT

Afgelopen dagen een paar heerlijke ritjes gemaakt in Twente en de Achterhoek. Soms via een stukje Teutonenland. Via TT ‘spannende’ routes gemaakt en rijden maar. Hieronder is de foto gemaakt bij Ter Huurne, grenspaal 836.
B12A6CDD-C438-4C8B-9AC3-867E768BD955.jpeg
 
Vraagje aan alle r Nine t rijders hier. Zijn meerdaagse toertochten een beetje te doen (fysiek) op deze fietsen? En is het een beetje uit te houden op de snelweg?
Verschillende allroads gehad maar zijn niet echt heel sexy. Daarna Duc Scrambler en Hypermotard gereden, lekker eigenwijze fietsen.
Mijn huidige S1000R is een machtig apparaat maar ben al sinds 2014 verliefd op de verschillende r nine t varianten maar was steeds bang dat er geen flinke afstanden mee gereden konden worden. Vandaar deze vraag aan jullie.
 
By the way, ik heb wel al 2x een proefrit gemaakt maar dat was max een half uurtje op dijkweggetjes in de regio onder ideale omstandigheden.
 
Vraagje aan alle r Nine t rijders hier. Zijn meerdaagse toertochten een beetje te doen (fysiek) op deze fietsen? En is het een beetje uit te houden op de snelweg?
Verschillende allroads gehad maar zijn niet echt heel sexy. Daarna Duc Scrambler en Hypermotard gereden, lekker eigenwijze fietsen.
Mijn huidige S1000R is een machtig apparaat maar ben al sinds 2014 verliefd op de verschillende r nine t varianten maar was steeds bang dat er geen flinke afstanden mee gereden konden worden. Vandaar deze vraag aan jullie.

Ja is goed te doen, ben al een paar met de Scramb naar de Eifel geweest, zijn voor mij ritten van 250km snelweg en dan 300km lekker sturen. Op de snelweg gewoon 120-130 rijden dan is nog leuk, want je zit natuurlijk wel met je bakkes vol in de wind en vrij rechtop. Ik heb 2 keer een uurtje gereden op een S1000R, daarop is het denk ik beter uit te houden als je wat harder gaat.
 
Dank BurgerKing. Dat klinkt positief.
De Scrambler en Urban GS zitten volgens mij wat rechter op dan de 'standaard' Nine T meen ik? Dus ook meer wind vangen dan. Gaat mij erom dat ik ook af en toe 140 a 150 kan rijden zonder extreem te moeten vechten. Echt harder is niet nodig. Ik kan bovendien niet te rechtop zitten ivm rug. Licht voorover is het beste. Dat zal dan makkelijker gaan op de standaard uitvoering?
Wellicht iemand met de standaard uitvoering hier die dat kan vertellen?

En klopt het dat ASC alleen op de standaard versie te krijgen is? Zie het bij de andere varianten nergens staan.
 
Ik heb ASC op mn Scrambler. Is als optie bij te bestellen.
Op de RnineT heb ik niet gereden alleen op de GS en Scrambler. Op de Scrambler zit je lichtjes voorovergebogen, echter minimaal!
Zelfs niet te vergelijken met een sportstourer o.i.d. Ik vind het een ontspannende houding hebben.
 
Dank BurgerKing. Dat klinkt positief.
De Scrambler en Urban GS zitten volgens mij wat rechter op dan de 'standaard' Nine T meen ik? Dus ook meer wind vangen dan. Gaat mij erom dat ik ook af en toe 140 a 150 kan rijden zonder extreem te moeten vechten. Echt harder is niet nodig. Ik kan bovendien niet te rechtop zitten ivm rug. Licht voorover is het beste. Dat zal dan makkelijker gaan op de standaard uitvoering?
Wellicht iemand met de standaard uitvoering hier die dat kan vertellen?

En klopt het dat ASC alleen op de standaard versie te krijgen is? Zie het bij de andere varianten nergens staan.

Als je wat langer bent kan je misschien een hoger zadel kiezen, zit je ook weer iets hoger tov je stuur en wat meer voorover misschien?
 
Dank BurgerKing. Dat klinkt positief.
De Scrambler en Urban GS zitten volgens mij wat rechter op dan de 'standaard' Nine T meen ik? Dus ook meer wind vangen dan. Gaat mij erom dat ik ook af en toe 140 a 150 kan rijden zonder extreem te moeten vechten. Echt harder is niet nodig. Ik kan bovendien niet te rechtop zitten ivm rug. Licht voorover is het beste. Dat zal dan makkelijker gaan op de standaard uitvoering?
Wellicht iemand met de standaard uitvoering hier die dat kan vertellen?

En klopt het dat ASC alleen op de standaard versie te krijgen is? Zie het bij de andere varianten nergens staan.

Stuur op de gewone NineT is hetzelfde kwa vorm, maar het stuur van de Scrambler is 20mm hoger gemonteerd, dus dan is de normale NineT wellicht de betere keuze. Heb proefgereden op de gewone NineT, zit inderdaad wat sportiever, vering en remmen zijn ook wat beter.
ASC kan ook op de Scramb, heb ik ook, is gewoon software dingetje, maakt gebruik van dezelfde sensoren als het ABS
 
Ben maar 1.80m dus liever geen hoger zadel ;)
Kun je op een r nine t die geen af fabriek ASC had, het er alsnog op laten zetten dan? Of begrijp ik je verkeerd?

Laatst de Speed Twin gereden, ook echt een héle mooie fiets om te zien, super geluid maar het rijden deed me niets. Blijft bijzonder hoe persoonlijk motorrijden is.
 
Oh en ik vergeet nog iets belangrijks te vragen wat mij ook weerhield van deze fiets, spaakvelgen. Vind ze super mooi maar hoe houd je die schoon en roestvrij? :?
Vandaag mijn s1000r voor onderhoud weggebracht en kreeg een street scrambler mee, echt leuk dingetje trouwens, maar die spaken waren al flink aan het roesten.
 
Nogmaals ASC is gewoon een software dingetje dat gebruik maakt van de ABS hardware kan dus altijd achteraf geregeld worden.
Geen last van roestende spaken en zo'n poetser ben ik niet, maar in de winter/met pekel blijft de Scramb lekker binnen....standaard heeft ie overigens gietwielen, spaakwielen zijn een optie.
 
Ok dank voor de info voor zover. In juni en juli ga ik maar eens de verschillende varianten zo snel mogelijk na elkaar rijden om te zien welke het beste bevalt qua rijden en houding. Lees en zie op verschillende filmpjes op YT dat er best aardig wat verschillen zijn in het rijden en sturen. Zal gaan tussen de R Nine T, de Scrambler of Urban GS.
 
Proefrijden is altijd het beste.:t
De normale is wat sportiever, betere voorkant (remmen/vering). De UrbanGS en Scrambler zijn technisch identiek. Ik vond de Scrambler het mooist (de UrbanGS was nog niet leverbaar) en ben nog steeds super tevreden, vond het verschil kwa sturen (tov de normale NineT) niet zo groot. En tubeless spaakwielen zoals die er als accesoire zijn voor de Scramb, zijn zelfde als de GS, vond ik ook wel een hele grote pré.
En voor het sportievere werk heb ik nog wat anders in de garage.
Eind mei weer een paar daagjes rijden in de Eifel, langs Moezel en Rijn.:]
 
Altijd gaaf: ik heb de GP Stealth uitlaat mogen leveren voor deze BMW Dealer Contest custom van Tromso Motors, en het resultaat mag er zijn
 

Bijlagen

  • TromsoMotorR9T_web-1.jpg
    TromsoMotorR9T_web-1.jpg
    171,6 KB · Weergaven: 34
  • TromsoMotorR9T_web-2.jpg
    TromsoMotorR9T_web-2.jpg
    170,2 KB · Weergaven: 39
  • TromsoMotorR9T_web-3.jpg
    TromsoMotorR9T_web-3.jpg
    180,4 KB · Weergaven: 31
  • TromsoMotorR9T_web-4.jpg
    TromsoMotorR9T_web-4.jpg
    149,1 KB · Weergaven: 36
  • TromsoMotorR9T_web-5.jpg
    TromsoMotorR9T_web-5.jpg
    212,8 KB · Weergaven: 40
Gaaf!
En ook dat je aan zo’n project kan werken!
Heb je nog en foto beschikbaar waar de uitlaat beter te zien is?
 
Misschien ben je niet de juiste persoon om het te vragen, als mooi weerrijder ;) Burgerking maar als het regent zuigt dat leren zadel zich dan vol water?
Ik kom erop omdat we al paar dagen in de regen in de UK rijden én ik er achter ben dat mijn S1000R niets te zoeken heeft op die ontstellend slechte wegen hier. Wat een marteling..
Als ik terug ben al aangevraagd om paar uurtjes op een Pure te rijden. Was enige die ze beschikbaar hadden.
 
Het is geen lederen zadel. Het is, denk ik, van vinyl.
Het ziet er wel heel goed uit,zelfs van een klein afstandje lijkt het net echt leder.👍🏻
 
Het zadel is idd iets van kunstleer (of geimpregneerd leer?), maar geen probleem in de regen, vorig jaar op weg naar de Eifel hoosbui gehad en nergens last van.

Ga binnenkort wel eens testrijden op de R1250R. Geen retro, maar ik vind hem in de BMW motorsport kleuren wel enorm gaaf om te zien, benieuwd hoe deze rijdt. Was niet zo onder indruk van z'n voorganger, de R1200R, maar het shiftcam blok schijnt wel heel goed te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan