BMW nineT

Bij mijn weten is alles nog standaard wat betreft de uitlaat. hij geeft wel een mooi geluid maar zeker niet aso. Ik heb nog niet op een nieuwe gereden, zou het niet weten

Mooie bochten! :)

Heb zelf gemerkt dat de R nine t urban g/s in verschillende versnellingen verschillend geluid maakt;

1 = Stil.
2 = Veel uitlaatgeluid
3 = stil
4 = stil
5 = Veel uitlaatgeluid
6 = stil.

Het lijkt net of de uitlaatklep bij verschillende versnellingen verder open / dicht gaat. Als je dezelfde snelheid aanhoudt en schakelt van z'n 4 naar z'n 5 dan zou hij in theorie "Stiller" moeten klinken.. maar dan klinkt hij ineens luider... vraag me af wat ze voor een tovenarij hebben uitgehaald bij BMW.
 
Dat zijn RVS akra bochten. 100% niet origineel :+
Ja, vanuit BMW is dat alleen chroom of RVS. Daarnaast zie ik ook geen katalysator, zoals hieronder afgebeeld.

1599920982657.png
 
Mooie bochten! :)

Heb zelf gemerkt dat de R nine t urban g/s in verschillende versnellingen verschillend geluid maakt;

1 = Stil.
2 = Veel uitlaatgeluid
3 = stil
4 = stil
5 = Veel uitlaatgeluid
6 = stil.

Het lijkt net of de uitlaatklep bij verschillende versnellingen verder open / dicht gaat. Als je dezelfde snelheid aanhoudt en schakelt van z'n 4 naar z'n 5 dan zou hij in theorie "Stiller" moeten klinken.. maar dan klinkt hij ineens luider... vraag me af wat ze voor een tovenarij hebben uitgehaald bij BMW.

Ik heb exact hetzelfde op mijn Scrambler. Het hangt niet alleen af van het toerental.
Ze hebben dat voor het showen van de motor gedaan, in z'n 2e versnelling en ca. 30 km/u rijden langs een terrasje. Iedereen kijkt 😁

Ik vraag me hoe ze hiermee door de (geluids) homologatie zijn gekomen......
 
Ik heb exact hetzelfde op mijn Scrambler. Het hangt niet alleen af van het toerental.
Ze hebben dat voor het showen van de motor gedaan, in z'n 2e versnelling en ca. 30 km/u rijden langs een terrasje. Iedereen kijkt 😁

Ik vraag me hoe ze hiermee door de (geluids) homologatie zijn gekomen......

Nee idd.. lager toerental zou minder geluid moeten produceren, maar ineens gaat hij dan vol open :9..

En als ze je langs de kant zetten en in z'n neutraal 3875 toeren laten maken voor een meting.. dan is hij ineens poeslief? (Want klep bijna helemaal gesloten denk ik dan)
 
Nee idd.. lager toerental zou minder geluid moeten produceren, maar ineens gaat hij dan vol open :9..

En als ze je langs de kant zetten en in z'n neutraal 3875 toeren laten maken voor een meting.. dan is hij ineens poeslief? (Want klep bijna helemaal gesloten denk ik dan)
Ja, zoiets. FF het geluid meten en weer door.... 😁🏍
 
Hoe dan ook, ik ga er plezier mee beleven! Braaaaaaab.. met een beetje mazzel mag ik er zelfs de Eifel nog mee in
 
Heb gister dus die lampjes en navigatie gemonteerd.. Hierbij lopen de kabels ook (van bijv. de navigatieplug) voor de ECU heen / over de dynamo en naar achteren richting de accu. Kan dit kwaad qua temperaturen? Of wordt het blok nooit heet genoeg om voor problemen te zorgen met het smelten van bedrading etc. Heb ervoor gezorgd dat nergens de bedrading direct het blok zelf raakt.

Foto's; (rood zijn kabels van verlichting.. Oranje is van de navigatie).

6a7a0dc2974a801b304fd81755637ec4.jpg

6d4cefca325a281bd7473b8090b9657b.jpg


Kabelboompje wat ik gemaakt heb

6d9ac942c50b84a862d4b618dcea7b02.jpg


En schakelaartje gemonteerd;
c9bf84609389e7f68f9662c1477adf30.jpg
 
die hoes die je gebruikt is redelijk waardeloos, maar verder is de routing probleemloos
 
Nerjes hoor. Ik neem aan dat er ook ergens een relais is gemonteerd?

Yep, de lampen zijn geschakeld middels een relais.

Het signaal voor de relais komt van de BMW navigatieplug, deze gaat eerst naar de schakelaar en daarna richting de relais.

Als je de motor uit zet, dan schakelt de BMW navigatieplug na 60 seconden uit, dus op zich wel handig dat je de lampen nog even aan kan laten staan als "Thuiskomverlichting" en dan automatisch uitschakelen.

(Zal zo nog even wat foto's maken.. ben er nu aan bezig)
 
Yep, de lampen zijn geschakeld middels een relais.

Het signaal voor de relais komt van de BMW navigatieplug, deze gaat eerst naar de schakelaar en daarna richting de relais.

Als je de motor uit zet, dan schakelt de BMW navigatieplug na 60 seconden uit, dus op zich wel handig dat je de lampen nog even aan kan laten staan als "Thuiskomverlichting" en dan automatisch uitschakelen.

(Zal zo nog even wat foto's maken.. ben er nu aan bezig)
Trouwens, hoe heb je de xtra lampen op de valbeugel gemonteerd?
 
Wat een gaaf ding blijft dat toch!

thnx!

En ze is nog lang niet klaar. heb net een drumstel verkocht dus er kan weer meer worden geïnvesteerd.

magura hc1 hendels met rizoma reservoirs
Hyperpro streetbox kit en stuurdemper
oshmo accu conversie
Inovv dual camera

en ben nog aan het nadenken over het vervangen van het luchtfilter huis maar daar moet ik nog wat research naar doen voor wat betreft het goed blijven lopen van de motor. Ik wil er dan Velocity stacks opzetten.


Aanpassingen moeten niet ten koste gaan van performance :)
 
thnx!

En ze is nog lang niet klaar. heb net een drumstel verkocht dus er kan weer meer worden geïnvesteerd.

magura hc1 hendels met rizoma reservoirs
Hyperpro streetbox kit en stuurdemper
oshmo accu conversie
Inovv dual camera

en ben nog aan het nadenken over het vervangen van het luchtfilter huis maar daar moet ik nog wat research naar doen voor wat betreft het goed blijven lopen van de motor. Ik wil er dan Velocity stacks opzetten.


Aanpassingen moeten niet ten koste gaan van performance :)

kies alsjeblieft voor een zwarte spiraal op die demper, zon paars ding ziet er zo kermis uit _O-

ik zou trouwens lekker naar HK suspension gaan, vertellen wat je wil en dan krijg je gewoon maatwerk.

De luchtfilterkast is trouwens ook meteen je accubak, dus denk daar wel even aan :+
 
ohzo, ik had al gegoogle op het merk maar kwam bij 123accu uit voor laptop accus, snapte het al niet :+
 
Foto's!

Relais onder het zadel
74a60d7f459919cdba5e88841392cd23.jpg


Alle massa bij elkaar in een BAAS polenverbindersetje
06bf060802eb7953842b48ad37389bc9.jpg


Plus van de accu hier aangesloten
7b70adacefef737a411737bc0d963e3f.jpg


Hoe de kabels lopen onder de tank
8e87776bd9d2d5ff16632b4cea235f8f.jpg


Kabels over de val beugel richting de lampen.
146232f42961e60d5b9afaf8a5704ca0.jpg

500e48d787036e9aec75591e96d1e364.jpg
 
1600012491012.png


houd deze stekker wel vrij mensen, scheelt de monteur weer vloeken met diagnose computeren :+
 
Vandaag nieuwe druppelader binnen en de oude alweer verkocht via marktplaats. Ook mijn Speed Triple goodies zijn al weg. Soms gaat het vlot.
 
Vanmiddag aan de slag met een vervanging van de “hinterschnabel”. Hij past ineens een stuk beter onder de hoes...
BBAFC561-7049-4ACF-BA02-1FF263D22798.jpeg
756800CE-6F36-4F86-BAB9-696856B37476.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan