BMW R 1200 GS met TFT, Systeem 7 helm en Nav 6?

JPKNL

Rookie
22 jul 2018
6
0
Sinds enkele weken heb ik een nieuwe 1200 GS met het geweldige TFT scherm. Samen met de System 7 helm en mijn iPhone 8 werkt dit geweldig. Ik kan eenvoudig bellen, muziek luisteren en navigeren (helm is connected op de TFT).

Het navigeren (icm BMW Connected app) is echter beperkt tot een pijltje en bolletje en op rotondes is het vaak lastig de juiste afslag kiezen.
Ik overweeg daarom om een Nav 6 (of evt. Nav 5) aan te schaffen (cradle zit al op de motor) maar ik vraag mij af hoe het samenspel dan werkt.

- Verbind ik mijn iPhone en helm nog steeds aan de TFT of met de Nav 6
- of koppel ik de Nav 6 aan de TFT
- en als ik dan een route op de iPhone selecteer met de connected app, komt dit dan op de TFT terecht of op de Nav 6
- komen de gesproken route aanwijzingen dan ook op mijn System 7 helm
- Last but not least: nu komen Flitsmeister meldingen ook vanuit mijn iPhone via de TFT op de System 7 binnen. Stel als de Nav 6 de routemeldingen naar mijn System 7 doorstuurt, is er dan nog ergens ruimte voor de iPhone Flitsmeister meldingen om die door te sturen naar de helm?
 
Waar is de tijd gebleven dat motorrijders gewoon nog motorrijden en zelfredzaam waren...
Zelfredzaam op welk gebied bedoel je dan precies? Ik dacht overigens ook dat een forum je de gelegenheid gaf om vragen te kunnen stellen. Maar wellicht ben jij niet van de nieuwe technische 'snufjes' die tegenwoordig allemaal mogelijk zijn? Ik ben er in ieder geval wel gek op en volgens mij ben ik niet de enige.
 
Echt een waardevolle opmerking ;) je rijd zeker ook nog met paard en wagen.

Dit gedoe lijkt wel in plaats te komen van het motorrijden.
Nu nog een goed werkende zwaartekrachtgenerator en je kunt alles thuis doen. :+
 
Dit gedoe lijkt wel in plaats te komen van het motorrijden.
Nu nog een goed werkende zwaartekrachtgenerator en je kunt alles thuis doen. :+

Wat een onzin, naast alle voordelen van navigatie op de motor (wellicht rij je zelf uitsluitend woon- werkverkeer, maar ik vind het leuk om ergens te toeren waar ik nog niet eerder geweest ben) zijn voor mij de Flitsmeister-meldingen essentieel zodra je per ongeluk een paar kilometer boven de snelheidslimiet rijdt.

Ik denk dat je zelf ook wel eens (per ongeluk) boven de snelheidlimiet uitkomt, en hoe vervelend is het dan als je nog een boete thuis gestuurd krijgt om je aan je rit te herinneren.
 
Ik denk dat je dealer je dat hoort uit te leggen bij het afleveren van de fiets..?
 
De topicstarter heeft een vrij duidelijke vraag.

Hou dit topic aub on-topic voor beantwoording van zijn vraag, mocht je graag willen praten of dat soort apparaten wel of niet handig / nodig zijn open daar dan zelf een topic voor ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat een onzin, naast alle voordelen van navigatie op de motor (wellicht rij je zelf uitsluitend woon- werkverkeer, maar ik vind het leuk om ergens te toeren waar ik nog niet eerder geweest ben) zijn voor mij de Flitsmeister-meldingen essentieel zodra je per ongeluk een paar kilometer boven de snelheidslimiet rijdt.

Ik denk dat je zelf ook wel eens (per ongeluk) boven de snelheidlimiet uitkomt, en hoe vervelend is het dan als je nog een boete thuis gestuurd krijgt om je aan je rit te herinneren.
Ik rijd uitsluitend toertochten in binnen- en buitenland ( al 36 jaar) en krijg al jaren geen verkeersboetes meer. Navigatie gebruik ik ook al een jaar of 10.
 
Ik denk dat je dealer je dat hoort uit te leggen bij het afleveren van de fiets..?

Op dat moment had ik nog geen navigatie afgenomen, maar zojuist heb ik de kogel door de kerk gejaagd en een Nav VI besteld. Dus over een paar dagen kan ik zelf antwoord geven op mijn vragen en voor een ieder die ook voor een dergelijke keuze staat :)
 
Vandaag mijn Nav VI bij de dealer ontvangen maar ik moet hem nog aansluiten op de helm en kijken of het allemaal netjes samenwerkt. Maar 1 ding wil ik alvast meegeven, er is een nieuwe update voor het TFT scherm (001_018_040) welke sowieso veel beter met de BMW Connected app werkt (hiervoor vaak problemen met connecten met de Connected app ;)
 
Ik kan niet oo al je vragen antwoord geven, want ik rij op een “oude” motor (2017). Maar ik ken wel mensen met het TFT scherm. De routes zet je op de navi en de gesproken info komt op je helm binnen. Je tel koppel je alleen aan het scherm en niet aan je navi. Als je de navi wil bedienen met het scroll wheel moet je op de knop ernaast de bovenkant even ingedrukt houden, dan schakelt hij om en wil je terug naar TFT dan op de onderkant drukken.

Maar ik zou inderdaad gewoon een uitgebreide instructie van een bmw dealer vragen en ook eens lezen op het bmw GS club forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan