BMW r 1100 gs, gereviseerd, zwart

1 jan 2007
227
24
De gs die ik had gekocht als projectje is af zie:

puzzle solved

2de versnellingsbak in 4 jaar.

loopt weer als een zonnetje en glimt als een verse drol in het maanlicht.

Zo vind ik ze toch het mooist, zwart met zwart blok.

Specs: bj 1996, net geen 75000km, geen ABS (gelukkig) en technisch in nieuwstaat. Voorzien van hagon achterdemper, michelin anakee's, kofferdragers, verder geheel standaard zoals een GS hoort te zijn.

Wel een paar schoonheidsfoutjes na 16 jaar uiteraard. De velgen zijn wat dof en de tank heeft een blutsje op de wang (kniestuk erop en je bent klaar) maar verder een erg nette fiets, nagenoeg geen roest of vale plekken. Duidelijk geen pekelfiets geweest.

Weer een nette fiets goed voor weer minstens 75000. Naast de nieuwe bak en koppeling ook voorzien van grote beurt, nieuwe remmen, banden en vering achter.

In navolging van wheelerdealer, alleen nog een nieuwe eigenaar vinden.
Forum vraagprijs 4250,- --> 3950,-
vhondebrink@hotmail.com


imgp3779o.jpg

imgp3777j.jpg

imgp3781.jpg

imgp3783j.jpg

imgp3784.jpg
 
Hele nette motorfiets, inruil van een DRZ 400 sm is geen optie neem ik aan? ;)
 
Wel verleidelijk, we hebben een DRZ400E dus ik weet hoe fijn ze zijn. Maar is de bedoeling wat op te ruimen dus das niet handig nee. Sorry
 
ABS II op de 1100's was van het type grove stappen. Hierdoor wordt je remweg wel erg lang. Daarnaast schakelde het niet alleen in bij remmen maar altijd als er een te groot verschil in draaisnelheid wordt waargenomen tussen beide wielen.

Bergaf een haarspeldbocht naar beneden waarbij je iets drift over grint bijvoorbeeld. Dan heb je dus geen rem. Dat is meerdere malen net (niet) goed afgelopen Zoek maar eens op het BMWGSforum. De latere types zoals gemonteerd op de 1150 waren wel een echt goed systeem.
 
ABS II op de 1100's was van het type grove stappen. Hierdoor wordt je remweg wel erg lang. Daarnaast schakelde het niet alleen in bij remmen maar altijd als er een te groot verschil in draaisnelheid wordt waargenomen tussen beide wielen.

Bergaf een haarspeldbocht naar beneden waarbij je iets drift over grint bijvoorbeeld. Dan heb je dus geen rem. Dat is meerdere malen net (niet) goed afgelopen Zoek maar eens op het BMWGSforum. De latere types zoals gemonteerd op de 1150 waren wel een echt goed systeem.

Duidelijk. En weer naar boven.
 
Post zodat ik later nog eens in mijn historie kan kijken of-ie verkocht is :P
Op't moment nog even niet het geld er voor over :)
 
Ligt aan je rechterhand. 180 op de snelweg: 1:14 kun je beter een racertje kopen, rustig toeren met constante snelheid: 1:20

Meestal 1:17 a 1:18 in de winter en korte afstanden vaak ietsje meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan