BMW Noord Amerika stopt verkoopt van BMW motoren tijdelijk. edit: Verkoop hervat per 2okt.

Ik ken genoeg praktijkvoorbeelden van dit "kwaliteitsmerk" die pas jaren later naar buiten zijn gekomen omdat er anders een hoop juridische problemen zouden komen.
Ben dan toch wel nieuwe naar die voorbeelden. En vooral waaruit blijkt dat ze pas jaren later naar buiten zijn gekomen omdat ze er anders gelazerd mee zouden hebben gekregen.
P.S. Onderbuikgevoelens tellen niet mee hè ;)
 
Ben ook wel benieuwd..

En het verhaal van de voorvorken die kapot braken op de R1200GS kennen we.
 
Ik heb met de twee Hondas die ik heb gehad meer problemen gehad dan met de twee BMWs die ik heb gehad. Ja met die BMWs ook meer recalls gehad dan met die Hondas maar misschien is dat wel de reden dat ik er minder problemen mee heb gehad.

En met die twee BMWs bij elkaar 375.000km gereden en met die twee Hondas bij elkaar 160.000.
 
Mijn huidige BMW heeft ook 165.000 kilometer gelopen tot nu toe. Wat een troep....
:+

Maar nu serieus. Ik zie niks bijzonders aan BMW als merk behalve dat ze altijd het minimale willen doen qua recalls. Dat doen echter wel meer merken.
 
exploderen ze? Na hoeveel kilometer? Dan weet ik hoeveel ik er nog moet zodat ik op tijd kan afstappen |(
 
Ik heb een R65 in Amerikaanse uitvoering, dus met het PAS (Puls Air System). Dit zorgt voor het aanzuigen van lucht in de uitlaat gelijk na de uitlaatslag. Helpt om onverbrand mengsel in de uitlaat alsnog te verbranden. De motor is van 1986 en is in Amerika op kenteken gezet.
Dat PAS is voor heel Amerika van toepassing. Daarnaast stelt Californië nog strengere eisen zoals het hierboven beschreven geval, de benzinedampen. Deze moeten afgezogen worden en dan via de carburateur als aanvulling op het mengsel verbrand worden.
Dat de verkoop (tijdelijk) gestopt is zal te maken hebben met claims die te verwachten zijn als niet aan die voorschriften voldaan wordt.
Zie hier in Europa de claims met betrekking tot de sjoemelsoftware.
 
Vandaag ook de service reminder en een aflopende timer gereset .. :?

Stond dit icoontje bij;
nuclear-explosion-icon-mushroom-cloud-icon-isolated-on-white-background-military-related.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan