BMW R 1200 GS/RT

AFA

Rookie
9 aug 2021
3
0
Momenteel rijdt ik een R1200 GS adventure LC. 2016

Tijdens het rjden ( 90 op cruise controle, woonwerk verkeer) heb ik vaak schokken en klappen door de steps.

Is volgens velen het Boxer gevoel en charme van de cardan. Hier kan en wil ik niet aan wennen.

Nu is mijn vraag of dit bij de R1200 RT /RS ook zo erg aanwezig is. of is het puur de adventure?

Graag jullie ervaringen.

Mvgr Anton
 
Met cardan heeft het weinig te maken: noch op mijn Pan European, noch op mijn Super Tenere, beiden cardans, had/heb ik daar last van.
Zelf heb ik ook verschillende motoren gehad met cardan, nog nooit last gehad. Blijkt bij heel veel BWM GS voor te komen, zelf proef gereden op een 2022 model. deze had het zelfde. Vraag mij nu af of het bij de RT of RS anders is.
 
Zelfs mijn r1150r heeft er met injectors van een 1200 van tills geen last meer van maar kleppen gesteld en synchronisatie stationair gedaan maar ook bij 3000 toeren dan moet het vacuüm ook gelijk zijn anders loopt ie nog onrechtmatig alsof de ene cilinder de andere wil meenemen. Maar in jouw geval zou ik er toch een BMW techneut op loslaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan