BMW Noord Amerika stopt verkoopt van BMW motoren tijdelijk. edit: Verkoop hervat per 2okt.

Nu ruim 28 uur later zouden hier toch voorbeelden te over moeten staan van de zo doelbewuste acties door BMW om hun berijders als proefkonijn te gebruiken en waar het mis gegaan is. tot nu toe is het hier oorverdovend stil...
Ik zat in Frankrijk. Zonder internet....... heerlijk rustig.

Ze hebben in het verleden met een soort zwijggeld constructie de afbrekende stuurhelften van de R1100S geprobeerd zo lang mogelijk stil te houden.
De voorvorken van de watergekoelde GS en inderdaad, afbrekende schokdempers bij diverse boxer modellen.
 
exploderen ze? Na hoeveel kilometer? Dan weet ik hoeveel ik er nog moet zodat ik op tijd kan afstappen |(
Sommige modellen hadden die neiging wel..... (S1000RR...) zelfs tijdens de inrijperiode.

Ook hebben de S1000 modellen nog wel eens de neiging om nokkenassen op te eten.
 
Ik ken genoeg praktijkvoorbeelden van dit "kwaliteitsmerk" die pas jaren later naar buiten zijn gekomen omdat er anders een hoop juridische problemen zouden komen.

Ze hebben in het verleden met een soort zwijggeld constructie de afbrekende stuurhelften van de R1100S geprobeerd zo lang mogelijk stil te houden.
De voorvorken van de watergekoelde GS en inderdaad, afbrekende schokdempers bij diverse boxer modellen.

Ook hebben de S1000 modellen nog wel eens de neiging om nokkenassen op te eten.

Ook lopen de big-enden er nog wel eens uit en gaan de versnellingsbakken stuk. Maar dat komt minder vaak voor

en hebben ze dit allemaal stil proberen te houden om juridisch gedonder te voorkomen? of alleen dat geval van de stuurhelften maar?
 
Ondertussen is de verkoop-ban alweer opgeheven.. het scheen een probleem te zijn met het EVAP systeem en iets van rubbers daarin die niet naar specificatie gemaakt zijn. Dus misschien krijgen we daar nog meer te horen over in de nabije toekomst. Want Europa slaat ook door in het hele milieu gedoe.
 
en hebben ze dit allemaal stil proberen te houden om juridisch gedonder te voorkomen? of alleen dat geval van de stuurhelften maar?
Stuurhelften en voorvorken
en hebben ze dit allemaal stil proberen te houden om juridisch gedonder te voorkomen? of alleen dat geval van de stuurhelften maar?
Stuurhelften en voorvork in ieder geval actief.....

Afbrekende stuurhelften en voorvorken is zo ernstig, dat zou je nooit stil moeten willen houden.

Het mooie bij BMW is, dat je als klant de enige bent bij wie dat voorkomt. BMW heeft het voor de rest nog nooit meegemaakt.

Bij een klant van mij waarbij tot 2 x toe de kruiskoppeling van het cardan er net na het verlopen van de garantie uitliep zeiden ze hem ook dat dat nooit voorkwam en hij de enige was met dat probleem. Toen hij ze bij de 2e maal vertelde dat dat wel heel vreemd was, omdat ze dat de keer daarvoor ook tegen hem zeiden werd het stil.........
 
Of gewoon de wereldberoemde BMW kwaliteit.......... is het nog niet stuk, dan gaat het binnenkort wel stuk.
Vergelijkbare gebruikerservaringen, de algehele trend van is het nog niet stuk, dan gaat het binnenkort wel stuk in de F 900 XR-gebruikersfora en Facebook-groepen waren voor een goede vriend een deel van de reden om er toch maar geen te kopen. En hoewel zeker mooier dan de nieuwe Tracer 9, reed zelfs zijn "oude" Tracer dan ook nog eens fijner.

Eindconclusie was dat hij niet voor meer geld een berg gezeik wilde gaan opzoeken.

Maar, toegegeven, het is een hele mooie fiets.
2022-bmw-f-900-xr-first-look-adventure-adv-sport-touring-motorcycle-2.jpg


Beetje Ducati-gevoel. Mooi om naar te kijken, als je er verder gewoon afblijft kan er weinig gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
"Vergelijkbare gebruikerservaringen, de algehele trend van is het nog niet stuk, dan gaat het binnenkort wel stuk in de F 900 XR-gebruikersfora en Facebook-groepen waren voor een goede vriend een deel van de reden om er toch maar geen te kopen"

En wat zijn dan voorbeelden van problemen?
 
"Vergelijkbare gebruikerservaringen, de algehele trend van is het nog niet stuk, dan gaat het binnenkort wel stuk in de F 900 XR-gebruikersfora en Facebook-groepen waren voor een goede vriend een deel van de reden om er toch maar geen te kopen"

En wat zijn dan voorbeelden van problemen?
Fuck if I know. Als een zeer ervaren monteur met een hele grote boog om een F 900 XR heen loopt, vind ik dat al een goed signaal.

Hij heeft wel een berg voorbeelden genoemd hoor, maar ik was (en ben) zelf niet in de markt voor die fiets dus heb het niet genotuleerd. Ik geloof dat één van de voorbeelden een defecte koelvloeistofpomp was, vervangen door een nieuw exemplaar dat tien dagen later ook alweer naar de klote was. Het zijn geen specifieke kwaaltjes, het is gewoon een grote tombola welk onderdeel het nu weer begeeft.

En garantie is leuk en aardig, maar ik wil rijden op mijn motor, niet bij de dealer zitten wachten.
 
Nadeel is natuurlijk dat op fora enzo vaak alleen maar de negatieve zaken naar voren komen. Er zullen ook zat mensen zijn die helemaal geen poblemen hebben, zoals ik.
Daarnaast hebben andere merken ook genoeg problemen. Kwestie van zoeken in de fora. Maar een duurder merk bashen is natuurlijk veel leuker dan een betaalbaarder merk
Bij een klant van mij waarbij tot 2 x toe de kruiskoppeling van het cardan er net na het verlopen van de garantie uitliep zeiden ze hem ook dat dat nooit voorkwam en hij de enige was met dat probleem. Toen hij ze bij de 2e maal vertelde dat dat wel heel vreemd was, omdat ze dat de keer daarvoor ook tegen hem zeiden werd het stil.........
Ik zou bijna zeggen dat het aan de klant zelf ligt als hjij twee keer hetzelfde onderdeel weet te slopen. Is ook maar een kleine steekproef natuurlijk
 
Kan misschien komen door het feit dat alle nieuwe "F" blokken chinees zijn.. De blokken van de "R's" komen wel gewoon uit Duitsland zelf.
Alles wat uit China komt is eigenlijk ook gewoon kut, want dat hele land leunt op corruptie / kantjes ervanaf lopen om geld te verdienen.
 
'Mijn' motorclub bestaat maar uit drie man, dus dat schiet niet op. En we zijn allemaal onder de vijftig, dus nog niemand heeft een GS. Bij het motorhotel in de Eifel waar we vaak komen zijn ze wel oververtegenwoordigd.

Verder moet je natuurlijk gewoon het merk rijden wat je fijn vindt, en voor jezelf de afweging maken of je 'premium' kosten wil maken. Ik had voor de gemoedsrust ook beter een Japanner kunnen kopen, maar heb 12 jaar geleden een afslag richting Engeland gemaakt.
 
Nadeel is natuurlijk dat op fora enzo vaak alleen maar de negatieve zaken naar voren komen. Er zullen ook zat mensen zijn die helemaal geen poblemen hebben, zoals ik.
Daarnaast hebben andere merken ook genoeg problemen. Kwestie van zoeken in de fora. Maar een duurder merk bashen is natuurlijk veel leuker dan een betaalbaarder merk

Ik zou bijna zeggen dat het aan de klant zelf ligt als hjij twee keer hetzelfde onderdeel weet te slopen. Is ook maar een kleine steekproef natuurlijk
Laat ik het zo zeggen:

Met meer dan 28 jaar professionele ervaring in de motorbranche is mijn ervaring met BMW alleen maar slechter geworden. Natuurlijk gaat er bij andere merken ook wel een en ander stuk. Alleen wel veel minder en vaak ook veel minder ernstig. Plus dat de aftersales van andere merken ook meestal veel beter is.

En van een duur merk mag je ook meer verwachten.

De klant kon er niets aan doen, het heeft te maken met de hoek waaronder de kruiskoppeling draait. En deze zijn bij veel meer klanten stukgegaan. Ze hadden bij de importeur allen de pech dat ze bij dezelfde klant 2 maal hetzelfde onzinverhaal ophingen....

Het enige dat kwalitatief echt goed is aan een BMW is het imago. En daar maken ze maximaal gebrui van, want hoeveel er ook stuk gaat aan een motorfiets, de klant koopt de volgende keer weer een BMW. Met het verhaal: er gaat aan ieder motor wel wat stuk.
 
liefde maakt blind :+
Gewoon geen issues gehad behalve wat simpele zaken zoals een remlichtschakelaar/koppelingschakelaar etc. Niks spannends bij een tweedehands motor.
Ik heb mijn BMW echter niet voor de betrouwbaarheid gekocht maar voor de rijkwaliteiten. Voor betrouwbaarheid zit je beter bij Honda/Yamaha. Goedkopere onderdelen ook.
 
Ondertussen is de verkoop-ban alweer opgeheven.. het scheen een probleem te zijn met het EVAP systeem en iets van rubbers daarin die niet naar specificatie gemaakt zijn. Dus misschien krijgen we daar nog meer te horen over in de nabije toekomst. Want Europa slaat ook door in het hele milieu gedoe.
link? :+ Dan kan ik de titel ook even met wat meer zekerheid aanpassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan