BMW R100RS 1978 ombouwen naar Caferacer

Hup verbouwen die zooi, jarenlang heeft niemand er naar lopen kijken,
jij hebt nu een hele mooie basis en probeer er wat leuks van te maken.
Succes ik blijf je topic volgen
 
Mooie motor om te verbouwen!

Dit zadel zit op mijn BMW, gemaakt door Nopper op dit forum (Bart). Ik zou zeker een zadel op maat laten maken. Prijs is vergelijkbaar met een kant en klaar zadel maar je hebt invloed op materiaal, vorm, vulling en stiksels.

 
Mooie motor om te verbouwen!

Dit zadel zit op mijn BMW, gemaakt door Nopper op dit forum (Bart). Ik zou zeker een zadel op maat laten maken. Prijs is vergelijkbaar met een kant en klaar zadel maar je hebt invloed op materiaal, vorm, vulling en stiksels.

[~[url="http://i651.photobucket.com/albums/uu234/Joep79/zadelbmw_zpsb0tgxyju.jpg"]afbeelding~][/URL]

Erg mooi dit zadel. Hoe heb je het subframe gemaakt? Wil zelf ook graag het subframe zoals jij dat hebt maar heb geen idee waar ik dat kan laten maken. Zou je ook een foto kunnen plaatsen van heel de motor? ik ben erg benieuwd:) Ik hoor graag van je!

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Heel de motor (kleur is in werkelijkheid zoals op de foto van het zadel!):



Geen cafe racer maar een scrambler. Subframe heb ik zelf gemaakt. Begonnen met inspiratie zoeken en daarna buigen, zagen, lassen en afwerken.

Waar je zoiets kunt laten maken heb ik geen idee van. Meeste bouwers gebruiken een origineel subframe wat ze inkorten en aanpassen. Ik wilde de schetsplaten van de duosteunen en uitlaten van het frame af hebben, daarom een compleet nieuw framepje gemaakt, kon ik meten de lijn aanpassen.

Succes!
 
@ Joep: Dat heb je mooi gedaan met dat zwarte deel onderaan de tank. Geeft een mooie lijn aan de motor.
Sjiek.
 
@mlamme,

Leuk project! Zelf heb ik ook een R100RS uit 1979 en was van plan om hem ook om te verbouwen naar een Cafe Racer. Ondertussen heb ik veel onderdelen gekocht en niet gebruikt omdat ik me alsnog heb bedacht de motor origineel te houden.

Wat heb ik speciaal onze type motor (Twin Shock):
- Vonzeti T19 Frame (ongecoat)
- Vonzeti T20 Brown Diamond seat (60cm, voor 2personen)


---VERKOCHT----


Groot voordeel, het is in 20min gemonteerd, geen laswerk en je hoeft niet 12 weken te wachten. Nooit gebruikt of gemonteerd geweest.


Groet,
Bastiaan
 
Laatst bewerkt:
Heel de motor (kleur is in werkelijkheid zoals op de foto van het zadel!):

[~[url="http://i651.photobucket.com/albums/uu234/Joep79/SAM_1230_zpst7hmgehj.jpg"]afbeelding~][/URL]

Geen cafe racer maar een scrambler. Subframe heb ik zelf gemaakt. Begonnen met inspiratie zoeken en daarna buigen, zagen, lassen en afwerken.

Waar je zoiets kunt laten maken heb ik geen idee van. Meeste bouwers gebruiken een origineel subframe wat ze inkorten en aanpassen. Ik wilde de schetsplaten van de duosteunen en uitlaten van het frame af hebben, daarom een compleet nieuw framepje gemaakt, kon ik meten de lijn aanpassen.

Succes!

Tof gedaan !!

Die zwarte rand aan de onderzijde van de tank is ook top, geeft hem een minder massief/log (weet het juiste woord even niet) voorkomen.

Zelf zou ik net de spatbordjes nog zwart maken, of geel. Eventueel met een klein biesje als op de tank.
 
Laatst bewerkt:
Al weer een tijdje geleden dat ik wat heb geplaatst. Ondertussen ben ik al zo'n 1,5 maand bezig sleutelen aan de BMW. De motor is nu compleet gedemonteerd. Het frame staat nu bij de lasser die het subframe, achterspatbord en accuhouder gaat bouwen. Naar verwachting kan ik de motor over 3 weken weer ophalen dan alles laten stralen en poedercoaten.

Hieronder een aantal foto's van het project.
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan