BMW nineT

Zondag klein ritje gedaan rondom Doorn :]....nu nog effe Goegelen voor een afspreekplek ergens in de buurt en dan maar wat data pakken
20220418_094211.jpg
voor een NeinTieMiet.
 
Ooit een proefrit op gemaakt en dat beviel prima. Flink veel vermogen, uitstekende wegligging en stuurt als een beest alleen vraag ik me af of de 9T genoeg comfort heeft voor een rondje Pyreneeën ofzo. Ik heb nu een CRF1000 en die bevalt op zich prima maar ik vind de 9T gewoon veel mooier en voor mij (ik ben net aan 1.70 mrt) waarschijnlijk wat makkelijker te managen als je begrijpt wat ik bedoel. Rijdend is de Africa Twin geweldig maar als je een beetje moet manoeuvreren dan wordt het wat lastiger.
 
Het comfort van een allroad gaat de NineT (of om het even welke naked) nooit halen. Je zit ook nog eens met je kop in de wind, hoewel dat vaak lekkerder is dan de mogelijke turbulentie van een ruit.
Ik heb met de NineT Scrambler alleen wat lange weekends richting Duitsland gedaan, met dagritten tussen de 350 en 550km, dat ging prima. Maar het is altijd lastig om dan te zeggen, 'ja je kan prima richting ZuidFrankrijk', da's toch erg persoonsafhankelijk.
 
Als je dat Adventure bike gevoel wil vasthouden dan zou je ook kunnen kijken naar de Urban GS.
Je kan de urban best veranderen in een "Tourmachine" ..

Deze kwam ik bijv. tegen op het R nine T forum, lijkt me prima om te touren / langere afstanden af te leggen.

img_20220408_154738-jpg.152972

Als je dan grotere stukken gaat rijden; dan zet je de hogere ruit erop. Als je alleen in de buurt bent haal je hem weer ervanaf (als je het niet mooi vind). Er zijn ook grote Puig ruiten te krijgen voor de R nine T..
Qua zitcomfort is er ook veel winst te behalen door het veranderen van het zadel; al vind ik het originele zadel ook best prima.

Heb zelf een 5/T zadel erop gezet (250 euro nieuw van de dealer) en is al comfortabeler dan het origineel.

76328333e7469a0ba5859d6d45ff862a.jpg
 
Mooi dat deze R9T goed bevalt.
Op welke versie heb je gereden? En welke ga je kopen?
Heb nu de pure mee gekregen en ga denk ook voor die.
En welk type zou het dan worden van de R nine T reeks?
(edit; zie dat Bertus hetzelfde vraagt)
Dan maar de vraag; wat wil je allemaal aanpassen? 😋
Hehe ja de pure word hem denk ik. Heb wat inspiratie online gezien zoals andere uitlaat, mat zwart spuiten, alle bouten vervangen naar zwart. Zadel eruit en andere erin, kortom wordt een leuk projectje en heb er zin in!
 
Pure is een mooi model!,
Ook perfect als je hem toch gaat costumizen / upgraden.. Verschilt praktisch niets van de normale R nine T welke een stuk duurder is. (op de Aluminium tank/voorvorkpoten/betere vering na). Met het prijsverschil kan je een pure maken die beter is zelfs.
 
Heb nu de pure mee gekregen en ga denk ook voor die.

Hehe ja de pure word hem denk ik. Heb wat inspiratie online gezien zoals andere uitlaat, mat zwart spuiten, alle bouten vervangen naar zwart. Zadel eruit en andere erin, kortom wordt een leuk projectje en heb er zin in!
Is deze niet wat voor je?

€13.500

DSC01282.jpg
 
iig wel de mooiste uitvoering van de normale R nine T uit de reeks..
Mooi met die nieuwe dubbele tellers, aluminium tank + hump.

Prijs is dan ook meer dan prima ervoor.
 
Wil aan beide kanten tassen kunnen hangen, het geluid is mooier (wat luider dan AC schnitzer) en er kan idd iemand achterop 😋
 
Toch gek dat de Schnitzer bij jou stiller is en bij mij een bak meer herrie gaf dan het origineel (8dB meer). Allebei standaard. Gisteren nog een stuk gereden, lekker weertje zeg!!
 
Toch gek dat de Schnitzer bij jou stiller is en bij mij een bak meer herrie gaf dan het origineel (8dB meer). Allebei standaard. Gisteren nog een stuk gereden, lekker weertje zeg!!
Maar jij hebt ook voorbochten van Akra.. Tel je die ook mee?
 
Dat verbaasde me juist. De Schnitzer is met akra bochten een stuk harder dan de standaarduitlaat met akra bochten. (allebei gemeten vanaf het zelfde punt) Maar dat ervaar jij juist andersom met de standaard headers erop.
 
Ik had dan wel de langere Tussenbocht waarbij hij hoger gemonteerd zit.. dat kan ook nog iets schelen?
hoe langer het uitlaattraject hoe meer demping?
 
Geen idee. Deze gaat op marktplaats of houd je m erbij? Op marktplaats kreeg ik op verkoop van de mijne geen respons. Ik heb m maar verkocht bij Pajic als korting op de rekening.
 
Laat hem voor nu even op zolder liggen.. Misschien dat ik hem nog eens monteer. Anders gaat hij op Marktplaats.

Marktplaats is altijd gedoe.. 20 vragen over een advertentie en hem willen kopen; om vervolgens niets meer te laten weten. Stelletje Lullo's op dat platform.
 
Smaken verschillen, maar ik zou deze graag op Zandvoort rijden. :9

 
Wel een stukkie vakmanschap hoor. Hij gaat al hard als ie stil staat, kan zo in een museum. Beetje Raymond Loewy-achtig ontwerp uit de jaren 30.
 
Wel een stukkie vakmanschap hoor. Hij gaat al hard als ie stil staat, kan zo in een museum. Beetje Raymond Loewy-achtig ontwerp uit de jaren 30.
Ik ben er wel echt verkocht aan. :9
Maar ja, alles handgeklopt.
Niet echt een serie van te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan