BMW nineT

Nine-T-BMW-CLUTCH-MOTORCYCLES-4.jpg
 
Ik word echt heel erg blij van mijn Urban. En verbazingwekkend hoeveel 'jonge' mensen het ook een gaaf ding vinden.
Zaterdag zo veel gereden, helaas ook met wat regen, dat ik niet eens tijd heb genomen om foto's te maken! Was er niet vanaf te slaan _O-
Hij was daardoor wel 'smerig', vond ik zo zonde omdat ie net nieuw was, dat ik hem gelijk weer heb gepoetst de volgende dag, heb ik nog nooit gedaan!

Hopelijk deze zaterdag weer een ritje met vrienden, misschien richting Brummen, bij The Gallery kijken. Mooie combi van motorrijden en klassieke auto's bekijken ;)
 
Hallo R nine t rijders. Even voorstellen, Nijlpaard, lang geleden regelmatig op dit forum te vinden maar laatste jaren wat minder.
Vandaag heb ik proefgereden op onderstaande schoonheid

IMG_1172.JPG
IMG_1171.JPG


Heerlijke motorfiets met het blok dat ik al gewend was van mijn GSA. Ik vind het een geweldige fiets, blokt pakt vanuit elk toerental gewoon op en geeft lekker soepel het vermogen af. Dus wat dat betreft geen problemen.

Enige dat ik merkte was dat door de nogal sportieve zit ik last kreeg van mijn nek omdat ik mijn hoofd omhoog moest houden om voldoende vooruit te kunnen kijken, nu vroeg ik me af of dit gewoon een kwestie is van wennen aan de sportieve zit.

Zijn hier meer Nine t racer rijders die me hun ervaringen hiermee kunnen delen ?
 

Bijlagen

  • IMG_1171.JPG
    IMG_1171.JPG
    382,8 KB · Weergaven: 7
Hallo R nine t rijders. Even voorstellen, Nijlpaard, lang geleden regelmatig op dit forum te vinden maar laatste jaren wat minder.
Vandaag heb ik proefgereden op onderstaande schoonheid

Bekijk bijlage 1413856Bekijk bijlage 1413857

Heerlijke motorfiets met het blok dat ik al gewend was van mijn GSA. Ik vind het een geweldige fiets, blokt pakt vanuit elk toerental gewoon op en geeft lekker soepel het vermogen af. Dus wat dat betreft geen problemen.

Enige dat ik merkte was dat door de nogal sportieve zit ik last kreeg van mijn nek omdat ik mijn hoofd omhoog moest houden om voldoende vooruit te kunnen kijken, nu vroeg ik me af of dit gewoon een kwestie is van wennen aan de sportieve zit.

Zijn hier meer Nine t racer rijders die me hun ervaringen hiermee kunnen delen ?

Ik heb (nog) geen ervaring met de Racer, alleen met de scrambler en GS. Dit was voor mij een reden om niet voor de café racer te gaan. Van café naar café lukt ook met de scrambler 😁
Maar wat is het toch een prachtige motor!
 
Zit al even te zoeken en zie nu onderstaande bij wunderlich


Daar zou ik dus de zit iets mee kunnen verhogen (4cm max). Dat zou al een hoop schelen. Dan hoef ik mijn nek niet zo ver omhoog te doen.

En het is idd een fantastisch mooie motor.

Van de week maar eens even terug om te overleggen of ze iets voor me kunnen betekenen met die clipons van wunderlich.

Als ze een mooi prijsje kunnen maken.......
 
Hallo R nine t rijders. Even voorstellen, Nijlpaard, lang geleden regelmatig op dit forum te vinden maar laatste jaren wat minder.
Vandaag heb ik proefgereden op onderstaande schoonheid

Bekijk bijlage 1413856Bekijk bijlage 1413857

Heerlijke motorfiets met het blok dat ik al gewend was van mijn GSA. Ik vind het een geweldige fiets, blokt pakt vanuit elk toerental gewoon op en geeft lekker soepel het vermogen af. Dus wat dat betreft geen problemen.

Enige dat ik merkte was dat door de nogal sportieve zit ik last kreeg van mijn nek omdat ik mijn hoofd omhoog moest houden om voldoende vooruit te kunnen kijken, nu vroeg ik me af of dit gewoon een kwestie is van wennen aan de sportieve zit.

Zijn hier meer Nine t racer rijders die me hun ervaringen hiermee kunnen delen ?
Echt een prachtfiets. Op zich kan je best wennen aan die zit maar het hangt wel af van je postuur en leeftijd natuurlijk en hoe lang je er per keer op wil zitten. Ook vraag ik me af in welke omstandigheden je echt omhoog moet kijken, alleen voor het stoplicht of de hele tijd als je rijd want zo extreem lijkt me de zit nu ook weer niet(misschien beperkt je helm het zicht te veel?).Ik zou het hier nog wel anderhalf uur op uithouden denk ik(net als op de racefiets waar het zadel hoger staat dan het stuur) maar een hele dag lijkt me wel een opgave. Ik heb vroeger een R1100S gehad met het lage stuur en dat was prima te doen al rijd dit soort fietsen wel het lekkerst als je een beetje doorrijd waardoor de druk op de polsen minder wordt.
Zo'n hoog stuur kan een oplossing zijn maar ziet er misschien een stuk minder mooi uit en ook zal de kuip niet echt aansluiten bij je zithouding. Succes met je beslissing, het is sowieso een plaatje.
BMW-R-ninet-pure-racer-1024x683.jpg
 
Schitterende fiets is het. Ik heb alleen in elk artikel en filmpje op YT gelezen /gehoord dat de zithouding een uitdaging is. Meer dan een uur houden de meesten er niet op uit dus dat jij dit ook hebt is dan niet zo vreemd. Hangt er inderdaad dus vanaf wat je er mee wilt doen.
 
Hallo mannen, ik lees hier al enige tijd mee. Momenteel nog in bezit van naked jap maar van plan om op korte termijn een R nine t aan te schaffen.
De kleurstelling van de racer vind ik pers. het mooist, echter de zithouding is niet acceptabel op langere ritten. Wat ik me afvraag is, als je de stuurkuip verwijder en de motor voorzie van een stuur zoals bijv. de Scrambler, dan is alles opgelost toch?
Of zie ik iets over het hoofd?
 
Hallo mannen, ik lees hier al enige tijd mee. Momenteel nog in bezit van naked jap maar van plan om op korte termijn een R nine t aan te schaffen.
De kleurstelling van de racer vind ik pers. het mooist, echter de zithouding is niet acceptabel op langere ritten. Wat ik me afvraag is, als je de stuurkuip verwijder en de motor voorzie van een stuur zoals bijv. de Scrambler, dan is alles opgelost toch?
Of zie ik iets over het hoofd?
voetsteunen zijn ook anders, en prijzig :+
 
Het is haar dan toch geworden. Kon een goede deal maken inclusief de nieuwe clipons van Wunderlich en ze is te mooi om te laten staan.

Heb allemaal ideeën voor aanpassingen de komende jaren.

Vloeistofreservoirs, kentekenplaathouder, cilinderkappen, knipperlichten, uitlaat, etc.

Gaat nog mooier worden dan ze al is *O* *D
 
Kan bijna niet mooier!
Gefeliciteerd met je schitterende fiets *O* Kun je zo in de woonkamer neerzetten.
En interessante oplossing van Wunderlich trouwens. Veel km plezier!
 
Hallo mannen, ik lees hier al enige tijd mee. Momenteel nog in bezit van naked jap maar van plan om op korte termijn een R nine t aan te schaffen.
De kleurstelling van de racer vind ik pers. het mooist, echter de zithouding is niet acceptabel op langere ritten. Wat ik me afvraag is, als je de stuurkuip verwijder en de motor voorzie van een stuur zoals bijv. de Scrambler, dan is alles opgelost toch?
Of zie ik iets over het hoofd?

Je kan even afwachten tot ik de mijne heb met de wunderlich clipons. Verwacht er zelf wel wat van gezien de reviews.

Kan bijna niet mooier!
Gefeliciteerd met je schitterende fiets *O* Kun je zo in de woonkamer neerzetten.
En interessante oplossing van Wunderlich trouwens. Veel km plezier!

Thnx. Ze is iid al mooi maar heb toch een aantal opties gezien die wel erg gaaf gaan staan denk ik.
Zeker de kenteken plaat houder want dat blijft toch wel een beetje een lomp stuk plastic :)

Dan vind ik onderstaande toch een betere oplossing

pt707-mont.jpg


En dan met deze undertail :9~:9~

pt706-mont-2-01_1.jpg
 
Het is haar dan toch geworden. Kon een goede deal maken inclusief de nieuwe clipons van Wunderlich en ze is te mooi om te laten staan.

Heb allemaal ideeën voor aanpassingen de komende jaren.

Vloeistofreservoirs, kentekenplaathouder, cilinderkappen, knipperlichten, uitlaat, etc.

Gaat nog mooier worden dan ze al is *O* *D
Nice! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ben benieuwd naar wat je er allemaal mee gaat doen en hoe hij er uitziet met de Wunderlich clipons in de voor jou comfortabele stand.
 
Nice! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ben benieuwd naar wat je er allemaal mee gaat doen en hoe hij er uitziet met de Wunderlich clipons in de voor jou comfortabele stand.

Ben daar zelf ook erg benieuwd naar. Zoals gezegd lees ik goede ervaringen. Minder druk op de polsen en nek en betere zitpositie. Over 3 weken weten we meer :) Dan wordt ze geleverd inclusief de aanpassing van Wunderlich. *O*
 
Heb nog geen tijd om een chique bagage oplossing te zoeken, komt vd winter wel als ik toch niet kan rijden ;) maar wil wel even paar dagen naar Duitsland toe. Denken jullie dat ik gewoon een roltas kan meenemen en bevestigen met Rok straps? Zie 'onder het zadel' oogjes zitten namelijk. Neem aan dat elk r nine t model dat heeft.
Iemand ervaring mee?
 
Aloha, ik kom me hier even voorstellen als aanstaande R nine T eigenaar. De 31e ga ik haar ophalen in Hamburg! Na lang twijfelen heb ik de knoop doorgehakt 😊
Erg mooie fiets gevonden met leuke opties.
Wil er nog wel het 1 en ander aan wijzigen maar eerst maar eens zorgen dat ze op NLD kenteken komt en dan verder kijken. Mocht iemand met clipons rijden en last van de polsjes hebben ivm de zithouding sta ik wel open voor een ruil aangezien de mijne geen clipons heeft en ik dat wel op het lijstje heb staan (uiteraard I.c.m voetsteunen).

Mvg Johan
 
Heb nog geen tijd om een chique bagage oplossing te zoeken, komt vd winter wel als ik toch niet kan rijden ;) maar wil wel even paar dagen naar Duitsland toe. Denken jullie dat ik gewoon een roltas kan meenemen en bevestigen met Rok straps? Zie 'onder het zadel' oogjes zitten namelijk. Neem aan dat elk r nine t model dat heeft.
Iemand ervaring mee?
Nee, ik ben ook aan het kijken voor een tas op t zadel, van SW-Motech. Drybag 600 bijvoorbeeld.
 
Aloha, ik kom me hier even voorstellen als aanstaande R nine T eigenaar. De 31e ga ik haar ophalen in Hamburg! Na lang twijfelen heb ik de knoop doorgehakt 😊
Erg mooie fiets gevonden met leuke opties.
Wil er nog wel het 1 en ander aan wijzigen maar eerst maar eens zorgen dat ze op NLD kenteken komt en dan verder kijken. Mocht iemand met clipons rijden en last van de polsjes hebben ivm de zithouding sta ik wel open voor een ruil aangezien de mijne geen clipons heeft en ik dat wel op het lijstje heb staan (uiteraard I.c.m voetsteunen).

Mvg Johan
Welkom :t
Welke R Nine T heb je gekocht? De Scrambler?
Succes met het wachten en veel plezier op de terugreis vanuit Hamburg :]
 
2014 model die wordt als ik het goed heb geen scrambler genoemd maar is in mijn perspectief wel een scrambler variant...geen clipons en je zit best wel rechtop. Nu een beetje onderdelen aan het kijken en vergelijken. Heeft iemand hier een motogadget motoscope teller? Heb een specifieke vraag namelijk?
 
Ook maar een r9t aangeschaft.
Best leuk.
En durf er gewoon ook mee te sturen en te rijden.
Dat was met de Buell M2 wel anders.
Waar ik wel last van heb tintelende linker hand.
En pijn in rechter.
Is er iets aan te veranderen?
Bv massief stuk staal in de stuuruiteinden te schuiven.?

Aju propje
 
Ook maar een r9t aangeschaft.
Best leuk.
En durf er gewoon ook mee te sturen en te rijden.
Dat was met de Buell M2 wel anders.
Waar ik wel last van heb tintelende linker hand.
En pijn in rechter.
Is er iets aan te veranderen?
Bv massief stuk staal in de stuuruiteinden te schuiven.?

Aju propje
 

Bijlagen

  • IMG-20190818-WA0004.jpg
    IMG-20190818-WA0004.jpg
    207,1 KB · Weergaven: 29
Terug
Bovenaan Onderaan