BMW nineT

Laat maar weten wat die panelen moeten kosten :9..
Hoe zitten ze gemonteerd?, en heb je ook wat close-up foto's?
 
Motor staat lekker binnen, klaar om de onderdelen eraf te halen voor de coater. Lekker klussen terwijl het buiten sneeuwt.

BBF5ED1F-324F-42FB-8704-00A4ED6150D4.JPG
 
Erg benieuwd wat dat motorisch gaat doen, hou ons op de hoogte.
Ik heb besloten het voorlopig niet te gaan doen.
Om alles te verwijderen moeten de motorbeschermers er ook weer af en dat is me wat te heftig voor alleen het verwijderen van een airbox. Eerst maar wat andere zaken gaan doen.
 
Ben toch wel stiekem aan het kijken naar andere bochten..

Heb een merk gevonden wat niet te duur is; en ziet er wel ruig uit. Wil ook graag RVS wat bij de AC schnitzer past.

Mivv maakt dan wel mooie bochten;

603c3f0bd0110809298372971dbdb9c2.png
 
Heeft iemand nog een tip om het linker handvat zonder geweld te te verwijderen? Ik moet het stuur klaar maken voor de coater. Verder lekker relaxed rommelen zo.

IMG_3561.JPG
 
Ik heb hem destijds opgerold, daarna stukje bij beetje als pakketje teruggetrokken...lastig tijdrovend klusje maar zijn niet echt gouden tips voor geloof ik.
 
Beetje afwasmiddel heb ik eens een monteur zien gebruiken toen hij van die schuimrubberen hoesjes over de standaard handvatten moest frotten.
 
Heb je een compressor? Lucht eronder spuiten en voorzichtig draaien.. door de lucht die onder het handvat komt vliegt hij er meteen vanaf.
 
Net even navraag gedaan naar die 2021 covers voor de r nine t reeks (Die voor de batterij zitten)
Passen helaas niet op de <2021 modellen.. er mist een extra pin waar hij in klikt wat het nieuwe model wel heeft.
 
Net even navraag gedaan naar die 2021 covers voor de r nine t reeks (Die voor de batterij zitten)
Passen helaas niet op de <2021 modellen.. er mist een extra pin waar hij in klikt wat het nieuwe model wel heeft.
Ach het was geen noodzaak. Weten we dat ook weer, bedankt.

Linker handvatmodule zit trouwens met een boutje door het stuur heen vast.
Als je het (hoge stuk)rubber een beetje terug duwt zie 'm zitten. Dat was een makkelijke.
Rechter is wat meer werk, maar er zijn filmpjes op youtube, gelukkig. Ik denk dat ik wel een laag van de coating moet afschuren om alles weer erop te krijgen. Erg weinig speling die BMW onderdelen, keurig netjes.

De rechter schetsplaat (met de achterrem) wordt nog wel een gepruts. Het remlicht contact, veren en kabeltje zit zo strak en netjes in elkaar.
No room for error. Maar eens rustig voor gaan zitten. De rest zit al in de doos.
 
Zo de onderdelen zijn eraf en kunnen naar de coater. Weet iemand toevallig hoe je het contactje van het achterremlicht van de plaat afkrijgt? Het lijkt wel een blokje uit twee delen maar voor ik iets kapot maak...

IMG_3576.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zo de onderdelen zijn eraf en kunnen naar de coater. Wel een zielig gezicht zo.
Weet iemand toevallig hoe je het contactje van het achterremlicht van de plaat afkrijgt? Het lijkt wel een blokje uit twee delen maar voor ik iets kapot maak...

Bekijk bijlage 1588289

dat zijn gewoon 2 klinknagels, voorzichtig onder het kopje proberen op te tillen.
 
ja, je zou de kopjes er af kunnen slijpen met een dremel ofzo, dan kan je de sensor er zo af pakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan