BMW R1100/1150RS deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
@jan vSoelen
Is er dan een mogelijkheid in / op de Tom Tom om dat/die way-point te beschouwen als gepasseerd en waar ik nu rij pakt daar de draad weer op ?
Jazeker: Raak het scherm aan, ga naar de tweede bldz en druk op 'reisplanner'. Je ziet dan de lijst met waypoints (als het scherm leeg is dan naar beneden met de pijltjes rechts tot je de lijst ziet). Als je dan een waypoint aanraakt krijg je opties, waaronder: Markeer bezocht.

PeterD
 
...eeeeeennnnn een nieuwe bookmark aangemaakt.

Ik post weinig meer, maar volg het topic nog regelmatig. Als ik wat zinvols te melden heb, horen jullie het wel weer. :)
 
Ook van de partij. Volg alles! R1100rs draait gestaag zijn ww. kilometers. Wachtend op beter weer voor nog meer kilometers
 
@Gupper,
Veel plezier morgen. Als je dit vaker wilt doen, dwz in het koude seizoen doorrijden, dan kan ik je van harte handvat verwarming (of handschoen verwarming) aanraden. Ik heb mijn hele leven zonder gedaan, maar heb het nu sinds dit voorjaar op drie motoren en gebruik het bijzonder vaak. Ook heb ik, net als een aantal mede forumleden (bvb Jeroen en Angelo) stuurkappen van Barkbuster gemonteerd. Hierover is meer in Deel 2 te vinden.
Peter D
 
Deeltje 3 alweer! Leuk :)

Gisteren mijn (waarschijnlijk) laatste ritje van dit jaar gereden. Rondje Drenthe rond Westerbork.
225 Km bos en heide route. Prachtig gezicht om de natuur in herfstkleuren te zien.
Het schijnt koud te worden de komende weken dus de pekel zal weer rijkelijk gestrooid gaan worden. Jammer..... want dan is het voor mij gedaan. Zonde om een BMW te laten wegvreten door zout.

Nog een laatste poetsbeurt de komende dagen en dan de voor de winter stallen in de schuur.
Ik sluit mijn beemer aan op een druppellader zodat ook de accu de winter overleeft.

Hoe bereiden jullie je voor?
 
Ohja, wordt er nog een pakkende openingspost gemaakt voor deeltje 3?
Een leuk voorstel topic waarin iedereen met zijn/haar RS zichzelf presenteert?
 
Ohja, wordt er nog een pakkende openingspost gemaakt voor deeltje 3?
Een leuk voorstel topic waarin iedereen met zijn/haar RS zichzelf presenteert?

@Rijmans: Ja, dat is zeker de bedoeling, maar door persoonlijke omstandigheden ben ik daar nog niet aan toe gekomen.

Gr.

Angelo
 
Laatst bewerkt:
heb ik ook tussen de favorieten staan,maak nu veel droge kilometers met basecamp,de rs hangt nu ook aan het infuus

rs gjalt :')
 
@Gupper,
Veel plezier morgen. Als je dit vaker wilt doen, dwz in het koude seizoen doorrijden, dan kan ik je van harte handvat verwarming (of handschoen verwarming) aanraden. Ik heb mijn hele leven zonder gedaan, maar heb het nu sinds dit voorjaar op drie motoren en gebruik het bijzonder vaak. Ook heb ik, net als een aantal mede forumleden (bvb Jeroen en Angelo) stuurkappen van Barkbuster gemonteerd. Hierover is meer in Deel 2 te vinden.
Peter D

Ik rijd tot nog toe 's winters door, omdat ik nog veel km heb in te halen ;) Altijd met handvatverwarming. Heerlijk. (Ik heb voor de RS overigens nog een compleet origineel setje met schakelaar liggen voor een liefhebber)
Mijn eerste winters heb ik achter de kuip van een K75RT doorgebracht. Lekker warm, heb je eigenlijk geen handvatverwarming nodig. Dat was gisteren wel anders. Op de RS zit je veel meer in de wind. Prachtige tocht gereden. Wel koud en in het noorden ook wat nat.
 
heb ik ook tussen de favorieten staan,maak nu veel droge kilometers met basecamp,de rs hangt nu ook aan het infuus

rs gjalt :')

Gjalt,

Als ik het goed heb, een nieuw lid op het RS forum. Wees welkom!

Roelof.
 
Deeltje 3 alweer! Leuk :)

Gisteren mijn (waarschijnlijk) laatste ritje van dit jaar gereden. Rondje Drenthe rond Westerbork.
225 Km bos en heide route. Prachtig gezicht om de natuur in herfstkleuren te zien.
Het schijnt koud te worden de komende weken dus de pekel zal weer rijkelijk gestrooid gaan worden. Jammer..... want dan is het voor mij gedaan. Zonde om een BMW te laten wegvreten door zout.

Nog een laatste poetsbeurt de komende dagen en dan de voor de winter stallen in de schuur.
Ik sluit mijn beemer aan op een druppellader zodat ook de accu de winter overleeft.

Hoe bereiden jullie je voor?

Dit van mij staat in een vorstvrije garage, hoog en droog op een hefplateau, schoon en aan de druppellader en met een volle tank tegen verdampen (verarming) van de brandstof en roesten van binnenuit.
Een kunststof R11xxRS tank (kunststof) roest natuurlijk niet.
Ik voeg geen middeltje (b.v.b. Forté) toe ter voorkoming van brandstofverarming; dat doet de dealer tijdens de beurt voor o.a. de brandstofinjectors, maar dat helpt 's winters niet.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een nieuwe lezer van dit forum, Sjaak is de naam.

Mijn R1100rs van 1994 staat ook onder de druppellader en voorlopig zal dat wel blijven.
Deze Rs heb ik in juni gekocht als opknapper, nou dat heb ik geweten!
De motor was dus echt een opknapper, lak sterk verweerd, groot achterstallig onderhoud, diverse plaatschroeven ontbraken, voorspatboard niet meer goed te krijgen en deze opnieuw gespoten plus de voorvorkpoten afdekking ook gespoten. De versnellingsbak was ook " verrot " , hier heb ik een andere op de kop getikt bij Groenewoud trading. Deze bak van 1998 werkt uitstekend. Het motorblok opnieuw volledig afgesteld en draait nu mooi rond.
Alleen bij het monteren van de versnellingsbak kwam ik er achter dat er diverse schroefgaten in het motorblok dol waren. Opgelost met helicols te plaatsen. Helaas nog maar weinig kunnen rijden met deze machine. Ik ben ook nog in het bezit van K100rt van 1985, waarmee ik ieder jaar naar het eiland Man gaat voor de TT.
full
 
Laatst bewerkt:
Welkom :W *O* Een sleutelaar dus :Y :+
Hier ook een nieuwe lezer van dit forum, Sjaak is de naam.

Mijn R1100rs van 1994 staat ook onder de druppellader en voorlopig zal dat wel blijven.
Deze Rs heb ik in juni gekocht als opknapper, nou dat heb ik geweten!
De motor was dus echt een opknapper, lak sterk verweerd, groot achterstallig onderhoud, diverse plaatschroeven ontbraken, voorspatboard niet meer goed te krijgen en deze opnieuw gespoten plus de voorvorkpoten afdekking ook gespoten. De versnellingsbak was ook " verrot " , hier heb ik een andere op de kop getikt bij Groenewoud trading. Deze bak van 1998 werkt uitstekend. Het motorblok opnieuw volledig afgesteld en draait nu mooi rond.
Alleen bij het monteren van de versnellingsbak kwam ik er achter dat er diverse schroefgaten in het motorblok dol waren. Opgelost met helicols te plaatsen. Helaas nog maar weinig kunnen rijden met deze machine. Ik ben ook nog in het bezit van K100rt van 1985, waarmee ik ieder jaar naar het eiland Man gaat voor de TT.[afbeelding]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan