BMW nineT

Nee ik maak geen routes in navigatie, ben daar niet zo bedreven in dus zou me teveel tijd kosten.
Ik ben ouwerwets, ik koop redelijk gedetailleerde kaarten van de omgeving (1:200.000 of zoiets). Ik vind een kaart veel prettiger, geeft gelijk veel overzicht over het gebied en je hebt er geen batterijen voor nodig, doen het altijd ;) . De navigatie gebruik ik vooral bij omleidingen, die ik die week zo'n 20 keer tegenkwam of voor het zoeken naar een tankstation/restaurant oid. Bij dat laatste vond ik mijn oude Garmin Zumo handiger dan de Tomtom Rider die ik nu gebruik. De Tomtom heeft wel een groter display, dus voor het tonen van kaarten is deze weer beter.
Ben een dag richting Eisennach gereden en vanaf daar zo'n beetje kriskras door het Thuringer woud, geen seconde verveeld, heerlijke bochtige wegen, mooi omgeving.
Voor een week is het een hele mooie bestemming. Groot voordeel, het is er veel rustiger dan de Eifel/Sauerland en het asfalt is meest geweldig van kwaliteit, soms kom je nog wat asfalt tegen uit het DDR tijdperk, dan is het even voorzichtig aan doen.
 
Ja, Garmin of TomTom blijft een kwestie van wennen. Ik vind de Garmin prettiger, maar daar ben ik ook mee begonnen. Je leert een beetje om de eigenaardigheden heen te kijken. Ik heb in iedergeval weer een gebied om eens heen te gaan, bedankt!
 
Afegelopen week mijn Scrambler een 10.000 beurt laten geven. Omdat hij uit 2016 is, alle vloeistoffen ook laten vervangen ondanks dat het bij een 10.000 beurt niet op de lijst staat.
Daarnaast de voor en achterband laten vervangen. Michelin Anakee's Adventure. Niet altijd heel geweldige reviews. Qua geluid kan ik inmiddels bevestigen dat ze niet de stilste zijn, maar ja, semi off road.... Ze sturen prima, maar dat deed de vorige combi ook en ik ben niet echt iemand die de knieën tegen het asfalt legt, dus wat zal ik daarover verder melden ;-). Enneh, de bospaden moeten nog geprobeerd worden.
 
Ik moet nog de afspraak maken voor de 10.000 beurt. Bij mij functioneren die Dunlop trailmax mission prima. Ik vind het lekkerder rijden dan de straatbanden.
 
Afegelopen week mijn Scrambler een 10.000 beurt laten geven. Omdat hij uit 2016 is, alle vloeistoffen ook laten vervangen ondanks dat het bij een 10.000 beurt niet op de lijst staat.
Daarnaast de voor en achterband laten vervangen. Michelin Anakee's Adventure. Niet altijd heel geweldige reviews. Qua geluid kan ik inmiddels bevestigen dat ze niet de stilste zijn, maar ja, semi off road.... Ze sturen prima, maar dat deed de vorige combi ook en ik ben niet echt iemand die de knieën tegen het asfalt legt, dus wat zal ik daarover verder melden ;-). Enneh, de bospaden moeten nog geprobeerd worden.
Overigens zijn bij de 10.000 beurt de carburateurs gesynchroniseerd. En dat is echt een aanmerkelijke verbetering. Soepeler oppakken.....
 
Heeft er iemand nog interesse in een hele mooie Arrows demper met linkpijp? Past direct op elk type. Bij mij zit de tussendemper van Pajic in de weg. Blijkt dat hij de hals van de originele demper heeft ingekort om te laten passen op de tussendemper. Kortom ik baal en heb een complete uitlaat over met E-keur, bevestigingsmateriaal en boekje...

Dit is mijn origineel t.o.v. wat ie hoort te zijn.

vergelijk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er maar een winterklusje van maak. Zo moeilijk moet toch niet zijn. Stukkie linkpijp ertussenuit en weer laten vastlassen. Ik vind het wel een mooie uitlaat.

2234BA10-B6D3-49D1-9D1B-F22BE404E5AC.jpeg
 

Bijlagen

  • 48965542-D79B-40DA-B4C0-2EC23A7BAF2F.jpeg
    48965542-D79B-40DA-B4C0-2EC23A7BAF2F.jpeg
    232,3 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Iemand nog zin in een meet/greet met/voor NineT's

Voor komende weekends zijn de weersverwachtingen okay.


Dus 9,10, 16 of 17 juli.

Afspreken bij restaurant Vroeg

Maar hoeft niet zo vroeg, uurtje of 11?
Voor de liefhebbers kunnen we aansluitend nog een ritje doen in de buurt.
 
Koffie en een broodje erbij, goed idee. Zaterdags, werkt voor mij beter, maar als er meer op zondag kunnen sluit ik daarbij aan.
 
Voor mij is zaterdag ook beter, maar ook bij mij, als de rest zondag beter uitkomt prima.

Heb gisteren de route (zo ongeveer 8-) )nog een keer gereden, maar zonder Navi was dat toch lastig;).
 
Bij de optie van 16/17 ben ik er ook bij met de R Nine T met de meeste db's🙉
Pro race uitlaat gaat er helaas toch weer onder vandaan....wachten op een wok
 
Winterklusje is zomerklusje geworden… stukje bij beetje de linkpijp passend maken met een dremel, het is een geduld werkje. Maar als het goed is kan ik binnenkort met twee stukkies naar het metaalbedrijf en laten lassen. Eerst weer slijpschijfjes kopen, die gaan wel hard zo.

A62877AA-0F2E-49AF-9FD1-65163A36FB75.jpeg
B68852AD-35B6-4611-A9F3-004C0D5D5DA7.jpeg
 
Goedemorgen BMW Nine T enthousiastelingen.
Ik heb een tijdje zitten lezen in dit draadje, erg interessant!
Rij nu (nog) een Yamaha XSR in de geel/zwarte ann. versie, die heb ik nu zes jaar en - gewoon omdat het kan - kijk ik weer eens 'om me heen' om te zien of een andere fiets/ ander merk me kan verleiden. De Nine-T's zijn zéker kandidaat.
20220512_134414 (Large).jpg

In Heerenveen (bij Motorplaza) staat een Urban G/S versie als occassion.
1430609_1.jpg

Zie: klik hier voor die Urban G/S bij Motorplaza
Is die wellicht van een van de mensen hier geweest?

Alvast bedankt, en ik blijf op de achtergrond fijn meelezen :)
Erik.
 
Mooie fiets hoor, K&N luchtfilter, hoop extra’s. Het ziet eruit of er goed voor gezorgd is. Wel vreemd dat ze de uitlaat kant niet laten zien. De uitlaat bochten zijn iig niet standaard. Maar al met al, het is een hele fijne fiets om op te rijden.
 
Bij de optie van 16/17 ben ik er ook bij met de R Nine T met de meeste db's🙉
Pro race uitlaat gaat er helaas toch weer onder vandaan....wachten op een wok
Nou dan wordt het, ijs en weder dienende, de zaterdag 16e.

Ik vrees wel dat voor de rit de groep moeten splitsen anders wordt het zo'n lange sliert NineT's :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan