BMW nineT

Duidelijk; Titanium it is :Y, ga wel eerst een geluidsmeting doen in de huidige staat; en kijken of +2.3db acceptabel is.
Ik weet dat er weinig controles zijn op geluid tenzij je richting de TT gaat; maar wil toch het risico niet lopen of een "geluidsaso" zijn.
Het doel is niet meer geluid; maar puur looks / prestaties.
Op mijn Scrambler heb ik na de katalysator of de vlinderklep titanium uitlaat van Akrapovic. Er zit een soort van beige gloed te zien. In ieder geval direct herkenbaar. Vanaf de cilinders tot aan de katalysator of de vlinderklep is het RVS bij mij. Chroom is een optie.
Ik vind Ti mooi staan!
 
Mijn Scramb staat gewassen en gepoetst te wachten op het voorjaar 8-) Heb winterstop polis.

Als ik toch wil rijden dan pak ik mijn ouwe DR650 wel.
:^
Ook hier staat ze droog en gewassen op beter weer te wachten. En er moeten nog wat modificaties worden geïnstalleerd wanneer ik COVID financieel weer wat te boven ben gekomen.
 
Mijn Scramb staat gewassen en gepoetst te wachten op het voorjaar 8-) Heb winterstop polis.

Als ik toch wil rijden dan pak ik mijn ouwe DR650 wel.
Hier hetzelfde, de Scrambler staat gepoetst en winterklaar opgehokt wachtend op 1 maart 2021 zodat de tekst onder mijn foto in actie omgezet kan worden.

Ik heb geen andere motor, maar die DR650!:] Vroegah heb ik de DR500 met Parijs-Dakar tank erop gehad. Geweldig zo'n dikke asbak die op-en-neer gaat in de cilinder 😁
 
LAVDM:
Een rear hugger voor de Scrambler. Gekocht om opspattend water en een vieze achtervering te voorkomen. Van de winter ga ik deze monteren.
A970BE02-A2CB-4FE4-BA3F-5B0D2107137F.jpeg
A970BE02-A2CB-4FE4-BA3F-5B0D2107137F.jpeg
 
Mooie motor!
Wat ga je eraan ‘klussen’? De NineT ziet er al redelijk ‘af’ uit?
 
2 cm hoger, voor mij precies goed. Omdat het zadel naar voren smaller dan het origineel maakt het met stilstaan niets uit.
Belangrijker is dat ik nu langer kan zitten. Vorig jaar aan mijn rug geopereerd en nu helpen alle kleine zaken die ik kan aanpassen een hoop. (daarom moest de Speed met clip-ons ook weg). Ik alleen nog te denken aan een ander stuur (comfort versie). Iets hoger en iets meer naar de berijder toe.
Ik heb nog een leuk stuur liggen na ombouw naar Caferacer (lsl zwart).
 
De uitlaat heeft aan beid kanten vd motor een uiteinde? Deze zal wel een laag maar ‘duidelijk’ geluid geven!👍🏻
Is die custom made?
 
Andere cilinderkopdeksels, en ben nog in dubio om de airbox eruit te halen en voor open filters te gaan...lees wisselende verhalen...

Mocht je de airbox niet willen verwijderen.. maar wel 'Filters" willen.
 
Andere cilinderkopdeksels, en ben nog in dubio om de airbox eruit te halen en voor open filters te gaan...lees wisselende verhalen...
Is ook iets waar ik over op de wip zit. Aan de ene kant vind ik het optisch wel een gaaf gezicht. Maar dan wel met de airbox echt verwijdert. Aan de andere kant vraag ik me af wat het met de karakteristiek van de motor doet en zijn de filters wat meer onderhoud nodig dan de originele airbox.
Daarbij moet je nogal wat verwijderen wil je de airbox er uit kunnen halen.

Kreeg overigens van de monteur wel een tip om eerst even de standaard rubber slangen te verwijderen en dan de gaten af te dekken met wat fijns zoals een stuk panty. Dan kan ik eerst kijken wat het motorisch doet, bevalt het niet kan ik snel terug naar standaard.
Mogelijk dat ik dat dan eerst ff doe
 
Is ook iets waar ik over op de wip zit. Aan de ene kant vind ik het optisch wel een gaaf gezicht. Maar dan wel met de airbox echt verwijdert. Aan de andere kant vraag ik me af wat het met de karakteristiek van de motor doet en zijn de filters wat meer onderhoud nodig dan de originele airbox.
Daarbij moet je nogal wat verwijderen wil je de airbox er uit kunnen halen.

Kreeg overigens van de monteur wel een tip om eerst even de standaard rubber slangen te verwijderen en dan de gaten af te dekken met wat fijns zoals een stuk panty. Dan kan ik eerst kijken wat het motorisch doet, bevalt het niet kan ik snel terug naar standaard.
Mogelijk dat ik dat dan eerst ff doe
Bij nat weer kun je wel problemen krijgen als er veel water de filters ingezogen wordt en je luchtsensor waar laat je die dan.
 
Ook een puntje idd. Ik heb mensen gezien die de sensor in een van de filters had gemaakt. Zijn wel mogelijkheden voor. Er is ook een adapter beschikbaar om de sensor aan de voorkant van de motor te positioneren.
 
Poedercoaten gaat even op de lange baan. ik heb eerst mijn navigatie en hoes vervangen. Nu mijn usb aansluiting bij het stuur (12V) weer vervangen door een aansluiting voor mijn nieuwe navigatie die maar 5V nodig heeft.... diepe zucht
 
ik had een oude Zumo 220 nu een 395, wel een flinke verbetering. Na het monteren de nieuwere versie van de onroute motortoertjes downloaden en ik ben klaar voor mooier weer. De rizers zitten erop, dat is wel een verbetering zeg. Voor 2 cm verhoging...
 
Poedercoaten gaat even op de lange baan. ik heb eerst mijn navigatie en hoes vervangen. Nu mijn usb aansluiting bij het stuur (12V) weer vervangen door een aansluiting voor mijn nieuwe navigatie die maar 5V nodig heeft.... diepe zucht
Zit toch een aansluiting op welke 12v naar 5v omzet .
 
Zit toch een aansluiting op welke 12v naar 5v omzet .
Klopt helemaal, ik ben aan het mailen en meten geweest en de USB aansluiting blijkt al 5V!! Scheelt weer een hoop geklooi. Nu alleen nog stukkie uit de Garmin houder zagen voor het kabeltje dat rechtstreeks de nav in gaat. Dan heb ik alleen maar een ram bolletje op het stuur als ik geen nav nodig heb. Wel zo netjes
 
Klopt helemaal, ik ben aan het mailen en meten geweest en de USB aansluiting blijkt al 5V!! Scheelt weer een hoop geklooi. Nu alleen nog stukkie uit de Garmin houder zagen voor het kabeltje dat rechtstreeks de nav in gaat. Dan heb ik alleen maar een ram bolletje op het stuur als ik geen nav nodig heb. Wel zo netjes
Maar aan de houder zit toch een voeding voor 12v met een omzetter naar 5v in de aansluitkabel.
 
Maar aan de houder zit toch een voeding voor 12v met een omzetter naar 5v in de aansluitkabel.
Jawel maar de omzetter zit bij mij tussen de accu en de USB aansluiting. Dus de USB staat op 5V. Dan heb ik het aansluitpunt op de dock niet meer nodig. Dus kan ik die los van een kabel er op en er af halen. Wat ik overhoud is een houdertje met een rammount balletje eraan en een los snoertje van miniUSB (Garmin) naar USB.
 
Terug
Bovenaan Onderaan