BMW nineT

Gefeliciteerd met je nieuwe motor! 🏍
Bar end spiegels ga ik ook nog op mijn motor plaatsen (ergens dit jaar)
Veel plezier met de motor!
 
Nee hoor, dat kan gewoon aan de zijkant via de mini 12V stekker, (mits je die hebt uiteraard). De zgn BMW stekker
 
Okay dus gewoon een plug aan de lader knutselen. Ff googelen misschien heeft de CTEC Lader wel een aanluiting Standaard
 
Okay dus gewoon een plug aan de lader knutselen. Ff googelen misschien heeft de CTEC Lader wel een aanluiting Standaard

ik weet niet of dat zo op deze manier kan, ben geen expert op dit gebied. Ik heb specifiek een CAN-bus lader gekocht.
 
Heb je die direct aangesloten op de accu of ook via de 12V plug? Heb vroeger een R100GS en 2 x een R1100GS gehad, toen was BMW ook al zo eigenwijs met eigen oplossingen. Meestal beter dan de rest.
Nu vind ik de manier van het NineT zadel erop en af wel erg omslachtig, hij zat bij de dealer al scheef. haha
 
Heb zelfs sinds kort ook de R nine t urban g/s uit 2018.. ik moest een speciale Can bus lader kopen zoals hierboven beschreven.
Dan kan je hem direct op de powerlet aansluiting aan de rechterkant inpluggen en gaat hij opladen. Je kan de Optimate 4 can-bus editie of de speciale BMW lader kopen.

Heb hem zelf hier gekocht:

Andere soorten laders zul je direct op de accu moeten aansluiten.. wat nog best een gedoe is bij de R nine t om bij de polen te komen.
 
bedankt voor de info, dan wordt het bestellen ipv knutselen. Teveel problemen met accu's en aansluitingen gehad in het verleden om het risico te nemen.
 
Gister / vandaag bezig geweest met de montage van Sw motech valbeugels en extra lampen, ook gelijk de 12 volt aangesloten voor de navigatie.

7c5525c75d97a031b2e2971a92841362.jpg
 
Dat ziet er gaaf uit!
Toch ook maar eens voor een gele koplamp gaan.....
Welk merk /type 'extra koplampen' zijn dat?
 
Het dimlicht van de koplamp is vervangen door een "Powertec Retro Yellow H4" lampje.

De verstralers zijn van Louis; .. deze zijn er ook in "Mistlamp" en verstraler met "afdakje"


Hier zitten ook "Powertec Retro Yellow" lampjes in.. maar dan de H3 variant (55w)
 
Ziet er goed uit zeg! De valbeugel had de vorige eigenaar er op gezet voor mij, dat was mazzel. Vandaag wel even de originele spiegels verruild voor mijn oude bar-ends. Stukken beter zicht naar achter. Ik ben daar wel een fan van. Alleen nu nog even de originele beugeltjes verruilen, ik heb ze maar even omgedraaid dan kijk je niet zo in de schroefdraad. Wellicht heeft de NineT racer variant beugeltje zonder schroefdraad

IMG_3209.jpeg
IMG_3211.jpeg
IMG_3210.jpeg
 
zit er bij jullie ook zo'n gat tussen tank en seat? Ik krijg 'm niet verder naar voren. Achter zit ie keurig onder de beugels en de bout past zonder problemen.
 

Bijlagen

  • IMG_3212.jpeg
    IMG_3212.jpeg
    737 KB · Weergaven: 9
  • IMG_3213.jpeg
    IMG_3213.jpeg
    726,8 KB · Weergaven: 7
Ziet er goed uit zeg! De valbeugel had de vorige eigenaar er op gezet voor mij, dat was mazzel. Vandaag wel even de originele spiegels verruild voor mijn oude bar-ends. Stukken beter zicht naar achter. Ik ben daar wel een fan van. Alleen nu nog even de originele beugeltjes verruilen, ik heb ze maar even omgedraaid dan kijk je niet zo in de schroefdraad. Wellicht heeft de NineT racer variant beugeltje zonder schroefdraad

Bekijk bijlage 1542362Bekijk bijlage 1542361
Bekijk bijlage 1542363
Yep,

racer heeft de spiegels anders gemonteerd
 
Ziet er goed uit zeg! De valbeugel had de vorige eigenaar er op gezet voor mij, dat was mazzel. Vandaag wel even de originele spiegels verruild voor mijn oude bar-ends. Stukken beter zicht naar achter. Ik ben daar wel een fan van. Alleen nu nog even de originele beugeltjes verruilen, ik heb ze maar even omgedraaid dan kijk je niet zo in de schroefdraad. Wellicht heeft de NineT racer variant beugeltje zonder schroefdraad

Bekijk bijlage 1542362Bekijk bijlage 1542361
Bekijk bijlage 1542363
bonk je m nu niet tegen je tank aan?
 
Goed om te horen dat het zo hoort. Begon al te twijfelen. Nee, Alles zit ver van de tank af. Ik rijd binnenkort wel even langs een dealer, die hebben die beugeltjes nog wel ergens liggen.
 
Laatst bewerkt:
zit er bij jullie ook zo'n gat tussen tank en seat? Ik krijg 'm niet verder naar voren. Achter zit ie keurig onder de beugels en de bout past zonder problemen.
 

Bijlagen

  • 3D41B306-0443-445F-A171-2564C4DEED07.jpeg
    3D41B306-0443-445F-A171-2564C4DEED07.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 4
Goed om te horen dat het zo hoort. Begon al te twijfelen. Nee, Alles zit ver van de tank af. Ik rijd binnenkort wel even langs een dealer, die hebben die beugeltjes nog wel ergens liggen.

Zo te zien heb jij niet meer de standaard uitlaatbochten.. en is de cat weg?
Hoe is het geluid?.. niet te hard om gedoe te krijgen met de politie?"

Denk erover om op termijn ook mijn bochten te vervangen door titanium (zonder cat) en een full High mount akrapovic systeem te monteren.
 
Bij mijn weten is alles nog standaard wat betreft de uitlaat. hij geeft wel een mooi geluid maar zeker niet aso. Ik heb nog niet op een nieuwe gereden, zou het niet weten
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1.019,5 KB · Weergaven: 9
  • image.jpg
    image.jpg
    1 MB · Weergaven: 9
  • image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 10
Bij mijn weten is alles nog standaard wat betreft de uitlaat. hij geeft wel een mooi geluid maar zeker niet aso. Ik heb nog niet op een nieuwe gereden, zou het niet weten
Dat zijn RVS akra bochten. 100% niet origineel :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan