Hallo allemaal,
Mijn vader heeft besloten zijn trouwe ros maar weer eens aan de praat te krijgen. Nu leek alles weer in orde te zijn maar begon de motor voor geen meter te lopen opeens. We dachten al snel aan een ontstekingsprobleem en hebben hier voor de zekerheid nieuwe contactpunten en condensator voor besteld en gemonteerd.
Vervolgens wilde met de juiste lichthoogte het tijdstip niet kloppen (sleuven in de grondplaat te krap). Beetje vreemd maar oke, uiteindelijk toch gelukt met wat gepruts en een licht verkleinde lichthoogte. Reed nog steeds vrij klote, en vreemd genoeg begon het zelfs steeds slechter te rijden tijdens een wat langere rit, tot er niet meer mee te rijden viel. Ter plekke ontsteking opengetrokken en toen bleek de lichthoogte nog maar minimaal te zijn.
Later weer een poging tot afstellen gedaan en hierbij de sleuven in de grondplaat vergroot zodat je een groter stelbereik hebt. Lichthoogte en tijdstip keurig afgesteld mbh lampje. Ikzelf heb een R100RS uit 1978 dus hiervan de bobines, vervroeger en condensator gejat om dit uit te kunnen sluiten. Alles dubbel gecheckt, loopt de motor nog steeds kut. Vreemd genoeg was na wat stationair draaien zowel de lichthoogte weer kleiner als het ontstekingstijdstip veel te vroeg bij een check met een stroboscoop (maximale vervroeging bij stationair). Grondplaat kon ook niet meer verder verdraaid worden om het juiste tijdstip te behalen, terwijl net de sleuven vergroot zijn. Pakweg 5 minuten stationair draaien geleden kon je dus met een mindere verdraaiing hetzelfde tijdstip behalen.
Ikzelf snap er inmiddels vrij weinig meer van en mijn vader is al dagen geleden afgehaakt. Het lijkt wel alsof er iets intern los zit. Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Mijn vader heeft besloten zijn trouwe ros maar weer eens aan de praat te krijgen. Nu leek alles weer in orde te zijn maar begon de motor voor geen meter te lopen opeens. We dachten al snel aan een ontstekingsprobleem en hebben hier voor de zekerheid nieuwe contactpunten en condensator voor besteld en gemonteerd.
Vervolgens wilde met de juiste lichthoogte het tijdstip niet kloppen (sleuven in de grondplaat te krap). Beetje vreemd maar oke, uiteindelijk toch gelukt met wat gepruts en een licht verkleinde lichthoogte. Reed nog steeds vrij klote, en vreemd genoeg begon het zelfs steeds slechter te rijden tijdens een wat langere rit, tot er niet meer mee te rijden viel. Ter plekke ontsteking opengetrokken en toen bleek de lichthoogte nog maar minimaal te zijn.
Later weer een poging tot afstellen gedaan en hierbij de sleuven in de grondplaat vergroot zodat je een groter stelbereik hebt. Lichthoogte en tijdstip keurig afgesteld mbh lampje. Ikzelf heb een R100RS uit 1978 dus hiervan de bobines, vervroeger en condensator gejat om dit uit te kunnen sluiten. Alles dubbel gecheckt, loopt de motor nog steeds kut. Vreemd genoeg was na wat stationair draaien zowel de lichthoogte weer kleiner als het ontstekingstijdstip veel te vroeg bij een check met een stroboscoop (maximale vervroeging bij stationair). Grondplaat kon ook niet meer verder verdraaid worden om het juiste tijdstip te behalen, terwijl net de sleuven vergroot zijn. Pakweg 5 minuten stationair draaien geleden kon je dus met een mindere verdraaiing hetzelfde tijdstip behalen.
Ikzelf snap er inmiddels vrij weinig meer van en mijn vader is al dagen geleden afgehaakt. Het lijkt wel alsof er iets intern los zit. Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?