BMW nineT

stukkie huisvlijt
 

Bijlagen

  • IMG_3583.JPG
    IMG_3583.JPG
    153,3 KB · Weergaven: 19
Ik ga het woensdag brengen, een ruime week doorlooptijd denk ik.
Dan alles weer netjes in elkaar met een boel schuurwerk als het niet 100% meer past.
Ik zit er nog aan te denken om de gaatjes in het stuur 10 mm meer naar het midden te boren, dan houd ik aan de zijkanten iets stuur ruimte over voor de bar-ends, zonder vulstukjes
 
Dan heb je wel ineens een andere positie met je armen.. even kijken of dat fijn is.

Heb zelf zojuist een DB meter besteld; ga morgen het uitlaatgeluid meten.. En dan kijken of ik een setje Catless headers kan monteren en onder de norm kan blijven; anders ga ik het niet doen. Volgens de telefoon komt het uit op 86db.. (mag 90 hebben) maar dat resultaat vertrouw ik niet.
 
Bij de Acra headers vind ik het mee vallen, en je hebt nog steeds de keus om in een versnelling hoger ineens veel minder geluid te maken. Voor het voorbij rijden van fietsers, paarden etc.
 
Laatst bewerkt:
Hi allen,

Bij mijn zoektocht naar een andere motor (Ik rij nu 2jaar op een street triple), ben ik verliefd geworden op de nineT.
Wat een hoop mogelijkheden zeg, als je een nieuwe koopt. Helaas zijn mijn broekzakken niet zo diep meer, dus ik ga me begeven op de 2e hands markt.

Ik ben zowel een dagelijks gebruiker (elke dag woon/werk) als bij mooi weer een lekker stukje toeren.
Is het wat om deze motor als dagelijks ritje te gebruiken?
 
Ik zou niet weten waarom hij niet geschikt zou zijn als dagelijkse motor..
Goede rechte zit; meer dan voldoende power en nog betrouwbaar ook; het is hetzelfde blok als de R1200GS reeks van 2012-2013.. en die motor wordt ook constant gebruikt voor woon-werkverkeer of zelfs door de politie (R1200RT)
 
Hi allen,

Bij mijn zoektocht naar een andere motor (Ik rij nu 2jaar op een street triple), ben ik verliefd geworden op de nineT.
Wat een hoop mogelijkheden zeg, als je een nieuwe koopt. Helaas zijn mijn broekzakken niet zo diep meer, dus ik ga me begeven op de 2e hands markt.

Ik ben zowel een dagelijks gebruiker (elke dag woon/werk) als bij mooi weer een lekker stukje toeren.
Is het wat om deze motor als dagelijks ritje te gebruiken?
Orphie, ik kom zelf van een Speed Triple af. T.o.v. de Street zal je het met een wat lager toerental moeten doen, maar met een berg koppel. R NineT loopt al wat jaartjes mee (zeker het blok) dus veel verrassingen zullen er niet zijn. Gewoon proefrijden en als het goed voelt, geen probleem lijkt me. Wat Chris al zegt het blok is door-en-door getest en een ruitje heb je nu ook al niet...
 
Mocht de standaard R-nineT wat "Verkrampt" zitten (net als bij mij het geval was).. probeer dan ook zeker de Urban g/s; die heeft net een wat ruimere/hogere zit.
 
Mocht de standaard R-nineT wat "Verkrampt" zitten (net als bij mij het geval was).. probeer dan ook zeker de Urban g/s; die heeft net een wat ruimere/hogere zit.
Bedankt voor je tip. Ik heb het geluk niet boven de 1,77m uit te komen, dus verkrampt zitten zal bij mij niet snel aan de orde zijn.
Maar zithouding is zeker belangrijk. Zeker voor dagelijkse mobiliteit.
Ik vind de houding (en de looks) op een naked erg fijn. De ene zal de andere niet zijn, maar daar komen we maar op 1 manier achter....
 
Terug
Bovenaan Onderaan