BMW nineT


Hier wat plaatjes gaat nog niehelemaal lkr volgens mij.
De bmw wel.
Ben er blij mee heb er een xt1200z op ingeruild.
Motor met net te weinig karakter.

Aju propje
 

Bijlagen

  • 20190809_100050.jpg
    20190809_100050.jpg
    187,7 KB · Weergaven: 30
  • 20190811_122154.jpg
    20190811_122154.jpg
    168,4 KB · Weergaven: 29
Mooi hoor en met spaakvelgen.
En veel rijplezier ermee 👍🏻
Succes met het vinden van de oplossing voor je handen.
Wat is het effect van het plaatsen van een massief stuk staal in het stuur? Minder trillingen?
 
Zo kijk aan, hoe meer Nine T's ons wegennet bevolken hoe beter! Gefeliciteerd beiden!
Trillingen heb ik zelf nog niet ervaren, op geen van de modellen die ik heb gereden eerlijk gezegd (allemaal behalve de Racer). Andere stuurgewichtjes erop zetten?

@ Bertus
Ja zo'n Drybag is ook een optie. Heb echter nog een roltas, die gebruik ik maar eerst. Zag dat er Rokstraps zonder haken zijn dus ook geen beschadigingen aan de fiets, vandaar ook mijn vraag. BMW heeft zelf wel een hele mooie tas zo te zien, die je aan de motor kunt bevestigen (achtertas van 40l.). Wel BMW prijs natuurlijk. Maar goed, ga daar van de winter wel verder naar kijken.
 
Rack Pack van Ortlieb werkt ook prima.
Je hebt ze in 31 en 49 ltr.
Absoluut waterdicht.
 
De vlinderklep ertussen uit gepeuterd en nwe bus gelast.
Nu gewoon open pijp zonder klep.
Alleen nu hangt de stekker los van het aanstuur kastje.
En krijg kort melding in dashboard.
Kan ik dit resetten?
 
Daar is ze dan *O* *O* *O* *O* *O*

Zo wat maken die clipons verschil :}

Heerlijke zit en wat een fijne en prachtige motor.

Trots en blij en ik ga zo nog weer even :]
Bekijk bijlage 1423058
Nice touch van broekhuis oost ;)


Bekijk bijlage 1423054Bekijk bijlage 1423055Bekijk bijlage 1423056Bekijk bijlage 1423057
Fraai hoor! Clip ons en kroonplaat zien er mooi uit. Benieuwd wat de ervaringen zijn bij zeg maar 6 uur sturen op 1 dag. Veel plezier in jeder geval met je mooie nieuwe aanwinst!
 
Vandaag een tourtje gemaakt. 2,5 uur gereden. Geen pijn in rug, handen, polsen of waar dan ook. Die clipons zijn echt een uitkomst.
 
Mooi ding die Racer, veel plezier ermee:t.....maar niks voor mij ik krijg al pijn in mijn rug als ik naar de foto's kijk :+

Eindelijk weer een beetje tijd. Kampeer weekendje met de Scrambler, lekker:]
20190831-155425.jpg
Dat was dit weekend? Heb je een klein rondje NL gedaan?
 
👍
Rondje Twente gereden?
Voornamelijk binnendoor of grotere afstanden op de snelweg?

Binnendoor. Bornerbroek - Enter - Goor - Markelo - Holten - Lemele - Ommen - Marienberg - Sibculo - Tubbergen - Weerselo en weer naar huis.
 
Mooi rondje. Van de zomer heb ik in Twente en de Achterhoek ook verschillende rondjes gereden. Prachtig!
 
Tijdens een dagje Trier in July kwam ik deze Scrambler tegen, check het kenteken :t
IMG_0822.jpg


En deze Urban GS
IMG_0821.jpg
 
Coole plaat idd :)

Kom er vanavond bij het doornemen van mijn papieren die bij de motor zaten achter dat ze naast led knipperlichten en handvat verwarming ook een af-fabriek alarm gemonteerd heeft *O*
 
Coole plaat idd :)

Kom er vanavond bij het doornemen van mijn papieren die bij de motor zaten achter dat ze naast led knipperlichten en handvat verwarming ook een af-fabriek alarm gemonteerd heeft *O*
mooi!
En anders had je het wel gehoord op het moment dat je de motor beweegt wanneer de sleutel niet in het contact zat.😁
 
@Nijlpaard, goed om te horen dat de wijziging vd clip ons zoveel verschil maakt. Ik zit echter nog steeds te twijfelen tussen een racer of een scrambler.

@bertus, rijd je wel eens duo en zo ja, hoe verhoudt zich dat met de hoge uitlaat?

Weet iemand trouwens wat de breedte is van cilinder tot cilinder, ik heb een vrij smalle poort.
 
mooi!
En anders had je het wel gehoord op het moment dat je de motor beweegt wanneer de sleutel niet in het contact zat.😁

Juist niet. Zag het op de optie lijst en las in het handboek dat het nog geactiveerd moest worden.

Bleek ik in de setup die optie nog te hebben ook *O*
@Nijlpaard, goed om te horen dat de wijziging vd clip ons zoveel verschil maakt. Ik zit echter nog steeds te twijfelen tussen een racer of een scrambler.

Gewoon racer doen. Stuurt zo lekker met die ABM clipons ;)

Weet iemand trouwens wat de breedte is van cilinder tot cilinder, ik heb een vrij smalle poort.

Volgens de usermanual van de scrambler

876 mm, measured over hand levers. Volgens mij is dat breder dan de cilinders.
 
Ja dat is de breedte van het stuur idd , maar dat is geen probleem, kun je schuin steken.
Met de cilinders is het lastiger, dus mocht iemand in de gelegenheid zijn om even te meten, heel graag.
 
@Nijlpaard, goed om te horen dat de wijziging vd clip ons zoveel verschil maakt. Ik zit echter nog steeds te twijfelen tussen een racer of een scrambler.

@bertus, rijd je wel eens duo en zo ja, hoe verhoudt zich dat met de hoge uitlaat?

Weet iemand trouwens wat de breedte is van cilinder tot cilinder, ik heb een vrij smalle poort.
1. Dan zeg ik: Scrambler doen😁
2. Heb ik 1 keer gedaan, de positie vd voetsteun zorgt ervoor dat er maar een klein gedeelte vd been bij de uitlaat komt die tevens voorzien is van een hitteschild. Dat kan je goed zien op de foto die Burgerking heeft geplaatst hierboven. Ik heb van mn passagier hierover niets vernomen dat het te heet werd. Ik heb dus niet veel ervaring met duo rijden op de Scrambler.
3. Het stuur en wellicht de spiegels zijn het breedst. Ik gok dat de cilinder breedte ca 70-75 cm is. Zelf moet ik ook door een tuindeur van, ik schat iets minder dan 90 cm. En dat lukt met iets steken prima.
 
Tijdje geleden dat ik gepost heb maar zat even e.e.a. tussen: leuk tripje, diploma gehaald en tijdje ziek geweest.
Trip was in Limburg, Ardennen en Eifel. Heerlijke fiets ervoor. En het gekke is, van alle fietsen die ik heb gehad (en dat zijn er flink wat) is dit de fiets waar ik met de minste pijntjes vanaf ben gestapt a.h. einde vd dag! Had ik echt niet verwacht.

Wat ik ook niet had verwacht is dat ik nu alweer olie moet bijvullen. Er is zo'n 7000km mee gereden waarvan 2500 door mijzelf. Wist wel nog van mijn GS destijds dat ze een slokje lusten maar dit is het verbeterde blok dus had gehoopt dat dit minder zou zijn. Tis geen ramp natuurlijk maar vroeg me af of dat bij jullie ook zo is??
 
Tijdje geleden dat ik gepost heb maar zat even e.e.a. tussen: leuk tripje, diploma gehaald en tijdje ziek geweest.
Trip was in Limburg, Ardennen en Eifel. Heerlijke fiets ervoor. En het gekke is, van alle fietsen die ik heb gehad (en dat zijn er flink wat) is dit de fiets waar ik met de minste pijntjes vanaf ben gestapt a.h. einde vd dag! Had ik echt niet verwacht.

Wat ik ook niet had verwacht is dat ik nu alweer olie moet bijvullen. Er is zo'n 7000km mee gereden waarvan 2500 door mijzelf. Wist wel nog van mijn GS destijds dat ze een slokje lusten maar dit is het verbeterde blok dus had gehoopt dat dit minder zou zijn. Tis geen ramp natuurlijk maar vroeg me af of dat bij jullie ook zo is??
Ik heb zelf meerdere BMW's gehad en had vaak de indruk dat mensen wat te snel bijvullen. Je had(vooral met de R1100S) wel eens dat er nauwelijks olie te zien was achter het pijlglas om 1 rit later weer een prima niveau te vertonen. Hoe dit precies komt weet ik niet, het wordt wel eens aan de oliekoeler verweten, maar als je dan te vroeg er teveel bij gooit dan krijg je dus een motor die aardig olie gaat zuipen. Mijn BMW's hadden nooit een hoog verbruik en bij 7500km zou het wel eens kunnen maar neem aan dat je hem 2500krm geleden keurig afgevuld hebt ontvangen.
Ik weet uit mijn hoofd niet meer of je nu warm of koud moest pijlen maar misschien maakt dit ook uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan